Næste syn
Fra : Michael Westi

Dato : 06-07-10 18:42

Er i den situation at min bil skal synes en af dagene. Der skal laves et
pear småting for at den går gennem syn. (ny bagpotte, bærekugler, hjulleje)
Er bare pt. på vej på ferie.(det samme er mine gode (billige mekaninikere)
:( Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid? Evt. en rykker først?

Mvh Michael

Fra : Martin Bak

Dato : 06-07-10 18:50

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjulleje) Er bare pt. på vej på ferie.(det samme er mine gode (billige
> mekaninikere) :( Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid? Evt.

Du skal forhåbentlig ikke køre i bilen på ferien?
Kør til syn med den som den er. Så får du en mangelliste, og nogle uger (4?)
til at få det fikset i. Omsynet er vist halv pris, så det er ikke meget at
give for at have rent mel i posen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-07-10 20:52

Den 06-07-2010 19:49, Martin Bak skrev:
> [...]
> til at få det fikset i. Omsynet er vist halv pris, så det er ikke meget at

Rent mel?. Mig bekendt står der at køretøjet ikke er lovligt at køre i
indtil fejlene rettet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Martin Bak

Dato : 06-07-10 20:57

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Rent mel?. Mig bekendt står der at køretøjet ikke er lovligt at køre i
> indtil fejlene rettet.

Netop! Jeg forestiller mig da heller ikke at han vil køre på ferie med
ødelagte bærekugler :-/ Men han har været til syn til tiden, og fået en
frist for omsyn, som kan overholdes ved at han ordner bilen når han og
mekanikerne kommer hjem fra ferie.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-07-10 21:39

Den 06-07-2010 21:57, Martin Bak skrev:

> [...]
> ødelagte bærekugler :-/ Men han har været til syn til tiden, og fået en
> frist for omsyn, som kan overholdes ved at han ordner bilen når han og

Men så kører han netop i en bil der ikke er lovlig. Nu har han oveni
købet et stykke papir der høj og tydeligt fortæller at der er kendte
fejl på bilen. Så hellere lave fejlene og ikke møde rettidigt til syn.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 05:10

> Men så kører han netop i en bil der ikke er lovlig. Nu har han oveni købet
> et stykke papir der høj og tydeligt fortæller at der er kendte fejl på
> bilen. Så hellere lave fejlene og ikke møde rettidigt til syn.

Hvad er det du ikke forstår? Han kører jo netop ikke i bilen!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-07-10 06:12

Den 07-07-2010 06:09, Martin Bak skrev:
> "Ib Jakobsen"<senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du ikke forstår? Han kører jo netop ikke i bilen!

Det jeg ikke forstår er hvor du har fra han ikke kører i bilen?. Hvis
det er til fældet, så er det ok. Ellers ikke. Hvor fra ved du han ikke
kører i bilen?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 06:20

> Det jeg ikke forstår er hvor du har fra han ikke kører i bilen?. Hvis det
> er til fældet, så er det ok. Ellers ikke. Hvor fra ved du han ikke kører i
> bilen?.

Det var en præmis i det forslag jeg kom med.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-07-10 18:51

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> pear småting for at den går gennem syn. (ny bagpotte, bærekugler,
> hjulleje) Er bare pt. på vej på ferie.(det samme er mine gode (billige

Moralsk opstød: Skidt indgangsvinkel til en ferie IMO !

> :( Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid? Evt. en rykker
> først?

Ik' en pind - politiet adviceres først langt senere, hvor de så kommer ud og
klipper pladerne (hvis du da er hjemme). Tidligere gik der 12 uger, inden
politiet adviceredes, men jeg ved ikke, om den stadig holder. De ka faktisk
ikke engang se i computeren, at din bil er over tiden, før de bliver bedt om
at fjerne pladerne...

Fra : Henrik B.

Dato : 06-07-10 19:18

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> inden politiet adviceredes, men jeg ved ikke, om den stadig holder. De ka
> faktisk ikke engang se i computeren, at din bil er over tiden, før de

Iflg. et inslag i radioen i dag, er man hos Østjyllands politi så træt af,
at folk ikke sørger for at få deres køretøjer synet, at de fremover vil
udstede bøder på 1.000,-

--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-07-10 20:10

> Iflg. et inslag i radioen i dag, er man hos Østjyllands politi så træt af,
> at folk ikke sørger for at få deres køretøjer synet, at de fremover vil
> udstede bøder på 1.000,-

Korrekt, den kom også ud til de danske synshaller i dag generelt :)

Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-07-10 20:10

> [...]
> inden politiet adviceredes, men jeg ved ikke, om den stadig holder. De ka
> faktisk ikke engang se i computeren, at din bil er over tiden, før de

4 uger over - derefter må synshallerne ikke "uden videre" tage dem længere.

Troels

Fra : KASO

Dato : 06-07-10 20:44

> [...]
> hjulleje) Er bare pt. på vej på ferie.(det samme er mine gode (billige
> mekaninikere) :( Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid? Evt.

