MC hopper / ryster når man kører
Fra : Steen Ø. Nielsen

Dato : 05-07-10 20:53

Hej
Min mc hopper lidt når man kører.
Man mærker det i hele maskinen. Jeg synes ikke det er konstant men nogle
gange (ved nogle hastigheder/omdrejninger) er det værre end andre.

Har nogle en ide til hva det kan være ??

Jeg har fået afbalanceret hjulene og skiftet kædekit.

Det drejer sig om en Kawasaki Gpz 750 UniTrack fra 85

vh
Steen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 05-07-10 20:57

Den 05-07-2010 21:52, Steen Ø. Nielsen skrev:
> [...]
>
> Jeg har fået afbalanceret hjulene og skiftet kædekit.
>
> Det drejer sig om en Kawasaki Gpz 750 UniTrack fra 85

Det kan være slør i kronrørslejer eller i bagsvingerens lejer.
Hilsen Matthias

Fra : F.Syndergaard

Dato : 09-07-10 21:33

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være slør i kronrørslejer eller i bagsvingerens lejer.
> Hilsen Matthias

Selvom hjulet er afballanceret kan det også være det ikke er helt rundt.
Det er før sket at en dækmontør har overset det.

--
MVH.
Finni

Fra : Armand

Dato : 15-07-10 20:31

F.Syndergaard skrev:
> "Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Selvom hjulet er afballanceret kan det også være det ikke er helt rundt.
> Det er før sket at en dækmontør har overset det.

- - - At dækket ikke er helt på plads!

Kig efter langs begge(!) kanter af fælgen og se om der ikke er en eller
et par linier man skal kunne følge parallelt med fælgkanten mens hjulet
drejer rundt!
Ved samme lejlighed får du så også kigget nærmere på om fælgkanten slår
sig (á fælgen er skæv)!

--
Armand.