Ringo Starr 70 år
Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-07-10 00:19

Idag fylder Ringo Starr 70. Lad os fejre det med denne duet med Paul
McCartney, som stammer fra Ringos album Y Not fra 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=c68v6WIZeRI

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-10 19:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Idag fylder Ringo Starr 70. Lad os fejre det med denne duet med Paul
> McCartney, som stammer fra Ringos album Y Not fra 2009:
> http://www.youtube.com/watch?v=c68v6WIZeRI

Arhhhhhh..... Skulle vi ikke fejre det med denne her. Hans bedste sang
nogensinde http://www.youtube.com/watch?v=u0_vuiOU3F8
fra den bedste af beatlerne

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-07-10 20:03

On 07-07-2010 01:18, Allan Krautwald wrote:
> Idag fylder Ringo Starr 70.

Den burde nok have været med i stafetten, men nu kommer den her:

"Thomas The Tank Engine":

http://www.youtube.com/watch?v=_Enph1JAudQ

Henning.

Fra : Max

Dato : 07-07-10 21:21

Hej Allan

> Idag fylder Ringo Starr 70. Lad os fejre det med denne duet med Paul
> McCartney, som stammer fra Ringos album Y Not fra 2009:

Vi skal også have den sang jeg altid forbinder ham med og han
ønskes naturligvis tilykke på dagen. Verden ville se anderledes
ud hvis han ikke havde været i Liverpool på det rigtige tidspunkt :)

Ringo Starr - Octopus' Garden
http://www.youtube.com/watch?v=XTdnSCPhtpI

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-07-10 21:30

> Vi skal også have den sang jeg altid forbinder ham med og han
> ønskes naturligvis tilykke på dagen. Verden ville se anderledes
> ud hvis han ikke havde været i Liverpool på det rigtige tidspunkt :)

Ja hvis ikke de i sidste øjeblik havde foretrukket ham i stedet for Pete
Best
Han var meget heldig, at han fandt sammen med 3 så store kunstnere

Fra : Max

Dato : 07-07-10 21:31

Hej Allan

> Han var meget heldig, at han fandt sammen med 3 så store kunstnere

Ja, de 3 fik en ven der kunne holde dem sammen.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-07-10 21:56

> Ja, de 3 fik en ven der kunne holde dem sammen.
>
> --
> Mvh
> Max

Ja bortset fra han var den første, der forlod gruppen under indspilningen
til the White Album

Fra : Max

Dato : 07-07-10 22:05

Hej Allan

> Ja bortset fra han var den første, der forlod gruppen under
> indspilningen til the White Album

Det var ikke gruppen jeg talte om, det var de rent
menneskelige relationer.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-07-10 23:31

> Det var ikke gruppen jeg talte om, det var de rent
> menneskelige relationer.
>
> --

Du har givetvis ret.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 05:44

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja bortset fra han var den første, der forlod gruppen under indspilningen
> til the White Album

Nå!. Hmmm... Kunne de ikke helt leve helt op til hans høje kvalitetskrav ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 05:46

> Han var meget heldig, at han fandt sammen med 3 så store kunstnere

Ja, de andre var næsten på højde med ham selv.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 07:58

meddelelse news:4c3557f0$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, de andre var næsten på højde med ham selv.
>
> Hilsen Åge

Du er ikke rask.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-07-10 08:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4c3557f0$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du er ikke rask.

Hvorfor er Åge ikke rask.... Beatles store numre, er ifølge jer, deres mest
ukendte numre... Og deres største success'er, er deres ifølge jer, dårligste
numre... Så kan jeg få en logisk forklaring på.... Hvorfor det er Åge, der
ikke er rask ????....

Og altså Åge, du er IKKE RIGTIG RASK... For Ringo, er faktisk både mindre,
og mere spinkel end resten af The Beatles... Ja faktisk havde han altid
været et lille sygeligt kræ.. Det er da en logisk forklaring... Ik' Sandt
))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 09:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er Åge ikke rask....

Kun en tåbe kan spørge om det, ligesom kun en tåbe kan hævde at Ringo var
den bedste i gruppen. Han udfyldte sin plads som trommeslager fint og fik
lov til at synge et enkelt nummer på de fleste albums. Derudover bidragene
han selv kun med kompositioner, som ikke var noget at skrive hjem om.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 10:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Kun en tåbe kan spørge om det, ligesom kun en tåbe kan hævde at Ringo var
> den bedste i gruppen.

Så er det altså ikke bare mig der er syg. Benny er også syg.
Ja, det er noget underligt noget at sende en sådan epedimi rundt i
landet, her i sommervarmen. Sån noget influenza hører til om vinderen.

