Stafetten: Tog
Fra : Carl Drud

Dato : 06-07-10 20:36

Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Så lad os få nogle bud. Jeg lægger selv ud med:

Iggy Pop - The Passenger
http://www.youtube.com/watch?v=pSFV6RhdsNs

Gladys Knight & The Pips - Midnight Train To Georgia
http://www.youtube.com/watch?v=v78-ftcqpNw

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-07-10 21:13

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Så lad os få nogle bud. Jeg lægger selv ud med:

KÆRE GAMLE TOG
Ja, det kære gamle tog. Den kan jeg nu bare ikke finde. Den er med Peter
Belli.
Pokkers også. Nå, skal vi lade ham synge inde i en bus i stedet for. Jadak
jadak og jaa dak
Men det er altså KÆRE GAMLE TOG det drejer sig om.
www.youtube.com/watch?v=FVLKlW7ttU0

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-07-10 22:37

On 06-07-2010 21:36, Carl Drud wrote:
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Lidt gammelt jazz og swing.

Først klassikeren, Duke Ellington med "Take The A Train".
Det er ganske rigtigt, som der antydes i kommentarerne, Betty Roche der
synger:

http://www.youtube.com/watch?v=wnurVNkg62Q&feature=related

Louis Jordan med "Texas Pacific Train".
Ifølge Wiki sætter "Rolling Stone Magazine" Louis Jordan som nr. 59 på
deres liste over "the 100 Greatest Artists of All Time":

http://www.youtube.com/watch?v=8kaqvwAdlSE

En togtur kan ikke beskrives bedre end James Kok og hans orkester gør
det med "Pacific Express".
Kok havde stor succes med sin swingmusik i Tyskland før ww2.
Men da Naziregimet fandt ud af, at han var halv jøde, nåede han at
flygte til England, og hans musik blev bandlyst i Tyskland.

http://www.youtube.com/watch?v=DtOKaUbwpbg

Henning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-07-10 07:51

Henning Jensen skrev:

> [...]
>
> Først klassikeren, Duke Ellington med "Take The A Train".
> Det er ganske rigtigt, som der antydes i kommentarerne, Betty

Yes. Den klassiker er også god med Oscar Petersons Trio.

Her er an anden tog-klassiker, "Night Train" med
Oscar Peterson Trio:
http://www.youtube.com/watch?v=Dvc5tSqak2Q

Anne Linnets "Nattog" bør vel også med her:
http://www.youtube.com/watch?v=AJA9raCwYTs

The Monkees - Last Train To Clarksville:
http://www.youtube.com/watch?v=ScXXaBu1Ing
(Jeg mener at The Shadows har lavet den i en
god instrumentalversion).

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-07-10 12:51

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> en anden tog-klassiker, [...]

Derovre i Chattanooga, Tennessee er der et andet
berømt tog, som Glenn Miller har skrevet en
jazz-klassiker om:

"Chattanooga Choo Choo"
http://www.youtube.com/watch?v=Mf1cXa-6wnE

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-07-10 13:33

On 08-07-2010 13:51, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Derovre i Chattanooga, Tennessee er der et andet
> berømt tog...

Godt du huskede den.
Jeg synes, at det er en af Glenn Miller's bedste.

Glenn Miller har også dette tog-nummer, "Sleepy Town Train":

http://www.youtube.com/watch?v=E6VX-6ArdJw

Men også denne skal også med, June Christy og Stan Kenton's orkester med
"Across the Alley From the Alamo":

Across the alley from the Alamo
Lived a pinto pony and a Navajo
Who sang a sort of Indian "Hi-de-ho"
To the people passin' by.

Tog og togskinner er jo en farligt kombination, så i sidste vers er moralen:

Oh, across the alley from the Alamo
When the summer sun decides to settle low
A fly sings an Indian "Hi-de-ho"
To the people passin' by.

http://www.youtube.com/watch?v=avvz_vwubHE&feature=PlayList&p=D06C499312369867&playnext_from=PL&playnext=1&index=9

Henning.

