Schmalzbrot
Fra : Jørgen

Dato : 07-07-10 14:05

På tyske markeder findes der sommetider en bod, hvor man kan købe
Schmalzbrut. Det er et stykke franskbrød eller et flækket rundstykke med
krydderfedt. En regulær fedtemad. Dette tyske fedt smager himmelsk, meget
bedre end vores eget "Bedstemors Fedt".

Hvordan laves det? Bruges der andre krydderier end vi plejer?

Mvh Jørgen

Fra : J.K.Arning

Dato : 07-07-10 20:47

On 2010-07-07 15:04:31 +0200, Jørgen said:

> [...]
> meget bedre end vores eget "Bedstemors Fedt".
>
> Hvordan laves det? Bruges der andre krydderier end vi plejer?

Det virker til at være lige til at finde med google

Jeg prøvede med schmalzbrot rezept og fandt bla. den her

http://www.chefkoch.de/rezepte/732141175866463/Griebenschmalz.html

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : J.K.Arning

Dato : 07-07-10 20:49

On 2010-07-07 21:47:08 +0200, J.K.Arning said:

> Det virker til at være lige til at finde med google
>
> Jeg prøvede med schmalzbrot rezept og fandt bla. den her
>
> http://www.chefkoch.de/rezepte/732141175866463/Griebenschmalz.html

og http://www.daskochrezept.de/rezepte/schmalzbrot_94447.html

men som sagt .. google!

Fra : eljay

Dato : 07-07-10 22:03

J.K.Arning skrev:
> og http://www.daskochrezept.de/rezepte/schmalzbrot_94447.html
> men som sagt .. google!

Fedt, løg, hvidløg, æble, enebær, nelliker og merian. Lyder ganske
appetitligt, men det er nok ikke noget man skal spise hver dag

Fra : Jørgen

Dato : 08-07-10 00:03

> Fedt, løg, hvidløg, æble, enebær, nelliker og merian. Lyder ganske
> appetitligt, men det er nok ikke noget man skal spise hver dag

***********************

SPIELVERDERBER.

Nej, selvfølgelig ikke. Men når man skal synde en gang imellem, er det
søreme en lækker måde at gøre det på. Har du smagt det?

Tak for hjælpen

Jørgen

Fra : eljay

Dato : 08-07-10 16:04

Jørgen skrev:

> [...]
>
> Nej, selvfølgelig ikke. Men når man skal synde en gang imellem, er det
> søreme en lækker måde at gøre det på. Har du smagt det?

Nej, men det kunne da være man skulle prøve det. Måske bare under en god
spege- eller rullepølse.

Fra : Jørgen

Dato : 07-07-10 23:57

> [...]
>

> --
> "We don't spend a lot of energy on old technology"

Ja. Der er ingen tvivl om, at der findes svar på alle vore spørgsmål et
eller andet sted på Google. Det gælder bare om at formulere spørgsmålet
rigtigt. Dette var enklere end jeg havde gættet.

Tak for hjælpen

Jørgen