16-årig kørte galt i Lambo
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-07-10 07:40

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/32002790/

vi kan jo lige så godt få taget hul på den :)

16-årig kørte galt i Lambo, co-driveren forsøgte at tage skylden, men vidner

Per

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 07:45

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/32002790/
>
> vi kan jo lige så godt få taget hul på den :)
>
> 16-årig kørte galt i Lambo, co-driveren forsøgte at tage skylden, men
> vidner

*Hehe* Samme tanke....

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-07-10 14:54

> --
> Støt kampen mod japansk hvalfangst:
> http://www.seashepherd.org/
> http://www.facebook.com/whalewars
> http://www.saabklub.dk

Kan vi ikke holde SeaShepard ude af denne sammenhæng. Kan godt være han
giver udtryk for at bekæmpe hvadfangst, men til gengæld tror han at han kan
opføre sig ligesom han vil...
Så hellere Greenpeace...

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 15:01

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Kan vi ikke holde SeaShepard ude af denne sammenhæng.

Nope. Det er en sig, som opfylder den forventede standard. Så kan godt være
at du ikke er enig i statement'et. Men så ignorer det.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-07-10 17:48

> --
> Støt kampen mod japansk hvalfangst:
> http://www.facebook.com/whalewars
> http://www.saabklub.dk

4 linier inkl. ---

Troels

Fra : Apollo14

Dato : 08-07-10 18:42

Troels [around 9000] skrev:

> 4 linier inkl. ---
>
> Troels
Arhhh du skulle måske lige kigge på
http://www.usenet.dk/?side=signaturer

Så ville du se at en signatur skal adskilles af [ny
linie][minus][minus][mellemrum], og den må bestå af 4 linier, uden de
omtalte "-- "

Og ens signatur er ret hellig, da du bare kan bede din newsreader, om at
fjerne det.

XFUT til dk.admin.netikette

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-07-10 18:45

> [...]
>
> Så ville du se at en signatur skal adskilles af [ny
> linie][minus][minus][mellemrum], og den må bestå af 4 linier, uden de

Netop der jeg kom fra, og den kan vidst tolkes på flere måder. "Uden de
omtalte ---" står ikke nævnt.

Troels

Fra : Apollo14

Dato : 08-07-10 18:55

Troels [around 9000] skrev:

> Netop der jeg kom fra, og den kan vidst tolkes på flere måder. "Uden de
> omtalte ---" står ikke nævnt.
>
> Troels

Er det svært at forstå, at 4 linjer af 72 tegn, er fire seperate linjer
af 72 tegn, da signaturadskilleren kun må bestå af "-- " og ikke dine
tre ---, det er ikke en gyldig signaturadskiller.

Vi kan vel være enige om at "-- " kun er tre tegn, og mere må der ikke
stå i den linje, hvor skal man så gøre af de sidste 69 tegn ;)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-07-10 19:11

> [...]
>
> Vi kan vel være enige om at "-- " kun er tre tegn, og mere må der ikke stå
> i den linje, hvor skal man så gøre af de sidste 69 tegn ;)

Nå jaja, man lærer hver dag.

Jeg giver nu uanset Stidsen ret, SeaShepherd blows. Det må jeg vel godt
sige, uden at blive sablet af en netikette-freak :)

Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-07-10 17:33

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Nå jaja, man lærer hver dag.
>
> Jeg giver nu uanset Stidsen ret, SeaShepherd blows. Det må jeg vel
> godt sige, uden at blive sablet af en netikette-freak :)

Hvis du nu kunne finde ud af at gøre det i den rigtige gruppe - så ja.

--
Per

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-07-10 18:56

> Hvis du nu kunne finde ud af at gøre det i den rigtige gruppe - så ja.

Så kører vi igen. Som forsvaret af anden poster: Den er OT-mærket, hvis du
ikke vil læse OT, så lad være med at læse indlæg med dén mærkning.

Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-07-10 19:36

> Så kører vi igen. Som forsvaret af anden poster: Den er OT-mærket, hvis du
> ikke vil læse OT, så lad være med at læse indlæg med dén mærkning.

Aha! Det er altså fuldt lovligt og legitimt og man følger etikette, hvis man
skriver OT i overskriften, at være OT? Hvor står det?

--
Per

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-07-10 22:59

> Aha! Det er altså fuldt lovligt og legitimt og man følger etikette, hvis
> man skriver OT i overskriften, at være OT? Hvor står det?

Hvis vi nu skal holde os til hvordan "lovgivning" normalt fungerer:

Hvor står det, det IKKE gør det okay?

Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-07-10 01:59

> Hvis vi nu skal holde os til hvordan "lovgivning" normalt fungerer:
>
> Hvor står det, det IKKE gør det okay?

Der er en grund til at usenet er delt op i emner. Det står dér. Og jeres
sludder hører i hvert fald ikke hjemme i bilgruppen. Det vil du også kunne
udlede af etiketten.

--
Per

Fra : Christian Stidsen

Dato : 08-07-10 21:34

> "Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Nope. Det er en sig, som opfylder den forventede standard. Så kan godt
> være at du ikke er enig i statement'et. Men så ignorer det.

Har heller ikke noget imod din signatur - er SeaShephard jeg har noget imod!

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 21:46

> Har heller ikke noget imod din signatur - er SeaShephard jeg har noget
> imod!

Tjah, så'n er vi så forskellige. Når nu det internationale samfund ikke
forstår at sætte en stopper for vanviddet, så er det i mine øjne rart, at
nogle gør noget effektivt, for at stoppe blodbadet, frem for at lænke sig
til en lygtepæl...