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 06-07-10 22:42

> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

E.L.O - Last train to London. http://www.youtube.com/watch?v=3v6MBHpzZg8

Allan

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 06-07-10 22:51

> E.L.O - Last train to London. http://www.youtube.com/watch?v=3v6MBHpzZg8

Nå ja og Ritz - Locomotion http://www.youtube.com/watch?v=YjwPDhhYLGE
Eller den lidt ældre med little Eva
http://www.youtube.com/watch?v=C5OoQadZTPk
Eller den lidt nyere med Kylie Minouge
http://www.youtube.com/watch?v=TLPRPa8n2wE

Allan

Fra : Max

Dato : 06-07-10 23:21

Hej Carl

> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal
> have endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Så skal vi da have et levende bevis på at det ikke kræver
en stor stemme for at bkive en legende

The City of New Orleans - Willie Nelson
http://www.youtube.com/watch?v=AJMVj04lfyo

Max

Fra : Max

Dato : 06-07-10 23:23

Hej Carl

> Så lad os få nogle bud. Jeg lægger selv ud med:

Og lidt mere moderne fra EU

Kraftwerk - Trans Europa Express
http://www.youtube.com/watch?v=LRCGSGh3ZiM

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-07-10 01:00

"Wreck of old 97" m. Johnny Cash
http://www.youtube.com/watch?v=KWasT7HK_KY

"Wabash cannonball" m. Boxcar Willie
http://www.youtube.com/watch?v=pleovx3k894

mvh Eva

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 05:51

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Albert Hammond: I'm a train
http://www.youtube.com/watch?v=u3tlCqqg7lw
(flotte billeder)

Elizabeth Cotten & Pete Seeger - Freight Train
http://www.youtube.com/watch?v=OMSYzFdloqY

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-10 09:20

> [...]
>

> Iggy Pop - The Passenger
> http://www.youtube.com/watch?v=pSFV6RhdsNs
>

> Gladys Knight & The Pips - Midnight Train To Georgia

Hende Eva er noget af en lille skiderik, sådan at hugge mine...

Nå skidt, vi tager næsten det samme...

Men i stedet for old 97, så snupper vi Jim Reeves...
The wreck of the number nine

http://www.youtube.com/watch?v=GlOxyA85PXQ

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-07-10 11:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nå skidt, vi tager næsten det samme...
>
> Men i stedet for old 97, så snupper vi Jim Reeves...

Du må bare være lidt hurtigere Benny

Jim Reeves er nu også god - jeg mente nok, der var en togsang med ham - men
kunne ikke komme på titlen.
Så tak for reminderen.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-07-10 09:04

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Du må bare være lidt hurtigere Benny
>
> Jim Reeves er nu også god - jeg mente nok, der var en togsang med ham -

Hej Eva

Uh, der er i hvert fald, mindst en mere... Den kan du høre her...

http://www.youtube.com/watch?v=LXLWo-bzYD4

Jim Reeves, A railroad bum...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-07-10 09:10

> [...]
>

> Du må bare være lidt hurtigere Benny
>
> Jim Reeves er nu også god - jeg mente nok, der var en togsang med ham -

Hej igen Eva

Det lykkedes faktisk at finde en mere...

http://www.youtube.com/watch?v=zNONCF8ivrk

Waiting for at train... Jim Reeves

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-07-10 12:29

On 06-07-2010 21:36, Carl Drud wrote:
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Jeg savner schlagere i disse stafetter. Åge skuffer fælt, så her er et
par hollændere.

Dette nummer med Frans Bauer, burde kunne skubbe pip-hansi ned fra
pinden, "De laatste trein":

http://www.youtube.com/watch?v=KWnkla8XQgA&feature=related

Denne her er slet ikke dårlig og er vel egentlig slet ikke en schlager,
men snarere en countryagtig vise.
Guus Meeuwis med "Per Spoor":

http://www.youtube.com/watch?v=FC4nxET00-g&feature=related

Henning.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 07-07-10 18:56

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Ulla Bjerre og Ole Bredahl - Med eksprestog til Kina
http://www.youtube.com/watch?v=vmaD83MmAjA

VH Pernille

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-07-10 19:49

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Så skal denne da ha' en chance, Kenny Rogers med The Gambler:
http://www.youtube.com/watch?v=kn481KcjvMo

--
Uffe Bærentsen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-07-10 20:23

"Carl Drud" skrev i en meddelelse

> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi >skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Check lige teksten ud til denne her, den nok bedste "tog sang" på Dansk. KUL
PÅ med Midnight Sun.

