Kan postdanmark straffes for at smide brev~
Fra : Carl

Dato : 08-07-10 07:46

hej

Ved vores postkasseanlæg har analfabeten fra postdanmark efterhånden smidt
40 breve til en person som ikke bor her og hvis navn ikke står på
postkasserne.

Kan postdanmark straffes for det og vil politiet modtage en anmeldelse?
Burde brevene ikke sendes retur med oplysning om ukendt modtageradresse?

Jeg hader postdanmark ligeså meget som magthaverne i kommuner og
forvaltninger og så dem gerne sendt til helvede.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-07-10 08:39

Den Thu, 08 Jul 2010 08:45:48 +0200 skrev Carl:

> hej
>
> Ved vores postkasseanlæg har analfabeten fra postdanmark efterhånden
> smidt 40 breve til en person som ikke bor her og hvis navn ikke står på
> postkasserne.

Og andre steder har beboerne måske bare ikke fået deres navn på
postkassen endnu. Skal "analfabeten" så have ballade for _ikke_ at
aflevere posten?

> Kan postdanmark straffes for det og vil politiet modtage en anmeldelse?
> Burde brevene ikke sendes retur med oplysning om ukendt modtageradresse?

Glimrende ide. Hvad med om du tog dem med på posthuset?

> Jeg hader postdanmark ligeså meget som magthaverne i kommuner og
> forvaltninger og så dem gerne sendt til helvede.

Hvem mener du med "Magthaverne"?
Er det dem du stemmer på hvert 4 år?
Dem i forvaltningerne har du så ikke så meget indflydelse på.
Hvorfor skal de belønnes med "Cigaretter, Whisky og nøgne piger"?

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-10 09:28

Carl skrev:

> [...]
> postkasserne.

> Kan postdanmark straffes for det og vil politiet modtage en anmeldelse?

Nej og nej. Men du kan straffes for det hvis du ikke sørger for
at brevene kan ekspederes videre til den rette modtager. Det er
nok at levere dem til posthuset med oplysning om at personen ikke
findes på adressen.

> Burde brevene ikke sendes retur med oplysning om ukendt modtageradresse?

Er brevene adresseret til den postkasse de bliver puttet i?

--
Bertel

Fra : Carl

Dato : 08-07-10 12:27

On Thu, 08 Jul 2010 10:28:11 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Er brevene adresseret til den postkasse de bliver puttet i?

ja de bliver puttet i postkassen som svarer til etage og side, men personen
bor der ikke, så alle vedkommendes breve flyder nu rundt om
postkasseanlægget.

Fra : Jubi

Dato : 08-07-10 13:01

"Carl" <carl@usenet.invalid> skrev i meddelelsen

> ja de bliver puttet i postkassen som svarer til etage og side, men
> personen
> bor der ikke, så alle vedkommendes breve flyder nu rundt om
> postkasseanlægget.

Så den der "ejer" postkassen har fjernet dem og smidt dem "rundt om", og
dit indlæg er en falsk anklage på PD.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-10 15:06

Carl skrev:

> ja de bliver puttet i postkassen som svarer til etage og side, men personen
> bor der ikke, så alle vedkommendes breve flyder nu rundt om
> postkasseanlægget.

Få dem skyndsomt indleveret på et posthus med besked om
problemet.

--
Bertel

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 08-07-10 11:21

"Carl" <carl@usenet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg hader postdanmark ligeså meget som magthaverne i kommuner og
> forvaltninger og så dem gerne sendt til helvede.
Det var noger af en mundfuld er postbudet
dansk el fra det store udland, jo de skal retur til afsender.

Fra : Carl

Dato : 08-07-10 12:30

On Thu, 8 Jul 2010 12:21:07 +0200, Stig Rasmussen wrote:

> Det var noger af en mundfuld er postbudet
> dansk el fra det store udland, jo de skal retur til afsender.

Postbudet er ikke dansk.
Kan han straffes for at undlade at sende dem retur og undlade at undersøge
om vedkommendet er tilmeldt folkeregisteret på adressen?

Fra : Hauge

Dato : 08-07-10 12:53

Carl skrev:
> Kan han straffes for at undlade at sende dem retur og undlade at undersøge
> om vedkommendet er tilmeldt folkeregisteret på adressen?

Den der modtager brevene forkert, kan jo straffes for at smide brevene
væk, selvom de er leveret forkert. Adressen er jo rigtig.

/Hauge

Fra : Jubi

Dato : 08-07-10 13:03

> Postbudet er ikke dansk.
> Kan han straffes for at undlade at sende dem retur og undlade at
> undersøge
> om vedkommendet er tilmeldt folkeregisteret på adressen?

DU kan straffes for falske anklager mod en offentlig person.
Skrid så over i en snakgruppe.

Fra : Hauge

Dato : 08-07-10 13:28

Jubi skrev:
> DU kan straffes for falske anklager mod en offentlig person.
> Skrid så over i en snakgruppe.

Nå så kom den gamle gnavne "mand" hjem igen, fra pensionistturen.

/Hauge

Fra : Kasper Demant

Dato : 08-07-10 14:36

Den 08-07-2010 14:02, Jubi skrev:
> "Carl"<carl@usenet.invalid> skrev i meddelelsen

> DU kan straffes for falske anklager mod en offentlig person.
> Skrid så over i en snakgruppe.

Ah. Det tror jeg nu ikke han kan. For det første er anklagen ikke rettet
mod nogen konkret.
Derudover spørger han bare om forholdet er forbudt.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Carl

Dato : 08-07-10 14:53

On Thu, 8 Jul 2010 14:02:30 +0200, Jubi wrote:

> DU kan straffes for falske anklager mod en offentlig person.
> Skrid så over i en snakgruppe.

Har du husket dine piller idag?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-10 15:09

Carl skrev:

> Kan han straffes for at undlade at sende dem retur og undlade at undersøge
> om vedkommendet er tilmeldt folkeregisteret på adressen?

Nej. Postbudet har ingen ret til at gå i folks postkasser for at
hente afleveret post. Han har mig bekendt heller ingen pligt til
at slå 300 adresser op hver dag for at sikre sig at der ikke står
noget forkert på brevene. Det må ligge et andet sted i systemet.

Men normalt ordnes den slags ved at der efter ganske få
fejlafleverede breve er en der får fingeren ud og meddeler
posthuset at der er et problem.

Hvis brevene flyder på gulvet, har både han og du/I svigtet jeres
pligt til at sørge for at modtageren kan få fat i sin post. Det
vil I alle kunne straffes for.

--
Bertel

Fra : Klaus G.

Dato : 08-07-10 14:43

> Kan postdanmark straffes for det og vil politiet modtage en anmeldelse?
Ring til din advokat, det vil han meget bedre kunne svare på.

> Burde brevene ikke sendes retur med oplysning om ukendt modtageradresse?
Aner det ikke, men ring til PostDK og hør dem ad, eller spørg din advokat
igen.

> Jeg hader postdanmark ligeså meget som magthaverne i kommuner og
> forvaltninger og så dem gerne sendt til helvede.
Så ét postbud får dig til at hade alle de tusinde mennesker der er ansat i
den virksomhed? Det var lidt voldsomt synes jeg.

Har du selv prøvet at samle de breve op og få dem afleveret nede på
posthuset og prøvet at forklare dem problemet?

--
Klaus G.

Fra : Carl

Dato : 08-07-10 15:03

On Thu, 8 Jul 2010 15:42:51 +0200, Klaus G. wrote:

> Ring til din advokat, det vil han meget bedre kunne svare på.

Jeg ringede ellers til bageren, men tak for rådet

> Aner det ikke, men ring til PostDK og hør dem ad, eller spørg din advokat
> igen.