Fra : Christian Stidsen

Dato : 09-07-10 10:08

> [...]
> nogle gør noget effektivt, for at stoppe blodbadet, frem for at lænke sig

Man må jo så sige at hvor japanerne trods alt overholder internationale
regler (det gør de jo rent faktisk) så vil det være en omgåelse af sandheden
at påstå at SeaSheppard overholder gældende lovgivning.
- så i sidste ende er det jo et godt spørgmål hvem man skal sætte en stopper
for. Sea Sheppard er jo f.eks. en gang blevet smidt ud af det britiske
skibsregister...
Anyway, dette emner har ikke meget med biler at gøre - lad os nyde sommeren
istedet!

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 09-07-10 11:23

> Man må jo så sige at hvor japanerne trods alt overholder internationale
> regler (det gør de jo rent faktisk)

Gør de? Ved at jage i fredede områder - under dække af at det er til
"forskning"? Det er kun tilladt at jage/dræbe et par af de hvalarter de
dræber, hvis det er til forskningsformål. Hvordan kan man i ramme alvor
påstå, at man har behov for at dræbe 1.200 hvaler årligt, til forskning? Så
er man sat'me ringe videnskabsfolk!

> Anyway, dette emner har ikke meget med biler at gøre - lad os nyde
> sommeren istedet!

Jep...

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-07-10 12:00

> Gør de? Ved at jage i fredede områder - under dække af at det er til
> "forskning"?

Mon ikke det er SeaShepherds udlæg af sagen

Troels

Fra : MartinK

Dato : 09-07-10 12:20

13 indlæg uden indhold.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 09-07-10 13:50

MartinK forklarede:
> 13 indlæg uden indhold.

> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

Kanon citatteknik...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-07-10 13:59

> 13 indlæg uden indhold.

Og tælle kan du også

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-07-10 06:13

On 9 Jul., 13:20, "MartinK" <f...@mail.dk> wrote:
> 13 indlæg uden indhold.

Derfor OT foran emnet

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-07-10 00:54

On 8 Jul., 08:40, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/32002790/
>
> vi kan jo lige så godt få taget hul på den :)
>
> 16-årig kørte galt i Lambo, co-driveren forsøgte at tage skylden, men vidner

Man må godt nok håbe at forsikringsselskabet afviser at dække, så
ejeren kan få en lærestreg

--
Christian

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-07-10 17:16

> [...]

> vi kan jo lige så godt få taget hul på den :)
> 16-årig kørte galt i Lambo, co-driveren forsøgte at tage skylden, men

Kraftige biler ka være svære at styre for uøvede:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1374644.ece

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-07-10 18:05

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Kraftige biler ka være svære at styre for uøvede:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1374644.ece

Der er mere sjov om sagen her:

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1374610.ece

--
Per

Fra : CL

Dato : 08-07-10 18:02

Per Henneberg Kristensen wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/32002790/
>
> vi kan jo lige så godt få taget hul på den :)
>
> 16-årig kørte galt i Lambo, co-driveren forsøgte at tage skylden, men
> vidner
http://lokalavisen.dk/16-aarig-lamborghini-raeser-haenger-selv-paa-regningen-/20100708/artikler/100709523

Forsikringen mener,at de kan slippe for at komme til lommerne.

Carsten Larsen

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 18:12

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> http://lokalavisen.dk/16-aarig-lamborghini-raeser-haenger-selv-paa-regningen-/20100708/artikler/100709523
>
> Forsikringen mener,at de kan slippe for at komme til lommerne.

Ja, men de vil så gå efter bilens ejer bagefter...

Fra : CL

Dato : 08-07-10 18:46

Henrik B. wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Ja, men de vil så gå efter bilens ejer bagefter...

Ja hvis ejeren vidste besked om kørslen,
og i dette tilfælde er det vist en bank, og har den
næppe haft kendskab til det og så er der efter det oplyste
kun føreren de kan jagte !.

Carsten Larsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-07-10 22:02

> Ja hvis ejeren vidste besked om kørslen,
> og i dette tilfælde er det vist en bank, og har den
> næppe haft kendskab til det og så er der efter det oplyste
> kun føreren de kan jagte !.

Og det ævl kommer de med hver gang.
Fakta er, at fænomenet regres ikke længere eksisterer i forsikringsverdenen.

Husker I knægten, der narkopåvirket pløjede et par ned med barnevogn i et
fodgængerfelt med over 100 km/t?
Ham forsøgte forsikringen at vinde regres overfor i retten, fordi
handlingerne var så absurd ansvarsløse.
Det lykkedes ikke, og dermed er regres død og borte. Det bruges kun som
pressionsmiddel for at få forældre til unge klaphatte til at vedgå gælden og
ansvaret.
Så hvis din unge i en 5 hk brandert skider i nælderne med et køretøj, så
afvis kravene fra forsikringen, for de kommer ikke videre. Og de ved det!

Nu er det sådan, at tingskade kommer før ansvar, så kaskoen dækker, da
ejeren ikke har haft kendskab til udlånet.
Knægten kommer kun til at betale, hvis han vælger at gøre det - Eller hans
forældre, faktisk.
Men de gør klogt i at holde hænderne i lommen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Herman Persson

Dato : 09-07-10 10:23

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i en meddelelse
> Knægten kommer kun til at betale, hvis han vælger at gøre det - Eller hans
> forældre, faktisk.

Der er nye regler mht. forældrenes økonomisk ansvar:

http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Forsikringsmuligheder/Forsikringerne/Indboforsikring/Sider/Boerns_ansvar.aspx

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-07-10 16:15

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der er nye regler mht. forældrenes økonomisk ansvar:

> [...]
Det ændrer ikke på, at at forsikringsselskabet ikke kan vinde en regressag.
froholdet gælder også voksne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger