Helstegt pattegris + kok
Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 08-07-10 05:11

Hej,

min kone fylder 40 år i august måned, og i den forbindelse skal vi
holde en fødselsdag med omkring 25 gæster. Vi vil gerne servere
helstegt pattegris eller lignende med tilbehør, og vores tanke var, at
vi skulle få en kok ud og grille for os. Mit spørgsmål er så, og der
er nogle herinde, som har god erfaring med en slagter eller lignende,
som kan levere kød og tilbehør og samtidig sende en kok ud i
københavnsområdet?

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 08-07-10 05:20

On 8 Jul., 13:10, Ronnie Ziegler <ronnie.zieg...@gmail.com> wrote:
> [...]
> er nogle herinde, som har god erfaring med en slagter eller lignende,
> som kan levere kød og tilbehør og samtidig sende en kok ud i

.... og bare for at lægge låg på de sjove bemærkninger vedr.
overskriften inden, at det går løs, så er det ikke kokken men kun
grisen, der skal grilles :)

Fra : smiley

Dato : 08-07-10 12:26

On 08-07-2010 13:10, Ronnie Ziegler wrote:
> [...]
> er nogle herinde, som har god erfaring med en slagter eller lignende,
> som kan levere kød og tilbehør og samtidig sende en kok ud i

Hvis i kan li lam, så ville jeg foreslå helstegt lam
istedet, bedste danske lam det er gude mad. -max-

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 08-07-10 05:34

On 8 Jul., 13:25, smiley <smileymaxph...@gmail.com> wrote:

> Hvis i kan li lam, så ville jeg foreslå helstegt lam
> istedet, bedste danske lam det er gude mad. -max-

Det er ikke et krav, at det skal være gris. Det er mere ønsket om at
lave en havefest med grillmad, der trækker, så jeg er åben for alle
forslag.

Fra : smiley

Dato : 08-07-10 13:10

> Det er ikke et krav, at det skal være gris. Det er mere ønsket om at
> lave en havefest med grillmad, der trækker, så jeg er åben for alle
> forslag.

Daniel lavede en dejlig lam til et bryllup, men det er
måske at skyde over målet: http://www.letzonline.dk/
Man kan jo forhøre sig. -max-

Fra : N/A

Dato : 08-07-10 13:10

Fra : Niels

Dato : 08-07-10 15:18

On 2010-07-08 13:10:36 +0200, Ronnie Ziegler said:

> [...]
> er nogle herinde, som har god erfaring med en slagter eller lignende,
> som kan levere kød og tilbehør og samtidig sende en kok ud i

Prøv Slagter Lund på Peter Bangs Vej. Det er ikke billigt, men
kvaliteten er indiskutabel høj:

http://www.slagter-lund.dk/Catering/Grill.html

--
Niels

Fra : Aksel

Dato : 08-07-10 15:30

"Ronnie Ziegler" <ronnie.ziegler@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Vi er nogle gange i udlandet blevet inviteret til spydstegt lam. Det har
været fantastiskt. Der engageres et hold, som medbringer lammet, tænder
bål, steger lammet over gløderne i løbet af nogle timer, parterer kødet,
skærer i småstykker til indpakkede småportioner, serveres med diverse
krydderurter og flutes - man sidder, hvor der er plads - evt på græsset -
og drikker en masse kølige bajere til maden! Bestemt ikke ringe.
Mon man kan arrangere noget lignende i DK ?
Mvh
Aksel

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 20:45

"Aksel" <Aksel@stribnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og drikker en masse kølige bajere til maden! Bestemt ikke ringe.
> Mon man kan arrangere noget lignende i DK ?

Det kan du da bare gøre
Jeg var med til flere fester sammen med bosnierne, da jeg var
kulturkoordinator i Flygtningehjælpen i 90'erne. De brugte gerne det med et
(eller flere) grillet lam, og så ellers bare serveret i stykker med lyst
brød til, og intet andet. Kødet var godt, og brødet også, men jeg tror de
fleste danskere vil sætte pris på noget mere til, f.eks. kartoffelsalat,
eller kartofler dampede med krydderurter i bagepapir på grillen eller
lignende.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Torben Madsen

Dato : 09-07-10 15:09

Prøv at se på følgende link. Søren laver go' mad og er en stolt af sit fag.
Mvh
Torben
www.slagterfriis.dk

Fra : smiley

Dato : 09-07-10 16:08

On 09-07-2010 16:08, Torben Madsen wrote:
> Prøv at se på følgende link. Søren laver go' mad og er en stolt af sit fag.
> Mvh
> Torben
> www.slagterfriis.dk

Fremragende foreslag.
-max-

Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 13-07-10 10:58

On 9 Jul., 17:08, smiley <smileymaxph...@gmail.com> wrote:

> Fremragende foreslag.
> -max-

Hej alle og tak for de mange svar.

Vi har selv tidligere fået leveret mad fra Slagter Lund og har været
rigtig godt tilfredse med kvaliteten, så det var et af mine egne
forslag, men jeg synes, at deres tilbehør ser lidt kedeligt ud
sammenlignet med nogle af de andre, som vi har kigget på. Jeg har
derfor også kigget på www.pattegrise.dk/bestil, så jeg vil høre, om
der er nogle her, som har erfaringer med dem?

Valget står mellem Slagter Lund, som er det sikre valg
kvalitetsmæssigt for os, og så www.pattegrise.dk, som nok har det mest
spændende tilbehør. Vi har i øvrigt besluttet os for at bestille lam.

Mvh
Ronnie