Brombærbusk og Napalm
Fra : Michael Westi

Dato : 06-07-10 18:37

Dog ikke så drastidsk.
Min nabo har en af de gamle typer der stikker bare men kigger på den. Den
har nu bredst sig in i min have med ca 5 meter lange stængler gennem
vinteren og har slået rod flere steder. Dsuden smadrer de alt på deres vej
så som nyere hegn og min nu efterhånden 25 år gamle troldhassel(som jeg
desværee må aflive) VRÆLLL.. og meget andet. Kan ikke få dem til at gøre
noget ved det da de holder sig til "skel-loven". Og jeg ved da at alt på min
side er mit ansvar ect. Men det er sq faneme frustrerede aft have en plante
der er total ligeglad med diverse hidsige stoffer endsige Napalm. (er
overbest om at kun kakerlakker og brombær vil overleve en atomar vinter.
hehehe Og de vil ikke røre den da den giver gode brombær og grundet børn er
ukrudsmidler udelukket. (bare synd deres egen have liger en mellemting
mellem Libanon anno 1983 og

Har stadig noget Round op på lager, men er ikke meget for at bruge det.

What to do???????????? Både actionmæssigt eller juridisk?

Michael

Hvad med at smide en bjørneklo derind. Så er de vel tvunget til at rippe
ALT. hehehehehe

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-07-10 18:55

Michael Westi kom med denne ide:
> [...]
>
> Michael
>
> Hvad med at smide en bjørneklo derind. Så er de vel tvunget til at rippe ALT.

Kunne man ikke tage en "narko"sprøjte og få listet lidt Roundup
ind i grenene. Vandet i grenen får vel fordelt det rundt i systemet.
Ellers må du på besøg i nabohaven mens de ikke er hjemme.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Klaus G.

Dato : 06-07-10 19:34

> Har stadig noget Round op på lager, men er ikke meget for at bruge det.
Fordi det vil se mistænkeligt ud, eller?

Nu har du jo lige spurgt om den ikke skulle nedlægges, så i år er det nok
ikke så smart at sprøjte :)

--
Klaus G.

Fra : Michael Westi

Dato : 07-07-10 17:23

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi det vil se mistænkeligt ud, eller?
>
> Nu har du jo lige spurgt om den ikke skulle nedlægges, så i år er det nok
> [...]
Det er lige det. De VIL ikke nedlægge den desværre. Jeg overvejer at lave et
smalt "Brandbælte" og åg håbe at det kan hjælpe en del. Sq bare surt når vi
(undertegnet og nabo) selv har beskostet hegn og at de åbentbart er skide
lige glade. Flere steder er flethegnet maltrakteret i flere stykker. øvøv

SummaSummarum. Jeg tager Roundop´en i brug nu.....

Mvh Michael

Fra : Max

Dato : 06-07-10 19:36

Hej Michael

> What to do???????????? Både actionmæssigt eller juridisk?

Klip den, så er det overstået.

> Hvad med at smide en bjørneklo derind. Så er de vel tvunget til at
> rippe ALT. hehehehehe

Og så er du et dårligere menneske end din nabo.

Max

Fra : Kim2000

Dato : 06-07-10 21:04

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Michael
>
> Hvad med at smide en bjørneklo derind. Så er de vel tvunget til at rippe

Da du selvfølgelig ønsker et godt naboskab så er der vel ikke andet for at
end at du klipper den ned helt over til skellet, og de grene der stikker ind
til dig må du også gerne klippe.

Jeg havde en nabo der hverken var til at hugge eller stikke ind og hans have
ligende da også derefter, tilslut endte jeg med at spørge ham om jeg måtte
grave hans "kina-rose" og sætte en anden istedet. Nogle tror jeg folk siger
nej, fordi det lugter af arbejde. Jeg gav ham et alibi ved at sige at jeg
som lærer jo havde 4 ugers ferie, så det skulle han ikke tænke på, så var
han glad.

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-07-10 13:42

Den 06-07-2010 22:03, Kim2000 skrev:

> Da du selvfølgelig ønsker et godt naboskab så er der vel ikke andet for
> at end at du klipper den ned helt over til skellet, og de grene der
> stikker ind til dig må du også gerne klippe.
i stedet for klipning, så prøv en ukrudtsbrænder.

2 dage før du tar på ferie giver du alt på den egen grund (tshhh: og det
du kan nå på naboens) et forsigtigt svirp med brænderen. KUN lige så du
ser bladene skifter farve - blanceres.
Fidusen er at planten bruger resten af sin livskraft på at redde
situationen. Det tager nogle dage - hvor du ikke er hjemme - så der er
"gået et eller andet i planten"
- det virker (som eneste) på aggressiv vedbend!!

fint hvis naboen er til at tale med.

finn

Fra : Kim2000

Dato : 07-07-10 18:47

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "gået et eller andet i planten"
> - det virker (som eneste) på aggressiv vedbend!!

Der er fandme ikke noget at sige til der er nabokrige hvis dén indstilling
der lægges for dagen i denne gruppe er repræsentativ for landets husejere.

Fra : Martin Bak

Dato : 12-07-10 20:06

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "gået et eller andet i planten"
> - det virker (som eneste) på aggressiv vedbend!!

Det vil jeg gerne høre mere om.... Hvad hvis vedbenden har "ædt" et halvt
hus (200+ m2), med skorsten og hele lortet?

--
Martin
www.martinbak.dk/