Hilsen Åge

PS: Når man læser Kruttes siger man bare "nej nej nej ".
Det leder faktisk tanken hen på et andet af Ringos bedste sange. Nemlig
hans "Nej nej sang". Ringo vidste hvordan en rigtig slager skal skrues
sammen.
Man kan vel sige at han var beatlernes slager-expert, hvilket tydeligt kan
høres på hans egne sange.
http://www.youtube.com/watch?v=u5QhiQMPMw8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 10:09

> [...]
> lov til at synge et enkelt nummer på de fleste albums. Derudover bidragene
> han selv kun med kompositioner, som ikke var noget at skrive hjem om.

Tja, Min storebror, ville som tidligere trommeslager, med garanti give Åge
ret.

EMI var i starten, meget lidt begejstret for Ringo, da han altid speedede
beatet, lige før chorus... Så derfor fjernede de ham fra trommerne på de
første indspilninger, og erstattede ham med Andy White... Der skulle lige
lidt støtte til fra Charlie Watts... Som også selv speedede beatet. Så
kunne Ringo få lov til at beholde sin stol i fred. Der var åbenbart større
kunstnerisk frihed hos Decca, end hos EMI.

Men hvad pokker, Søs Bjerre kan leve med at være en Kegle, så kan jeg nok
også leve med at være en Tåbe...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 09:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Beatles store numre, er ifølge jer, deres mest ukendte numre... Og deres
> største success'er, er deres ifølge jer, dårligste numre...

Sikke noget skamløst vrøvl...hvem er iøvrigt "jer"?
Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største
succes'er?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 10:41

> Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største
> succes'er?

Det har vi jo været inde på så mange gange.
"Obla di oblada" og "Yellow submarine". De to nok mest kendte og
populæreste beatles-sange. Begge dejligt slager-præget musik.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 13:44

meddelelse news:4c359d3c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har vi jo været inde på så mange gange.
> "Obla di oblada" og "Yellow submarine".

Ingen tvivl om at de er kendte for de fleste. Men hører ikke til de største
hits og for den førstes vedkommende hører den til de ringeste 10% af deres
produktion.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 16:37

> [...]

> Ingen tvivl om at de er kendte for de fleste. Men hører ikke til de
> største hits og for den førstes vedkommende hører den til de ringeste 10%

Lad os krydre det med nogle fakta.
Ifølge oversigten over UK-charts top-10 i 60'erne, havde Beatles 9 numre i
top-10:

She Loves You
I Want To Hold Your Hand
Can't Buy Me Love
I Feel Fine
Day Tripper / We Can Work It Out
From Me To You
Help
Hey Jude
Get Back

(Kilde: http://www.everyhit.com/chart2.html)

Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med forældregenerationens
musik, hverken var de mest populære, eller de bedste.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 17:56

> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
> bedste.
>
> /Alex

Ja det er jo det

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 17:58

> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
> bedste.
>
> /Alex

Og hvor mange er det lige Åges "bedste" Beatle har skrevet af dem eller
synger af dem?

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 18:06

> [...]
>
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Og hvor mange er det lige Åges "bedste" Beatle har skrevet af dem eller

Det affektuerer næppe Åge. Hverken Day Tripper eller Get Back er blevet
spillet på lokalradioerne på Fur og omegn, og det er dermed elendige numre.
Act Natually er naturligvis det største musikalske bidrag Beatles har
begået.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 19:25

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Hverken Day Tripper eller Get Back er blevet spillet på lokalradioerne på
> Fur og omegn, og det er dermed elendige numre.

Men Obladi Oblada og Yellow submarine blive spillet. Det affektuerer nok
bare ikke Martin

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 10:17

> [...]
> spillet på lokalradioerne på Fur og omegn, og det er dermed elendige
> numre. Act Natually er naturligvis det største musikalske bidrag Beatles

Lige bortset fra, at den er skrevet af Morrison / Russel... Så skal det nok
passe )

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 08-07-10 18:31

Hej Alex

> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
> bedste.

Sidder faktisk lige og lytter til Beatles 1., og der er jo mange
gode numre på. Men jeg har faktisk ikke meget Beatles på CD,
mest på vinyl, men heller ikke komplet.

Hvad skal man have af CD'er for at have en "rimelig" samling ?

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 18:35

> [...]
> mest på vinyl, men heller ikke komplet.
>
> Hvad skal man have af CD'er for at have en "rimelig" samling ?

Der er lige udkommet en box med det hele. CD'erne kan også købes enkeltvis.
Hvilken periode af deres karriere foretrækker du...den tidlige eller den
lidt senere?
Ellers ville jeg foreslå:
Rubber Soul
Revolver
Sgt. Pepper's Lonely hearts Club Band
The Beatles (The White Album)

På 1 har du jo deres hits.