"I lokomotivet er stemningen fin
der uddeles næser og billig vin
når vi ikke har brænde til den store ovn
så ryger fanen og den bagerste vogn"

http://www.youtube.com/watch?v=gU5iiPsNNcs

Ozzy styrer bare for vildt.....

Ozzy Osbourne - Crazy Train
http://www.youtube.com/watch?v=3MLp7YNTznE

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-07-10 07:59

On 06-07-2010 21:36, Carl Drud wrote:

Jeg kom 'desværre' til at lytte til gamle plader, folk og country, i
aftes. Det blev desværre til sent.
Musik om toge og togture har tilsyneladende været meget populære i 'det
vilde westen' tiden, og videre op i nutiden. Allene Cash, fandt jeg over
10 forskellige numre med.
I får nogle få gamle mere:

Folk og blues sangerinden Elizabeth Cotten her med klassikeren "Freight
Train":

http://www.youtube.com/watch?v=w4UWLBHL9wI&feature=related

DeFord Bailey med "Pan-American Blues". Dette er et fantastisk nummer
med mundharmonika. En bedre togtur findes ikke.

http://www.youtube.com/watch?v=3f6KodXFRYk

Og her mere mundharmonika. Elder Roma Wilson med "This Train":

http://www.youtube.com/watch?v=L-UjRqzGNRg

Jeg beklager hvis nogen af sangtitlerne har været brug af andre.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-07-10 09:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=L-UjRqzGNRg
>
> Jeg beklager hvis nogen af sangtitlerne har været brug af andre.

Hej Henning

Du skal altså ikke have det sidste ord ))

Bobby Bare - Charleston railroad ravern

http://www.youtube.com/watch?v=zNONCF8ivrk

Jeg kan ikke huske, om toget nævnes her, men i hvert fald ville det være en
god ting at have... Når man er 500 miles away from home.

http://www.youtube.com/watch?v=NgnaavPxSmk

Egentligt skulle der så komme A train that never runs... Men den udeblev...
Så i stedet...

Detroit city... Her med Bobby Bare

http://www.youtube.com/watch?v=mRfP7ucab94&feature=PlayList&p=B0EE4301FA063D49&playnext_from=PL&playnext=1&index=43

Og selvfølgelig, skal den da også nævnes.... Green green grass of home, og
hvem kan synge den som Tom Jones

http://www.youtube.com/watch?v=wnGPmlXDJNI&feature=related

Så er det lige som mit spor er løbet koldt, i hvert fald for et par minutter

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-07-10 12:43

On 08-07-2010 10:35, Benny Mortensen wrote:

> Du skal altså ikke have det sidste ord ))

Hej Benny.

Det er det, som det drejer sig om på Usenet, nemlig, at det er et
debatforum.
Desværre er det end med, i mange af grupperne, kun at være kværulanter
og 'koreksere' og dem der kritiserer alt, der reagerer.
Musikgruppen her, er en undtagelse. Her kan man stadig tillade sig at
dumme sig, og at være uenig, også uden at det medfører den store surhed.

Og dine indlæg er altid relevante og positive, selv om jeg på et par
punkter, ikke er enig med dig i din musiksmag.

Og det kører jo bare derudaf... og på skinner.....

Jeg havde lidt kludder med dine links, men jeg fandt ud af det. Bobby
Bare er god, ham har jeg ikke hørt og ej heller selv spillet noget af, i
mange år. Mon ikke jeg har en LP med ham?

Jeg vil citere dig selv:
Du skal sgu' da "altså ikke have det sidste ord ))"
Nåh....
Jeg har ellers noget gammel tysk cabaret, som der også er nogle
eksempler af på YouTube, som jeg havde planlagt at brilliere med.
Og der er også et par russiske eksempler fra 'Vodka ekspressen', (den
transsibiriske), og så er der Orientekspressen.

