Lerccabeton
Fra : TOKRI

Dato : 05-08-01 23:39

Hej NG,

Jeg skal have isoleret og planeret mit staldloft, der består af
staldhvælvinge. Jeg vil lave loftet med Leccanødder blandet med beton, men
jeg kan ikke finde nogen der kan levere færdigblandet leccaboton mere.

Er der nogen der kender et betonfirma der kan komme og puste ca. 10 cbm op
på mit loft ?

TOKRI

Fra : S. Børresen

Dato : 06-08-01 13:03

Kan du ikke nøjes med lecanødder alene, for så kan alle der hulmusisolere
gøre det.
Håber dit loft kan holde til den mængde beton, det er meget tungt.

Søren

Fra : TOKRI

Dato : 07-08-01 07:53

Hej søren,

Desværre kan jeg ikke nøjes med Leccanødder / ærter alene, da jeg skal have
planeret loftet således at jeg kan gå på det bagefter.

Egentligt skulle jeg lave et gulv på loftet at beton, men det er for tungt
og isolerer ikke. De skal være en blanding af lecca og cement, samt evt.
lidt sand for at binde.

Loftet er et gammelt staldloft lavet at hvælvinge (mursten i buer) beregnet
til korn etc. Nedenunder er der faste mure, så det kan sagtens holde til
vægten af lecca, men måske ikke rent beton.

Det blev brugt meget i "gamle" dage at ligge leccabeton som gulv, før man
fik gulvbats af flamingo.

Tokri

S. Børresen <sfb@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6e885a$0$52855$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Calle

Dato : 07-08-01 16:04

Hej

Hvis loftet kan bære en masse korn, kan det vel også bære et lag beton.

Calle

Fra : TOKRI

Dato : 07-08-01 07:53

Hej søren,

Fra : Aksel

Dato : 09-08-01 22:04

> [...]
> jeg kan ikke finde nogen der kan levere færdigblandet leccaboton mere.
>
> Er der nogen der kender et betonfirma der kan komme og puste ca. 10 cbm op

De fleste betonværker kan levere lecabeton og bringe det ud i bil med pumpe
eller bånd, det koster selvfølgelig ekstra for udbringningen, prøv Unicon
Beton

MVH Aksel>