Fra : Max

Dato : 08-07-10 18:59

Hej Allan

> Der er lige udkommet en box med det hele. CD'erne kan også købes
> enkeltvis. Hvilken periode af deres karriere foretrækker du...den
> tidlige eller den lidt senere?

For mig findes der kun en Beatles tid :), jeg elsker det hele.
Den box må jeg kikke lidt efter.

> Ellers ville jeg foreslå:
> Rubber Soul
> Revolver
> Sgt. Pepper's Lonely hearts Club Band
> The Beatles (The White Album)

I min verden mangle listen bl.a.:

Help
Yellow Submarine
Let It Be

> På 1 har du jo deres hits.

Nu er det jo ikke alle de gode numre der blev ettere.
F.eks. numre som A Day in Life, Norwegian Wood,
The Night Before og Back in The USSR bare for
at nævne et par stykker.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 19:06

> For mig findes der kun en Beatles tid :), jeg elsker det hele.

Der er jeg helt enig

> Den box må jeg kikke lidt efter.

> I min verden mangle listen bl.a.:
>
> Help
> Yellow Submarine
> Let It Be

Måske ikke deres stærkeste albums, men Help er absolut underholdende og på
de 2 andre er der også en række gode numre.

> Nu er det jo ikke alle de gode numre der blev ettere.
> F.eks. numre som A Day in Life, Norwegian Wood,
> The Night Before og Back in The USSR bare for
> at nævne et par stykker.

Ja ja enig...det er netop det, der er min pointe. Jeg kunne skam opliste
snesevis af numre, som heller ikke har været ude på singler, hvoraf en del
faktisk overgår nogle af singlerne.

Fra : Max

Dato : 08-07-10 19:14

Hej Allan

> Ja ja enig...det er netop det, der er min pointe. Jeg kunne skam
> opliste snesevis af numre, som heller ikke har været ude på singler,
> hvoraf en del faktisk overgår nogle af singlerne.

Kikkede lige på den Box, det er jo den man skal have.

Hvordan er de sluppet fra remasteringen ?

Forøvrigt sjovt at se at den box med 15 CD'er og 1 enkelt DVD
koster 2000,- Kr. i dagens Danmark, det er der vidst heller
ingen der kan gøre dem efter. Deres format er simpelthen
aldrig blevet overgået, og desværre bliver det det nok aldrig.

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 19:34

> [...]
> ingen der kan gøre dem efter. Deres format er simpelthen
> aldrig blevet overgået, og desværre bliver det det nok aldrig.

Både ja og nej. At de har haft kollosal betydning for musikkens udvikling
kan der slet ikke herske tvivl om. Og at det er den mest betydende gruppe
nogensinde kan heller ikke diskuteres. Og at den status de har fået, som en
del af kulturarven for næsten hele verden, aldrig vil gentage sig for andre
er også utvivlsomt.
Så deres format som fænomen vil næppe nogensinde blive overgået. De er ikke
et band, de er en del af verden som den ser ud.
Men det musikalske format kan sagtens overgås, og bliver det da også hele
tiden, vil jeg påstå. Jeg er inkarneret Beatlesfan, men der er store
rockkomponister der har lavet værker der er på siden af, eller måske
ligefrem over, i kvalitet. Queen og Pink Floyd kan kandidere, f.eks. imo

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 19:55

> [...]
> rockkomponister der har lavet værker der er på siden af, eller måske
> ligefrem over, i kvalitet. Queen og Pink Floyd kan kandidere, f.eks. imo

Det kunne jeg ikke have sagt bedre.
Lad mig supplere med Nirvarna, Oasis, og Muse, for at tage et par stykker
helt oppe i nutiden, eller næsten da.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-07-10 20:04

> Hvordan er de sluppet fra remasteringen ?

Det jeg har hørt lige kanongodt og jeg er som gammel Beatles fan selvsagt
meget kritisk.

> [...]
> ingen der kan gøre dem efter. Deres format er simpelthen
> aldrig blevet overgået, og desværre bliver det det nok aldrig.

Boksen kan du søge efter på nettet, bl.a. Amazon.co.uk og der finder du den
garamteret på tilbud, ellers køb de forskellige albums enkeltvis, hvis
beløbet er for stort på en gang.
Næeh de bliver aldrig overgået som fænomen og i deres betydning i den
periode, de eksisterede.
Det siger jo noget, at et album som One, udgivet så mange år efter er blandt
de 10 bedstsælgende albums nogensinde.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 19:29

> I min verden mangle listen bl.a.:
>
> Help
> Yellow Submarine
> Let It Be

......men de mangler ikke i salgslisten. Her er en oversigt over alle nr.1-5
hits i Beatles årene.
Yellow submarine
Let it be
Help
She loves you
I want hold your hand
A hard days night
Cant by me love
Love me do
I feel fine
Ticket toride
We can work it out
Daytripper
Eleanor Rigby
All you need is love
Hey Jude
Hello goodbye

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 10:18

> [...]
> mest på vinyl, men heller ikke komplet.
>
> Hvad skal man have af CD'er for at have en "rimelig" samling ?

Dem du kan lide

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 10:11

> [...]
> "Obla di oblada" og "Yellow submarine". De to nok mest kendte og
> populæreste beatles-sange. Begge dejligt slager-præget musik.

Din hukommelse, var åbenbart noget bedre end Allans )))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 10:10

> [...]
>
> Sikke noget skamløst vrøvl...hvem er iøvrigt "jer"?
> Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største

Tror sgu det kniber lidt med din hukommelse....
Bare tænk " White Album " diskussionen... Så har du svaret.
Den har du vel ikke glemt vel. ????

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-07-10 14:42

> [...]
>

> Tror sgu det kniber lidt med din hukommelse....
> Bare tænk " White Album " diskussionen... Så har du svaret.

Hukommelsen fejler ikke noget...men I kører stadig rundt i den der dårekiste
uden fodfæste i virkeligheden.
Det er i orden I har en anden opfattelse og at I efter min mening tager
fejl...men kom ikke og forsøg på at lære mig noget om Beatles.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 18:03

> [...]
> Det er i orden I har en anden opfattelse og at I efter min mening tager
> fejl...men kom ikke og forsøg på at lære mig noget om Beatles.

Jeg er nu helt sikker på, at den som ejer rettighederne til Obladi oblada.
gnider sig vældigt begejstret i hænderne, hver gang der er udbataling...

Oh, det sidste kunne jeg nok godt finde på

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-07-10 19:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu helt sikker på, at den som ejer rettighederne til Obladi oblada.
> gnider sig vældigt begejstret i hænderne, hver gang der er udbataling...

Ja og?

> Oh, det sidste kunne jeg nok godt finde på

Der ville du komme totalt til kort.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-07-10 19:59

> Ja og?

Ja

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-10 07:34

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og?

> Der ville du komme totalt til kort.

Tja, umiddelbart, ville jeg da sige, at det egentligt var et godt sted at
måle.. Hvilken af dem, der egentligt var mest populære....

Jamen altså sådan helt ærligt... Skulle det ske, gør det så noget... ? Jeg
ville da i så fald, blive mægtigt glad... For i givet fald, ville jeg da så
have lært noget, så tro endeligt ikke, at jeg ville være ked af det...

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-07-10 11:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Tja, umiddelbart, ville jeg da sige, at det egentligt var et godt sted at
> måle.. Hvilken af dem, der egentligt var mest populære....

Hvem var mest populære i hvad?
Snakker du om medlemmerne af gruppen eller sangene?
Der findes ingen lister på nettet, der viser at Obladi Oblada, hverken er
den mest spillede eller mest populære....endda så langt fra.

Det er da et helt okay underholdende nummer, men så er den altså heller ikke
bedre. Den er da så langt fra det bedste nummer på The White Album og det
uanset om smag kan være forskellig.
Hvis the White Album havde været et enkelt album i stedet for et dobbelt,
som George Martin mener, ville det have haft svært ved at komme med...måske
på det alleryderste mandat.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-10 12:59

> Der findes ingen lister på nettet, der viser at Obladi Oblada, hverken er
> den mest spillede eller mest populære....

Jo -
linket er bragt her i tråden

endda så langt fra.

Nej

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-10 23:48

> [...]
> Hvis the White Album havde været et enkelt album i stedet for et dobbelt,
> som George Martin mener, ville det have haft svært ved at komme

Ja det er godt nok svært at regne ud, når vi skeler til royalties, det kan
jeg godt se... Undskyld, hvis jeg har forvirret dig ))))

Uh, jamen det er vel egentligt det, der er forskellen på at være populær,
eller ikke populær... At det lige præcist, ikke er et spørgsmål om, hvad et
par enkelte personer mener.... At 2 personer, mener at en melodi er et hit,
bliver ingen kunstner rig på.... Men hvis 50 millioner mener det... Så er
den penge værd... Og Obladi Oblada er der langt flere end 100 millioner, der
på en eller anden måde, har købt... Måske kun de færreste med The Beatles...
Men det er jo det, der er det dejlige ved at kigge på royalties, der tæller
de med alle sammen...

