Hvepse i fuglekasse
Fra : KnudG

Dato : 06-07-10 08:08

Forleden opdagede vi, at en hvepsefamilie var flyttet ind i en af vore
redekasser.
Efter at have 'overført' hovedparten af sværmen til støvsugeren, blev
redekassen taget ned og åbnet.
Ud over et rundt hvepsebo, var der i bunden af kassen en død musvit.
Spørgsmål:
Er det sandsynligt, at hvepsene har okkuperet kassen og myrdet
beboeren ??
Eller er hvepsen bare flyttet ind i et dødsbo ??
Vh. KnudG

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-10 18:39

"KnudG" <knudgj@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg mener at de der gedehamseboer staretr emd blot en enkelt beboer - den
kan vel ikke gøre det af med en fugl.
Jeg tror det er et overtaget dødsbo -
Jeg kan ikke tænke mig, at en fugl selv ville flyve ind i en redekasse, der
indeholder et hvepsebo.