Dør "knækker"
Fra : Jesper

Dato : 08-07-10 21:50

Hej

Døren i førersiden på min Vectra fra 2006 (60.000 km.) giver et lille "knæk"
hver gang døren rammer en bestemt position (når døren lukkes/åbnes). Nogen
bud på hvad der skal skiftes?

Jesper

Fra : TG

Dato : 08-07-10 15:37

On 8 Jul., 22:50, "Jesper" <smidmigenm...@forum.dk> wrote:
> [...]
> hver gang døren rammer en bestemt position (når døren lukkes/åbnes). Nogen

Kunne være den trængte til at blive smurt
Det hjalp da på min 307's højre bagdør. Jeg havde lige en kædespray
til cyklen stående..

/TG

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 22:53

"Jesper" <smidmigenmail@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Døren i førersiden på min Vectra fra 2006 (60.000 km.) giver et lille
> "knæk" hver gang døren rammer en bestemt position (når døren
> lukkes/åbnes). Nogen bud på hvad der skal skiftes?

Armen mellem døren og karossen kan du muligvis beholde. Og måske også det
nederste hængsel. Men ellers bør du skifte resten ud. Det kan måske være
svært at finde en bil hvor farven matcher hængslet fuldstændig, men en
dygtig autolakerer kan nok ramme den rigtige farve.

*sorry for joking*

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : alexbo

Dato : 08-07-10 22:57

"Jesper" skrev

> Døren i førersiden på min Vectra fra 2006 (60.000 km.) giver et lille
> "knæk" hver gang døren rammer en bestemt position (når døren
> lukkes/åbnes). Nogen bud på hvad der skal skiftes?

Det er som regel dørstopperen, den har et punkt hvor den svipper over til at
holde døren i åben tilstand.

Det kan være slid i pinden eller holderen i dørkarmen, prøv at holde godt
øje med pinden, som regel giver den et lille hop sammen med lyden.
Det kan også være inden i døren så er det ikke så nemt at se.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-07-10 23:26

Den 08-07-2010 22:50, Jesper skrev:
> [...]
> hver gang døren rammer en bestemt position (når døren lukkes/åbnes). Nogen

Hvis der er noget Opel kan, så er det lave en dørstopper. Altså en der
larmer. I gamle dage var det en tynd nitte. Den holdt ikke længe. Så
lavede man en type med en rørdorn. Den var bedre. Senere er man gået
over til den type der sikkert sidder på din. Nemlig en type med en bolt
med en møtrik. Den går igennem enden af dørstopperen. Men den slider
ikke direkte på metallet. Der sidder en plast-bøsning der nemt kan
skiftes. Den koster 10-15kr. Men kontroller lige de to skruer der holder
stopperen fast til døren. De har det med at gå løs.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-07-10 05:52

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis der er noget Opel kan, så er det lave en dørstopper. Altså en der
> larmer.

Rørsplitten (hvis den hedder det) var defekt på min Omega. Man ka egentlig
godt se det, fordi den gir sig i hullet. En ny split kan meget enkelt
monteres ved at fixere døren og banke den gl. split ud vha. den nye...

Fra : Jesper

Dato : 09-07-10 08:59

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt se det, fordi den gir sig i hullet. En ny split kan meget enkelt
> monteres ved at fixere døren og banke den gl. split ud vha. den nye...

Tak for alle bud - jeg prøver.

Jesper