Men for ikke at 'spame' for meget, må jeg hellere blive her på sporet.
Så vil jeg fortsætte med glemte Rock & Roll eksempler fra ungdomstiden.

'The Illusions' med "Rock & Roll Train", (det er desværre et dårligt
YouTube eksempel):

http://www.youtube.com/watch?v=By9AJAzxo5M

Paul Anka med "A Train Of Love":

http://www.youtube.com/watch?v=qx-SL3Ziymw

Commodores med "Riding On A Train":
Dette er på sin vis et interessant nummer, I disse helt 'unge' Rock and
roll dage, havde sax'en ofte en medvirkende rolle, her dog kun lidt:

http://www.youtube.com/watch?v=l9AaMxEnTL8

Har titlerne være brugt før, så undskylder jeg.

Hilsen Henning.

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 17:47

> [...]
> Og der er også et par russiske eksempler fra 'Vodka ekspressen', (den
> transsibiriske), og så er der Orientekspressen.

Vi kan allesammen poste bevidstløst mange tog-sange, men de fleste undlader
høfligt at poste mere end en 2-3 stykker, som man til gengæld har fundet af
passende kaliber til at kunne indgå i stafetten.
De fleste gør sig også den ulejlighed at læse tidligere svar i tråden, så
man ikke genposter numre der allerede en gang er blevet nævnt. Det gider du
åbenbart ikke, og det er en skidt egenskab. Især da når du nu vælger at
poste så mange links.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 08-07-10 18:23

Hej Martin

> De fleste gør sig også den ulejlighed at læse tidligere svar i
> tråden, så man ikke genposter numre der allerede en gang er blevet
> nævnt. Det gider du åbenbart ikke, og det er en skidt egenskab. Især

Lige nøjagtig disse ting skrev jeg meget om da jeg genstartede
satfetten i vinter. Nemlig at det drejer sig om begrænsningens kunst.
Man skal tænke på at nogen jo faktisk skal lytte til alle disse
links og det kan koste meget tid. Og man skal naturligvis læse
hele tråden for at undgå gentagelser, det er jo noget af
essensen i stafetten.

Så jeg støtter dit indlæg Martin.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-07-10 18:35

On 08-07-2010 19:23, Max wrote:

> Så jeg støtter dit indlæg Martin.

Jeg har selvfølgelig taget det til efterretning, og skal stoppe med det.

Nu havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at nogen
lyttede til mine musikforslag. Det har som regel været forslag, som der
her i gruppen, ikke er den store interesse for.

Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 08-07-10 19:02

Hej Henning

> Nu havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at nogen
> lyttede til mine musikforslag. Det har som regel været forslag, som
> der her i gruppen, ikke er den store interesse for.

Det er jo netop stafettens essens, man lytter til hvad andre
præsentere, man kan jo lære noget på den måde. Jeg har da
de senere år fundet nye ting på netop den måde.

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 08-07-10 19:13

> Hej Henning

> Det er jo netop stafettens essens, man lytter til hvad andre
> præsentere, man kan jo lære noget på den måde. Jeg har da
> de senere år fundet nye ting på netop den måde.

Man kan også selv finde ny viden, når man prøver at finde det man vil poste.
Jeg postede Elizabeth Cotten med "Fraigt Train" (det gjorde Henning så også
ca. 1½ døgn senere). Men klippet fik mig til at læse om Elizabeth Cotten.
Det er en ret unik historie, når man tænker på hvor stor udbredelse nummeret
Fraight Train har fået.

Hun lærte sig selv at spille på guitar på den der ejendommelige måde, hvor
hun spiller som venstrehåndet, men uden at have byttet om på strengene, så
den dybe E er nederst.

Hun skrev "fraigt train" da hun var 11 år. Virkede aldrig som musiker, eller
fik nogen karriere dengang. Så lagde hun guitaren på hylden, og spillede
slet ikke i over 40 år, bortset fra lidt klimperi i kirken af og til. Men i
en alder over 60, blev hun opdaget igen, og begyndte at lave indspilninger.

Fraight Train, som hun jo havde skrevet da hun var bare 11 år gammel, var
med på en udgivelse, og snart var den også spillet af en lang række andre
kunstnere, herunder Peter Paul and Mary og Bob Dylan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Cotten

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 08-07-10 20:59

Hej Martin

> [...]
> om Elizabeth Cotten. Det er en ret unik historie, når man tænker på
> hvor stor udbredelse nummeret Fraight Train har fået.

Ja, nettet er en herlig ting, der er uanede mængder at interesante
historier der kan læses. Og vi har brug for inspirationen til at finde dem.

> Hun lærte sig selv at spille på guitar på den der ejendommelige måde,
> hvor hun spiller som venstrehåndet, men uden at have byttet om på
> strengene, så den dybe E er nederst.

Ja en noget speciel måde at gøre det på, modsat Jimi Hendrix der
også brugte en højrehånds guitar, men den blev strenget om og det
betød jo at den fik en anden lyd.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 11:22

> [...]
> til mine musikforslag. Det har som regel været forslag, som der her i
> gruppen, ikke er den store interesse for.

Nå da da, Henning...

Nu får jeg også på puklen... For at have postet Another town, another train
med Abba... For den kan jeg da se nu, også var blevet postet. Det kan godt
være, jeg er gammeldags... Men jeg svarer på vej ned gennem tråden... Skulle
der så komme en genganger, så er det bare ærgerligt. Men det skal da nok
give nogen anledning til at brokke sig, men så dem om det... Så var det jo
heldigt, at jeg gjorde det, så de fik noget at brokke sig over

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 11:13

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Pokkers osse, så fik du det måske nok alligevel

Havde ikke lige forberedt noget ...

Men OK... Abba kan man jo altid lige ryste ud af ærmet

http://www.youtube.com/watch?v=96tqBMQGYqQ

Another town, another train, så er vi på sporet igen ..

Illusions... Ikke dårligt... Og Commodores, den havde jeg ikke hørt før...

For dem, får du Blue Train med Johnny Cash...

http://www.youtube.com/watch?v=RX9r6Gg-j-8

De pokkers tog, er sgu ikke sådan at få afsporet ) Her skulle Bullie
Balou så egentligt have sunget Choo choo train... Men den var en slat ukendt
for YouTube... Så den må undværes. Egentligt skulle Lollipops også have
sunget om et Godstog, men igen... Tuben har sine mangler... Så du må nøjes
med

Highwaymen... Desperados waiting for at train...

http://www.youtube.com/watch?v=RX9r6Gg-j-8

Så har vi vist også fået sendt nok tog afsted for i dag

Ja, men vi skal vel heller ikke altid være enige.... Derfor er det da også
dejligt, at der sommetider vælges noget, som man ikke lige hører hver dag.
Og altså igen, Hvorfor pokker skulle jeg dog være vanskelig, når jeg med en
lille smule omhu, kan være komplet umulig )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 20:02

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.
>
> Så lad os få nogle bud. Jeg lægger selv ud med:

Jeg vil vende den lidt på hovedet, og spille noget musik med bandet "Train",
som jeg synes har en både fed og talentfuld lyd. Det er rigtige ørehængede
de drenge har lavet.

Her "Drops Of Jupiter", som de fleste nok kender:
http://www.youtube.com/watch?v=VS0CV_GWEMI

"Meet Virginia"
http://www.youtube.com/watch?v=7C4sUTg_kZw

"Calling All Angels":
http://www.youtube.com/watch?v=RvISfWS84Tk

/Alex

Fra : perhag

Dato : 08-07-10 17:00

On 6 Jul., 21:36, Carl Drud <carl.d...@gmx.com> wrote:
> Fornylig var der en stafet med bil og fascination deraf. Så vi skal have
> endnu et transportmiddel ind. Nemlig toget.

