Grønne alger fra træ-terassegulv -
Fra : Marianne

Dato : 06-07-10 16:49

Hej

Jeg har en træterasse, som skal have terasseolie i år. Den får hvert 2. år.

Hvert år kommer der et mindre lag grønne alger på træet. Området,
algerne er på, er godt nok en del kvadratmeter stort, men det er ikke
tykt. Og ikke vådt.

Før har jeg fjernet algerne vha algerens, hvilket er temmelig kostbart.
I starten troede jeg, at algerensen ville hindre algerne i at komme
igen, men sådan virker det ikke. Derfor er jeg interesseret i at finde
ud af, om jeg ikke bare kan fjerne algerne med Ajax, grundrens eller
noget lignende (altså noget billigere end algefjerneren), før
oliebehandlingen?

mvh
Marianne

Fra : O.L

Dato : 06-07-10 17:54

Den klarer du fint med atamon

Fra : Marianne

Dato : 06-07-10 18:14

O.L skrev:
> Den klarer du fint med atamon

Åh ja - men Atamon i de mængder, jeg skal bruge, vil vel være lige så
dyrt som algerens?!

mvh
Marianne

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-10 18:30

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Åh ja - men Atamon i de mængder, jeg skal bruge, vil vel være lige så
> dyrt som algerens?!

Sikkert dyrere

Rodalon (findes både til indendørs og udendørs brug - forskellen er
formentlig kun koncentrationen)

Kom noget i en havesprøjte og fortynd med vand - og sprøjt det på.

Jan

Fra : Max

Dato : 06-07-10 19:38

Hej Jan

> Kom noget i en havesprøjte og fortynd med vand - og sprøjt det på.

Brug en pensel, Rodalon høre ikke hjemme i luftvejene.

Max

Fra : Frede

Dato : 06-07-10 11:42

On 6 Jul., 19:13, Marianne <mjan...@gmail.com> wrote:

> h ja - men Atamon i de m ngder, jeg skal bruge, vil vel v re lige s
> dyrt som algerens?!
>
> mvh
> Marianne

ca. 50 kr. for at rense 100 - 200 kvm, synes jeg ikke er dyrt. Er også
næsten sikker på det kan fåes billigere ved Jem og fix, Harald Nyborg
eller anden lavpris butik

Frede

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-07-10 15:23

Den 06-07-2010 19:42, Frede skrev:

> ca. 50 kr. for at rense 100 - 200 kvm, synes jeg ikke er dyrt. Er også
> næsten sikker på det kan fåes billigere ved Jem og fix, Harald Nyborg
> eller anden lavpris butik
>
> Frede
hvorfor alle de kemikalier?

en årlig afvask med en stærk opløsning af brun sæbe (den brune tykke) -
en stor spsk. pr. spand vand. Holder sæsonen ud på både murværk, træværk
og plastrender.

finn

Fra : N/A

Dato : 07-07-10 15:23

Fra : Ivar

Dato : 07-07-10 21:33

Marianne skrev:

> Derfor er jeg interesseret i at finde ud af, om jeg ikke bare kan fjerne
> algerne med Ajax, grundrens eller noget lignende (altså noget billigere end
> algefjerneren), før oliebehandlingen?

Klorin tager alger som var det igenting. De billige kopier til 10 kr
flasken er lige så gode. Hæld en godt sjat i en spand vand eller
vandkande. Tag det stille og roligt. Giv den evt lidt med en kost,
og skyld efter.

Ivar Magnusson