Walkers kunne jo spille huden af fingrene, uden at det battede for alvor i
kassen... Så lånte Vengaboys et af deres numre, og millionerne væltede ind.
Uden de skulle røre en finger... Ja ja, livet kan også være dejligt ...
Så var deres nummer populært... Selv tror jeg de vil sige JAEH....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 00:44

> Ja det er godt nok svært at regne ud, når vi skeler til royalties, det kan
> jeg godt se... Undskyld, hvis jeg har forvirret dig ))))

Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror nævnte
nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en Beatles sang.

Og Obladi Oblada er der langt flere end 100 millioner, der
> på en eller anden måde, har købt... Måske kun de færreste med The
> Beatles...

Uha vi slår om os med store tal, som er aldeles udokumenterede og helt ude i
hegnet. 100 millioner, gad vide hvad den natpotte du har drukket af, har
indeholdt. Der er nok et enkelt nul for meget i det tal.
Det var en ganske anden sag, hvis du havde skrevet om et af de virkeligt
store Beatles-numre, f.eks. Yesterday, som efter hvad jeg ved er et af de
oftest indspillede numre-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-10 01:16

> [...]
> store Beatles-numre, f.eks. Yesterday, som efter hvad jeg ved er et af de

Jamen det er dog fantastisk, som du ved alt hvad jeg tror.... Gad vide hvor
du får det fra ))...

Det er det lidt sørgelige, disse tal, lyder måske store... Men prøv nu at
regne efter selv... Så tror jeg du vil finde dem, en anelse i underkanten...
100 millioner, på tja, 40 år.... I alle mulige afskygninger af udgaver....
Lige fra Beatles egen og til James Last & Mr Keyboard.... Ja helt hen til
Johnny Reimar party... Det er jo faktisk kun 2,5 millioner om året... Og var
det kun i DK, var det mange, men globalt... Så jo, jeg tror sgu tallet er
godt nok... Og snarere for småt, end for stort. Hvordan var det Elvis
sagde... 50.000.000 Elvis Fan's can't be wrong.... Og i siger, Beatles er de
største.... Så har de jo allerede leveret mere end halvdelen selv... Så jo,
100 Mio, er nok lidt lavt sat.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 09:00

> [...]
> de største.... Så har de jo allerede leveret mere end halvdelen selv... Så

Hvad er højest...et tordenskrald eller Rundetårn.
Det er tordnende helt ude på Lars Tyndskids Overdrev.
Ja Beatles var de største. Og skal jeg følge din argumentation, kan jeg
ligeså godt hævde, at den Beatles sang, der er indspillet i flest versioner,
nemlig Yesterday, er solgt i mindst en milliard eksemplarer.
Jeg opgiver.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-10 13:17

> [...]
> ligeså godt hævde, at den Beatles sang, der er indspillet i flest
> versioner, nemlig Yesterday, er solgt i mindst en milliard eksemplarer.

Hvad er det, der er så svært... For at komme på den Amerikanske liste, skal
pladen udsendes i USA alene, i mindst 10 Mio Eksemplarer... Og den fik 19 *
Platin.
Dog er der noget underligt der, for det burde jo fortælle, at pladen alene i
USA blev solgt i 19 Mio eksemplarer... Alligevel skriver de, at hvert salg,
blev talt dobbelt, fordi det var et dobbelt album.... Så er vi tilbage ved
9,5 Mio albums.... Og altså lige dårligt nok, minimumstallet, for at komme i
betragtning til listerne...
Jeg antager, at tallet på listen, kun gælder første udsendelse... Siden er
der jo så vist kommet 4 eller 5 genoptryk... Hvor specielt den Tyske DMM
udgave blev en vældig exportvare til USA... + Selvfølgelig CD udgaven der
kom i 1987....

Så når alt kommer til alt, tror du så ikke The Beatles selv leverer, mindst
25% af de 100 Mio jeg skrev i første omgang... Og det vel egentligt, bare i
USA alene.

At Yesterday, er den der er lavet i flest versioner... Det tror jeg ikke jeg
vil modsætte mig. Det lyder vældigt rigtigt.... Og jeg tror egentligt, de
begge kommer meget højere, end vi går og tror... Som jeg skrev... De 100
Mio, er snarere alt for lavt, end for højt.

Så hvad er højest... Rundetårn, eller Tordenskraldet ???

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 11:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror nævnte
> nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en Beatles sang.

Sangen har oprindelig aldrig været udgivet i hverken UK eller USA på single,
men blev senere udgivet i USA (1976) med "Julia" som b-side, dog uden på
nogen måde at toppe.
Nummeret har faktisk toppet i følgende lande: Østrig, Japan, Australien og
Schweiz, hvilket dog ikke kan siges at gøre det til et verdenshit, eller
rykke ret meget ved det samlede salg.