Et nummer i en stilart ikke så ofte fremdraget her i gruppen:

The KLF - Last Train to Trancentral 12"

http://www.youtube.com/watch?v=_hnYKTys8rU

Derefter et af de ældste numre med en gruppe, som jeg og andre har
bragt numre med utallige gange:

ABBA - Another Town,Another Train

http://www.youtube.com/watch?v=0Auph7ya8Tw

Numre på dansk kniber det med at finde. Reklamesangen for S-toget "Vi
er på banen" med bl.a. Caroline Henderson lader ikke til at findes på
youtube.

Fra : Martin Bak

Dato : 09-07-10 18:00

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Numre på dansk kniber det med at finde. Reklamesangen for S-toget "Vi
> er på banen" med bl.a. Caroline Henderson lader ikke til at findes på
> youtube.

Du har ret. Jeg kan ikke finde:

"Futte futte futtog"
"Kære gamle tog"
"På vej til Herstedvester"
"Han tog et nattog"

Til gengæld fandt jeg TV2´s Randers Station
http://www.youtube.com/results?search_query=randers+station&aq=0

Og DSB, de kendte 3 toner D Es B der blev komponeret af Viggo Bendtsen kan
findes på denne underlige hjemmeside:
http://www.toglyde.dk/lyd1.htm

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 09-07-10 18:02

> "perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og DSB, de kendte 3 toner D Es B der blev komponeret af Viggo Bendtsen
Argh.. Niels Viggo Bentzon that is

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : J.Madsen

Dato : 09-07-10 14:21

On 06/07/2010 20:36, Carl Drud wrote:
> [...]
>

> Iggy Pop - The Passenger
> http://www.youtube.com/watch?v=pSFV6RhdsNs
>

> Gladys Knight& The Pips - Midnight Train To Georgia

Tror ikke Københavns Jernbane Damp Galop har været nævnt. Det bør den jo
nok:
http://www.youtube.com/watch?v=ndOK4K5HHOg

Fra : Carl Drud

Dato : 09-07-10 17:03

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> writes:

> Check lige teksten ud til denne her, den nok bedste "tog sang" på Dansk. KUL
> PÅ med Midnight Sun.

Hoold kæft, den havde jeg helt glemt. Tak for den. Jeg ved du lige har
haft stafetten, men med den her har du fortjent den igen.

Har du lidt info om bandet. Var det et "One hit wonder" for dem eller....?

"I spisevognen får man dagens menu:
skrumpeleverpostej med arbejdssky,.."

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 09-07-10 19:37

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:

> Hun lærte sig selv at spille på guitar på den der ejendommelige måde, hvor
> hun spiller som venstrehåndet, men uden at have byttet om på strengene, så
> den dybe E er nederst.

Albert King byttede heller ikke om på strengene.

http://www.youtube.com/watch?v=BKY8KIt9kqc

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 09-07-10 19:35

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Og lidt mere moderne fra EU
>
> Kraftwerk - Trans Europa Express
> http://www.youtube.com/watch?v=LRCGSGh3ZiM

Max du får hermed stafetten for ovenstående bidrag. En genre som er lidt
ukendt territorie for mig.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 09-07-10 19:32

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> writes:

> En fed sang ingen tvivl, men du må nok heller vælge en anden til stafetten
> så vi kommer lidt mere rundt

Jeg var nok lidt overstadig over at høre det fede nummer

Jeg finder en anden. Der er kommet et væld af gode forslag til trods for
det gode sommervejr.

Tak.

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-07-10 20:47

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Nemlig toget.

Så lad da Øjsten Sunde tage "Nattoget":
www.youtube.com/watch?v=6wpWFIvTvbQ&feature=PlayList&p=03787A9CC8F28A2F&playnext_from=PL&playnext=1&index=98
En sang med en masse country-godaw i.

Og jeg havde nær glemt Zipfelbubens sang om toget, som jo som bekendt siger
"Kedeng kedeng kedeng" på tysk.
I Danmark siger tog jo "Fut fut fut".
Men lad os da høre Zipfelbuben synge om deres elskede kedeng-tog. Etr af
sidste års største hit:
http://www.youtube.com/watch?v=6wpWFIvTvbQ&feature=PlayList&p=03787A9CC8F28A2F&playnext_from=PL&playnext=1&index=98

Kedeng kedeng kedeng

Hilsen Åge