Myrer i græsplænen
Fra : Ivar

Dato : 07-07-10 21:39

Jeg føler at min græsplane er et stort myrebo. Der er et utal
af små lave tuer. De er 10 til 20 cm i diameter og kun et par
cm høje. De består af fint løst jord. Jeg ser ikke mange myrer,
men roder jeg i tuerne ser jeg nogle brune myrer, der er lidt
større end de sorte jeg normalt ser. Jeg har vandet med gift på
tuerne, men der kommer hele tiden nye.

Hvad sker der?

Ivar Magnusson

Fra : jos

Dato : 10-07-10 10:11

Ivar wrote:
> [...]
> men roder jeg i tuerne ser jeg nogle brune myrer, der er lidt
> større end de sorte jeg normalt ser. Jeg har vandet med gift på

der er blevet meget varmt!

finn

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 12:06

Ivar skrev:
> [...]
> men roder jeg i tuerne ser jeg nogle brune myrer, der er lidt
> større end de sorte jeg normalt ser. Jeg har vandet med gift på

Har du dræbersnegle?

Jeg har en ide om at godt med havemyrer er en biologisk firewall mod
snegle :-/
Så har du ikke dræbersnegle ville jég ikke tage chancen ved at udrydde
dine plænemyrer!

--
Armand.