hvor fås disse hasper? findes de i lang ve~
Fra : Jesper F

Dato : 05-07-10 13:36

Jeg har disse hasper:
http://dl.dropbox.com/u/3208566/IMAG0075-2.jpg
og vil meget gerne finde dem i en længere udgave (som jeg mener at
have set et sted).
Ved I hvor? Tak for hjælpen.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-07-10 22:08

Efter mange tanker skrev Jesper F:
> [...]
> http://dl.dropbox.com/u/3208566/IMAG0075-2.jpg
> og vil meget gerne finde dem i en længere udgave (som jeg mener at

Dem kan du købe i så godt som hvert eneste byggemarked.
Personligt har jeg aldrig set haspen i lang udgave, men et
godt bud vil være Carl Ras hvis de findes.
Jeg vil dog lige bemærke at de ikke er en pot pis værd hvis man
bruger dem til at have et vindue stående åbent mens man ikke er
hjemme. Har en kammi der er låsesmed og han fortæller at enhver
indbrudstyv med et minimum af erfaring kan få vinduet op alligevel.
Så er du advaret.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jens G

Dato : 06-07-10 10:08

On Mon, 05 Jul 2010 23:07:54 +0200, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

> [...]
>hjemme. Har en kammi der er låsesmed og han fortæller at enhver
>indbrudstyv med et minimum af erfaring kan få vinduet op alligevel.

Men er det ikke børnesikringsbeslag?
Og i så tilfælde skal de ikke være så lange at vinduet kan åbnes så
meget at et barn kan falde ud.

Jeg tror slet ikke forsikringsselskaberne vil godkende disse beslag
som indbrudssikring.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-07-10 14:44

Jens G har bragt dette til verden:
> Jeg tror slet ikke forsikringsselskaberne vil godkende disse beslag
> som indbrudssikring.

Nej men opfindsomme firmaer har lanceret dem som sikringsbeslag
der skulle holde tyve ude. Derfor min advarsel.

Fra : Martin Bak

Dato : 06-07-10 07:08

"Jesper F" <jesperfjoelner@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://dl.dropbox.com/u/3208566/IMAG0075-2.jpg
> og vil meget gerne finde dem i en længere udgave (som jeg mener at

Det er et PN sikringsbeslag. Rationel har desuden deres egen, der er stort
set identisk. Google finder ikke andre størrelser end den du har, så jeg
tvivler på at de findes i en længere udgave. Det ville jo også nedsætte
sikkerheden i forhold til indbrud betragteligt, hvis en tyv kan få hele
armen ind og "arbejde".
En smed vil kunne sætte to beslag sammen, så du på den måde får et beslag
der er ca. dobbelt så langt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-07-10 12:37

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> armen ind og "arbejde".
> En smed vil kunne sætte to beslag sammen, så du på den måde får et beslag

Vi har sådan et beslag på vores dør til udestuen, men jeg kunne ikke drømme
om, at tage hjemmefra med døren på klem. Selvom det er énvejsskruer beslaget
sættes op med, vil ens forsikring ikke dække ved indbrud. Det har
Forsikringsankenævnet bestemt, men som børnesikring vil det være en god
løsning, med mindre selvfølgelig barnet finder ud af hvordan man gør for at
åbne vinduet, børn kan jo være særdeles opfindsomme.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-07-10 20:28

Den 06/07/10 13.37, Tove Krieger skrev:

> Vi har sådan et beslag på vores dør til udestuen, men jeg kunne ikke
> drømme om, at tage hjemmefra med døren på klem.

Som bygningssnedker er jeg jævnligt ude for at montere sikringsbeslag
på folks vinduer. Disse beslag er ganske udmærket til ventilation. Men
som sikkerhed for indbrud er de ikke. Det tager kun få sekunder at
komme ind - vel at mærke uden vold på vinduet. Så disse sikringsbeslag
burde kaldes ventilationsbeslag efter min mening.

> ... men som børnesikring vil det være en god løsning, med mindre
> selvfølgelig barnet finder ud af hvordan man gør for at åbne vinduet
> børn kan jo være særdeles opfindsomme.