En cover-version med bandet "Marmalade" nåede faktisk nr. 1 på UK charts i
1969, og desuden i Norge. Denne version solgte ½ mill i UK, og 1 mill. på
verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af nummeret.

Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 13:06

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af nummeret.
>
> Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?

Nu skal du være fair overfor statistikeren fra Nordjylland
Vi må vel med rette tage de eksemplarer med, der blev solgt af the White
Album. Så lad os være flinke og sige 10 millioner

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 15:22

> Nu skal du være fair overfor statistikeren fra Nordjylland
> Vi må vel med rette tage de eksemplarer med, der blev solgt af the White
> Album. Så lad os være flinke og sige 10 millioner

Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være 333.333
pr. nummer

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 15:34

> Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være 333.333
> pr. nummer

God pointe

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 17:05

> God pointe

Aber immer

Forresten, så er her en interessant side:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3998301.stm

Fra : Martin Bak

Dato : 12-07-10 17:30

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
>

> Forresten, så er her en interessant side:
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3998301.stm

Kommentarerne spænder vidt, må man sige. Enhver sit hadeobjekt

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 17:40

> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse

> Kommentarerne spænder vidt, må man sige. Enhver sit hadeobjekt
>
> --

Ja det må man sige...jeg sender en spand lort til vedkommende, der skriver
at Imagine er den værste sang nogensinde.
Om Obladi Oblada virkelig fortjener titlen som den værste nogensinde, er vel
noget af et spørgsmål, når man tænker på alt det møg, der kommer fra vore
sydlige naboer, men den der da sikkert blandt de 10 værste Beatles-sange
nogensinde, sammen med nogle andre McCartney-kvalmere + Ringo's 2 forsøg ud
i komposition fra Beatles-tiden

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 18:05

> [...]
> Beatles-sange nogensinde, sammen med nogle andre McCartney-kvalmere +
> Ringo's 2 forsøg ud i komposition fra Beatles-tiden

Ja, man behøver bare at lytte til dette stykke musikalske affald, sjovt nok
fra White Album:
http://www.youtube.com/watch?v=NdRgdiSizFE

Min søn skrev bedre musik da han var 4

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 18:38

> Ja, man behøver bare at lytte til dette stykke musikalske affald, sjovt
> nok fra White Album:
> http://www.youtube.com/watch?v=NdRgdiSizFE
>
> Min søn skrev bedre musik da han var 4

Hvorfor skulle du lige minde mig om det absolutte lavpunkt blandt John
Lennons ellers mange fremragende kompositioner

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 18:59

> Hvorfor skulle du lige minde mig om det absolutte lavpunkt blandt John
> Lennons ellers mange fremragende kompositioner

Hmm... Wiki påstår ellers at Starr har skrevet nummeret:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_%28album%29

Anyway, vokalen alene er nok til at bringe det i toppen på min hadeliste.
For fucks sake, den mand kan altså ikke ramme en ren tone

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-10 19:00

> Hmm... Wiki påstår ellers at Starr har skrevet nummeret:
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_%28album%29

Og jeg skal lære at læse overskrifter ;)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-07-10 19:11

> [...]
>
> Anyway, vokalen alene er nok til at bringe det i toppen på min hadeliste.
> For fucks sake, den mand kan altså ikke ramme en ren tone

Ja det er ham, der mishandler en ellers ringe sang.
Men det er altså Lennon, der skrev den
I mange år troede jeg det var McCartney, men sådan var det altså ikke.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-10 23:57

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse

> God pointe

Blev der færre Obladi'er af det ?

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-10 23:56

> [...]
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være 333.333

Nu må du altså have mig undskyldt.... Der var tale om, at Obladi Oblada, var
solgt i mere end 100 Mio kopier... Uden skelen til noget som helst... Det
var hamrende ligegyldigt, om den var på en plade med Beatles, eller Klaus
Wunderlich.... Hvilket Allan så mente var totalt ude af proportioner....
Alene i USA solgte det vi kalder White Album 19 Mio kopier, på 155 uger...
Altså 3 af de godt og vel 40 år der er gået siden.... Og der er kommet 5
eller 6 nye udgivelser af White Album siden.... Dertil kommer The Beatles
1967-1970.... Hvor den også er med på, den solgte vist heller ikke specielt
dårligt, uanset hvilken udgivelse vi snakker om... Den var også med på
Golden Greatest Hits i 1970, som vist heller ikke solgte så ringe endda...
Og så selvfølgelig, for at det ikke skal være løgn, så er alt Beatles jo for
nyligt blevet genudsendt, for Gud ved hvilken gang, denne gang i en absolut
toptunet udgave... Så jo, mon ikke der er mere end rigeligt hold i
påstanden.... jeg er lige ved at tro de 100 Mio kopier er hjemme... Helt
uden at tage andre kunstnere til hjælp.... Jeg ville da også sige, alt andet
ville forbavse mig, det er trods alt ikke mere end 2,5 Mio kopier om året...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-10 00:54

> [...]
> verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af nummeret.
>
> Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?