Nåå ja, så kan jeg bedre forstå at skomageren fattede nada

> Har du selv prøvet at samle de breve op og få dem afleveret nede på
> posthuset og prøvet at forklare dem problemet?

Jeg har opgivet postdk for 10år siden. De er udenfor pedagogisk og
terapeutisk rækkevidde - og tilsyneladende også udenfor strafferetlig
rækkevidde.

Jeg har dog samlet breve sammen og skrevet "ukendt på adressen" og smidt
dem i postkassen. Sådan har det været i ½ år nu, og analfabeten som postdk
sender ud, propper dem i tilfældige andre postkasser fordi den som passer
til etagen er overfyldt. Jeg har selv fået en del af disse breve.

Åh jo forresten, jeg har flere gange ringet til den ledende analfabet på
posthuset og fik bare en gang sludder for en sladder.

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 18:25

> [...]
>
> Åh jo forresten, jeg har flere gange ringet til den ledende analfabet på
> posthuset og fik bare en gang sludder for en sladder.

Inden du nedladende kalder en hel medarbejderflok for analfabeter, skulle du
måske lige lære at stave selv.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-10 13:13

> [...]

> Jeg har opgivet postdk for 10år siden. De er udenfor pedagogisk og
> terapeutisk rækkevidde - og tilsyneladende også udenfor strafferetlig

Hvilken rækkevidde tror du selv du giver udtryk for at være udenfor?

--
Per

Fra : Jet

Dato : 08-07-10 08:24

On 8 Jul., 09:45, Carl <c...@usenet.invalid> wrote:
> [...]
>
> Jeg hader postdanmark ligeså meget som magthaverne i kommuner og
> forvaltninger og så dem gerne sendt til helvede.

Den korrekte måde at gøre det på:
mærk brevene EBEKENDT EFTER ADRESSEN - RETUR TIL AFSENDER !

Fra : Jet

Dato : 09-07-10 08:02

On 8 Jul., 17:23, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> Den korrekte måde at gøre det på:
> mærk brevene   EBEKENDT EFTER ADRESSEN - RETUR TIL AFSENDER !

UBEKENDT EFTER ADRESSEN - RETUR TIL AFSENDER !

Fra : Hauge

Dato : 08-07-10 15:30

Carl skrev:

Hed du forøvrigt ikke Lisa Andersen for et stykke tid siden?

/Hauge

Fra : Gamle

Dato : 08-07-10 15:59

Hauge wrote:
> Carl skrev:
>
> Hed du forøvrigt ikke Lisa Andersen for et stykke tid siden?
>
> /Hauge

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 19:12

Hauge wrote:
> Carl skrev:
>
> Hed du forøvrigt ikke Lisa Andersen for et stykke tid siden?

Nu er du ligefrem ondskabsfuld

Sjovj som stavefejl ka gennemskues

Fra : Hauge

Dato : 08-07-10 19:43

Just skrev:
> Nu er du ligefrem ondskabsfuld

Nejda.

> Sjovj som stavefejl ka gennemskues

Synes nu mere det er headerne man kan gennemskue..

Mvh Hauge

Fra : Ivar

Dato : 08-07-10 20:46

Hauge skrev:

> Hed du forøvrigt ikke Lisa Andersen for et stykke tid siden?

Jo, det er et andet af de mange navne trådstarteren har brugt.
Han vil ikke stå ved sin egen post, men brokker sig over Post
Danmark.

Ivar Magnusson

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-07-10 15:39

Jet wrote:

> UBEKENDT EFTER ADRESSEN - RETUR TIL AFSENDER !

Så vidt jeg ved kan du også bede PostDanmark om at afhente brevene på din
adresse, og de kommer sikkert til at gå forgæves et par gange inden de
træffer dig hjemme (brevene skal selvfølgelig opbevares forsvarligt).
Hvis du på den måde skaber en masse arbejde for PostDK, finder de sikkert
ud af at give det ansvarlige postbud de rette instrukser.

--
Jesper Lund