Se, der findes jo altså en udgave af det såkaldte sikringsbeslag med en
ekstra pal, der sikrer mod pilfingre - dog op til børn i en vis alder:

http://www.carlf.dk/Katalog/Produkt.00/005246.HTM

Ovennævnte sikringsbeslag fungerer ganske udmærket som sikring mod
at børn kommer til at åbne vinduerne. Der skal tages ved, for at åbne
dette sikringsbeslag med den ekstra lille pal.

Bare til en orientering

/Svend Erik

Fra : Martin Bak

Dato : 06-07-10 20:49

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som sikkerhed for indbrud er de ikke. Det tager kun få sekunder at
> komme ind - vel at mærke uden vold på vinduet.

Jeg er bare nysgerrig... Hvordan det? Beslaget kan kun afsikres når vinduet
er lukket, så den eneste metode jeg kan forestille mig er et raskt greb i
viduesrammen så skruerne trækkes ud, eller et eller andet tyveværktøj der
kan presse splitten ud, men så dårligt er beslaget vel ikke lavet?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-07-10 21:06

Den 06/07/10 21.48, Martin Bak skrev:

> [...]
> viduesrammen så skruerne trækkes ud, eller et eller andet tyveværktøj der
> kan presse splitten ud, men så dårligt er beslaget vel ikke lavet?

Af gode grunde vil jeg ikke sidde her at afsløre, hvordan man kommer
ind. Men de skruppelløse kender ganske sikkert til tricket, med hurtigt
at åbne vinduet. Så det er overhovedet ikke noget med et raskt greb,
så skruerne trækkes ud. Ikke det fjerneste fysiske vold er der brugt for
at komme indenfor! Så derfor skal vinduerne ALTID lukkes helt, når man
tager hjemmefra. Sikringsbeslaget er kun godt til ventilation. Ikke som
sikring af hjemmet. Husk det!

Sikringsbeslaget jeg linkede til, kan med den ekstra lille låsepal kan være
indbrudshæmmende - men også kun meget lidt!

I øvrigt er de der envejsskruer ikke et det fjerneste værd. Så sent som
i dag monterede jeg sikringsbeslag på nye vinduer. Og det blev gjort
med torx-skruer.

/Svend Erik

Fra : Martin Bak

Dato : 06-07-10 21:18

> Af gode grunde vil jeg ikke sidde her at afsløre, hvordan man kommer
> ind.

Fair Jeg har regnet det ud.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 12:00

Martin Bak skrev:
> "Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Fair Jeg har regnet det ud.

Anyhow, så er det jo næsten enklere at smadre vinduet for at komme ind
og deri ligger også at forsikringen dækker ved tegn på brug af vold mod
vinduer eller døre og dét vil som sådan også gælde et beslag som nævnte.
Problemet er så dé situationer hvor 'Poul-pilfinger' får listet sagerne
op uden tydelige indbrudstegn =

--
Armand.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-10 06:27

On Tue, 06 Jul 2010 22:06:20 +0200, Svend Erik Bertelsen
<nospam2seb@webspeed.dk> wrote:

>Af gode grunde vil jeg ikke sidde her at afsløre, hvordan man kommer
>ind. Men de skruppelløse kender ganske sikkert til tricket, med hurtigt
>at åbne vinduet. Så det er overhovedet ikke noget med et raskt greb,

Når de skruppelløse alligevel kender tricket, hvorfor kan vi
u-skruppelløse så ikke få det at vide?

Hvis jeg ikke selv kan se hvordan det trick virker, så vil jeg jo nemt
falde i fælden at tro at beslaget virker og er ubrydeligt - og derfor
nemmere glemme at lukke vinduet rigtigt.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 07-07-10 19:03

Den 07/07/10 07.26, Mads Lie Jensen skrev:

> Når de skruppelløse alligevel kender tricket, hvorfor kan vi
> u-skruppelløse så ikke få det at vide?

Der er jo konstant nogle i lære til det skruppelløse liv, og der
er i mine øjne ingen grund til at føre dem endnu hurtigere
ind i det kriminelle liv.