Nå ja, man kan jo vælge at læse tingene sådan som man vil.....
Men mon ikke at dette er hvad der kommer sandheden nærmest...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ob-La-Di,_Ob-La-Da

Så kan man vel lægge i det, hvad man vil....

Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest populære
numre på White Album...

Bonderøvslogik, eller ikke..

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 13-07-10 05:38

> [...]
>
> Så kan man vel lægge i det, hvad man vil....
>
> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest populære

Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig subjektiv
vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der forøvrigt kun var 6
år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig selv) der
påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-10 09:00

> [...]
> 6 år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig selv) der
> påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.

Hej Martin

Så skal du vist også lære at læse.... I øvrigt, var det Lennon selv, der
lavede den endelige udformning. Ved at spille indledningen, meget hurtigere
og meget højere, end Mc.Cartney egentligt havde skrevet den... Og sluttede
med ordene.... Sådan skal den spilles.... Og det blev den.

Nå ja, hvad pokker, Alex er da ikke ældre... Og man behøver da ikke være 103
år gammel, for at kunne se baglæns. Hvis det er en betingelse, hvor gammel
er du så egentligt selv.... Din hjemmeside fortæller kun, at du døjer med at
finde julestemningen.... Så det er da heldigt, at der er et stykke tid til
jul.

Nå ja, hvordan kan jeg da også finde på at påstå noget sådan.... Tja, jeg
var da trods alt ca 16 år gammel, da den udkom... Den blev forrygende
populær dengang, og pudsigt nok.... Det er den faktisk stadig.... Uanset
hvor uhyrligt, det så end må forekomme nogen.... Og det syntes jeg da
egentligt at Beatles selv underbygger helt utroligt godt.... Jeg indledte
med 100 Mio solgte kopier, uden skelen til kunstneren.... Bare melodien....
Og nu er vi endt med, at Beatles selv, har postet mere end de 100 Mio kopier
på gaden.... Ja okay... Jeg ved godt, at jeg indledningsvist skrev, snarere
for lavt sat, end for højt.... Men at det var så meget for lavt, at målet er
nået.... Helt uden at tage andre kunstnere til hjælp.... Kommer alligevel
lidt bag på mig.... Men jeg kan så forstå, at det kommer endnu mere bag på
resten af gruppen.... Bare ved at nævne 3 Beatles albums, er der
dokumenteret mere end 100 Mio kopier totalt... Og det så bidfast, så
bevisførelsen vil holde, selv i Højesteret.... Så er den populær ???.... Tja
døm selv...

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 13-07-10 09:10

> Hej Martin
>
> Så skal du vist også lære at læse....

Hvor på siden, bortset fra henvisningen til Unterbergers mening står der, at
nummeret var et af de mest populære på "The White Album"?

> [...]
> spille indledningen, meget hurtigere og meget højere, end Mc.Cartney
> egentligt havde skrevet den... Og sluttede med ordene.... Sådan skal den

Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en lille
forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig syntes det var
en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten lige så ringe som
"Dont pass me by", der dog efter min mening tager prisen for den værste
Beatles-sang ever.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-07-10 10:16

> [...]
> ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager prisen for den

Tværtimod. Lennon hadede den sang, men de hjalp jo hinanden i studioet når
tingene ikke var på plads. Og når man har hørt de tidligere versioner af
sangen, må man erkende at den blev marginalt bedre.
Ja Don't pass me by er en rædsel, ligesom iøvrigt Ringos anden Beatles
komposition Octopus's Garden.
Sjovt nok har han komponeret adskellige sange siden Beatles-tiden, der er
væsentligt bedre.
Men det er åbenbart som at kæmpe mod vindmøller, at argumentere mod Bennys
dumstædighed, når han først har sat sig noget i hovedet...men som gammel
jyde genkender jeg tendenserne (dog ikke fra mig selv)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-10 10:45

> [...]
> dumstædighed, når han først har sat sig noget i hovedet...men som gammel
> jyde genkender jeg tendenserne (dog ikke fra mig selv)

Jamen lad mig høre... Hvad er det, du vil bestride ????

Altså bare for at konstatere... Hvem af os, der er stædig

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-10 10:43

> [...]
> ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager prisen for den

Hej Martin

Er det sådan, du altid gør.... Besvarer spørgsmål med spørgsmål ???? Besvar
nu lige dem, der er stillet til dig, før du fortsætter...