Hvis Mads stod face to face med mig, skulle han få vist tricket.

> Hvis jeg ikke selv kan se hvordan det trick virker, så vil jeg jo nemt
> falde i fælden at tro at beslaget virker og er ubrydeligt - og derfor
> nemmere glemme at lukke vinduet rigtigt.

Du skal bare stole på, at når jeg fortæller dig, sikringsbeslag ikke
sikrer mod indbrud, så passer det

I øvrigt har jeg diskuteret med producenterne af sikringsbeslag, at
de burde ændre det til ventilationsbeslag. Men det er de af gode
grunde ikke interesseret i. Der bliver jo solgt mange beslag for at
"sikre" hjemmene mod indbrud.

/Svend Erik

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 23:36

> [...]
>
> I øvrigt er de der envejsskruer ikke et det fjerneste værd. Så sent som
> i dag monterede jeg sikringsbeslag på nye vinduer. Og det blev gjort

De gør det jo dog lidt mere besværligt for en knapt så opfindsom indtrænger,
der bare medbringer sin vinkelskruemaskine....

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-07-10 12:47

> [...]
>>

> De gør det jo dog lidt mere besværligt for en knapt så opfindsom
> indtrænger, der bare medbringer sin vinkelskruemaskine....

Det kan slet ikke lade sig gøre med envejsskruer, ligegyldigt hvor god en
skruetrækker man bruger. De skruer skal bores ud ellers får man dem aldrig
ud. Min mand har prøvet det, og det var en ret besværlig procedure.

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 11:55

Martin Bak skrev:
> [...]
> tvivler på at de findes i en længere udgave. Det ville jo også nedsætte
> sikkerheden i forhold til indbrud betragteligt, hvis en tyv kan få hele

Allerede på det afbillede kan man rimeligt nemt komme til at afskrue
beslaget på vinduet udefra =

--
Armand.

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 07-07-10 16:25

On 6 Jul., 21:48, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> viduesrammen så skruerne trækkes ud, eller et eller andet tyveværktøj der
> kan presse splitten ud, men så dårligt er beslaget vel ikke lavet?

Da jeg var en lille knægt for mange år siden og havde glemt min nøgle,
tog
det mig ikke mange minutter at regne ud at jeg kunne binde en snor i,
lukke vinduet til, trække i snoren og viola ...

-Lasse

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-07-10 13:55

langwadt@fonz.dk kom med denne ide:
> [...]
> det mig ikke mange minutter at regne ud at jeg kunne binde en snor i,
> lukke vinduet til, trække i snoren og viola ...

Så Svend Erik Bertelsen, der har du opskriften som du ikke ville ud
med.
Ikke alle kan holde på en hemlighed
Det må være noget med antallet af mandlige og kvindelige kromosomer

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 18-07-10 07:59

Den 17/07/10 14.55, Andersen [3650] skrev:

> Så Svend Erik Bertelsen, der har du opskriften som du ikke ville ud med.

Naaa, han er ikke helt rigtig på den ...

Men hvis man vil sikre sig lidt bedre end de 'almindelige' sikringsbeslag
så er disse, som jeg har henvist til tidligere, umulige at lirke op med
'snormetoden':

Fra : piradio

Dato : 09-07-10 07:48

On 8 Jul., 13:46, "Tove Krieger" <missmini...@dk.invalid> wrote:

> Det kan slet ikke lade sig gøre med envejsskruer, ligegyldigt hvor god en
> skruetrækker man bruger. De skruer skal bores ud ellers får man dem aldrig
> ud. Min mand har prøvet det, og det var en ret besværlig procedure.

Denne kan gøre det

http://cgi.ebay.de/1-Schraubenloeser-M5-4-8-5-5-Einwegschrauben-/260593835815

den fås også som bit

mvh
Thorbjørn

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-07-10 22:49

"piradio" <oc.raller@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> skruetrækker man bruger. De skruer skal bores ud ellers får man dem aldrig
> ud. Min mand har prøvet det, og det var en ret besværlig procedure.

LOL Man bliver da osse' klogere og klogere af at læse på Usenet.