Hvis jeg skal finde noget på nettet, er det altid noget, en anden har
skrevet... Og uanset hvem det er, så ville du formodentligt drage det i
tvivl... Fordi det ikke passer sammen med din opfattelse.... Der er brugt
vendinger som Paul's Granny shit... Nå ja... Indrømmet, jeg holdt meget af
min bedstemor... Og altså helt ærligt... Ville hun høre Obladi Oblada, så
var det den, hun skulle høre, min eller andres mening om dette, ville i den
situation, være aldeles irrelevant. Og altså om det så var 100 Mio Granny'er
der købte Obladi oblada... Så var det stadig 100 Mio solgte kopier, og jeg
er helt sikker på, at The Beatles var 100% ligeglade med, om pengene kom fra
bedstemødre, eller teenagepiger.... Bedstemødre, har været teenagepiger, og
teenagepiger, er på vej til at blive bedstemødre.

Hvad der er den værste Beatles sang ever... ??????.... Aner det ikke... Men
jeg har heller ingen ide om, hvilken der er den bedste.... Faktisk er jeg
ikke engang sikker på, jeg har hørt dem alle endnu....

Faktisk udtaler jeg mig sjældent negativt om musik.... Det er vist kun
Deftones, der har fået en tommel 100% nedad herfra... Og det er helt og
aldeles baseret på musikken..... Øh undskyld larmen, for at kalde det musik,
vil være en fornærmelse af alle andre musikere...

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Bak

Dato : 13-07-10 11:25

> [...]
>
> Er det sådan, du altid gør.... Besvarer spørgsmål med spørgsmål ????
> Besvar nu lige dem, der er stillet til dig, før du fortsætter...

Undskyld Benny, men der er mig bekendt ikke blevet stillet mig nogen
spørgsmål. Du påstod, at det fremgik af dit link at Obladi var et af de mest
populære numre på TWA, hvilket jeg gjorde opmærksom på ikke var sandt, men
at der derimod var en henvisning til en mening fra en eller anden tilfældig
journalist.
Men du påstod så at jeg havde brug for at lære at læse, hvilket naturligvis
får mig til at spørge dig, hvad det er du mener jeg ikke har læst?
Det er vel ikke så svært at forstå.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-07-10 13:00

> [...]
> Men du påstod så at jeg havde brug for at lære at læse, hvilket
> naturligvis får mig til at spørge dig, hvad det er du mener jeg ikke har

Hej Martin

Jo det gjorde der da.....

Du gjorde journalistens alder til et problem....

Så hvor gammel er du... ????

Hvor tilfældig han er, har jeg ingen ide om... For egentligt er hans mening
jo aldeles uden betydning... Både for dig og mig... Dog med den lille twist,
at jeg ser ingen grund til at være uenig med ham... Det gør du åbenbart...
Obladi Oblada, er måske The Beatles dårligste nummer... Skal ikke kunne sige
det... Men det er helt og absolut, et af denne verdens mest kendte
musikstykker... Jeg tror ikke, jeg kender nogen, der ikke kender det. At der
så åbenbart er en masse mennesker, der elsker at hade det... Ja ja, dem om
det....

Men så vidt jeg husker, er han da vist på allmusic, og de plejer da vist at
være ganske respekteret... Men det kan selvfølgelig godt være jeg tager
fejl...
Men skidt, du kan slå det efter, det var vist på wikipedia siden var... Så
hvor troværdig den er, afhænger vist i dette tilfælde af, hvem af os den er
enig med ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 09:03

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Du er ikke rask.

Jeg ved det godt, men det er ved at være ovre. Det er noget influenza-noget.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 17:18

meddelelsen news:4c358637$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Det er noget influenza-noget.

Lad os da lige snuppe over hvilke plader BEATLES´s havde som sine mest
solgte hit 1963-70. Vi holder os til dem der nåede 5. pladsen og op til 1.
pladsen i alle årene

She loves you
I want hold your hand
A hard days night
Cant by me love
Love me do
Help
I feel fine
Ticket toride
We can work it out
Daytripper
Yellow submarine
Eleanor Rigby
All you need is love
Hey Jude
Hello goodbye
Let it be

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-07-10 17:20

meddelelsen news:4c35fa1a$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> She loves you
> I want hold your hand
> A hard days night
> Cant by me love
> Love me do
> Help
> I feel fine
> Ticket toride
> We can work it out
> Daytripper
> Yellow submarine
> Eleanor Rigby
> All you need is love
> Hey Jude
> Hello goodbye
> Let it be

Oversigt fra OZ-NETs meget omfattende hitliste database. Specialoversigten
over "Top 30 Number One Hit Singles"

Hilsen Åge