1: Med mindre, at dato for periodisk syn er blevet ændret (bevidst
handling), følger det datoen for 1. indregistrering.

2: I (særdeles) god tid inden sidste chance for periodisk syn, indkaldes
bilen skrifteligt.

Det er mig derfor en gåde, hvorfor det tilsyneladende kan komme bag på så
mange, at deres bil skal synes - og at de derfor ikke kan nå at sikre, at
den er i en stand, så den kan køre lovligt/forsvarligt på vejene.

Det korte svar må derfor være: Få lavet din bil, så den er iorden - betal om
nødvendigt prisen på et dyrere værksted og betragt det som lærepenge for
ikke at reagere i tide! En bil bør altid være i en stand, så den kan gå
igennem et syn - synet er et minimumskrav til bilen. Hvorfor blive ved med
at køre rundt i en bil, der er for ringe?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-07-10 21:53

On Tue, 6 Jul 2010 19:41:43 +0200, "Michael Westi"
<michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote:

>Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid?
Måske, måske ikke. Politiet tager dine nummerplader uden at pardon
hvis de stopper dig og bliver opmærksomme på det manglende syn.

Jeg ville ikke lægge for meget tillid i at nogle mener at der går lang
tid inden politiet får listerne over hvilke biler der ikke er mødt
frem til syn i tide, ret beset kan de have dem dagen efter man skulle
være mødt op, teknisk set er der intet til hindre for det.

>Evt. en rykker først?
Nej, du ved bilen skal til syn (Eller du burde vide det) og derud over
har du fået en synsindkaldelse i god tid inden.

/Hans

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-07-10 21:58

Hans Kjaergaard forklarede:

> Måske, måske ikke. Politiet tager dine nummerplader uden at pardon
> hvis de stopper dig og bliver opmærksomme på det manglende syn.

Sludder, der kommer først en rykker på synet, den skal så følges.

> [...]
> frem til syn i tide, ret beset kan de have dem dagen efter man skulle
> være mødt op, teknisk set er der intet til hindre for det.

Ja det kan sagtens ske, men dette sker FØRST når der har været sendt en
rykker, der kan jo være opstået et problem med første brev osv.

> Nej, du ved bilen skal til syn (Eller du burde vide det) og derud over
> har du fået en synsindkaldelse i god tid inden.

Sludder, du/ejeren kender ikke datoen for syn, blot datoen hvor bilen
er synet 1. gang, det er dog ikke = at den bliver kaldt til syn på
samme dag.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-07-10 22:23

On Tue, 06 Jul 2010 22:57:40 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>Hans Kjaergaard forklarede:

>Sludder, der kommer først en rykker på synet, den skal så følges.
Nej, hvis du ikke har været til syn inden fristens udløb kan de tage
dine nummerplader, og det gør de også hvis de bliver opmærksomme på
overskridelsen, det samme gælder for manglende/"for sent" betalt
ansvarsforsikring, vægt/ejer-afgift, så ryger pladerne også hvis de
kontrollerer det og opdager det.

>Ja det kan sagtens ske, men dette sker FØRST når der har været sendt en
>rykker, der kan jo være opstået et problem med første brev osv.
Og rykkerbrevet kan også blive væk og himlen kan falde ned.
Fakta er at bilen skal være synet inden en bestemt dato, overskrides
denne kan nummerpladerne inddrages på stedet.
Så at tro på nogle tilfældige personers påstand om at "det går nok",
"du har 4-6 uger" er ikke tilrådeligt.

>Sludder, du/ejeren kender ikke datoen for syn, blot datoen hvor bilen
>er synet 1. gang, det er dog ikke = at den bliver kaldt til syn på
>samme dag.
Man ved at biler over 5 år skal til syn og det er ikke noget problem
at finde ud af datoen, en opringning kan give en svaret, så man kender
datoen, men har i hvert fald ingen god undskyldning for ikke at gøre
det, kun dårlige.

/Hans

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-07-10 22:57

Følgende er skrevet af Hans Kjaergaard:
> Nej, hvis du ikke har været til syn inden fristens udløb kan de tage
> dine nummerplader

Politiet får ikke oplysninger om manglende syn, før EFTER rykkeren...
så nej de tager ikke nogen nummerplader.

> det samme gælder for manglende/"for sent" betalt
> ansvarsforsikring, vægt/ejer-afgift, så ryger pladerne også hvis de
> kontrollerer det og opdager det.

Ja i det øjeblik dit forsikringsselskab gør SKAT opmærksom på at der
IKKE er betalt forsikring på et given køretøj og dette derfor er uden
dækning, gives der besked til politiet om at indrage pladerne. Samme
gælder selvfølgelig ejerafgiften, det bliver dog sendt noget hurtigere
til poltiet

> Og rykkerbrevet kan også blive væk og himlen kan falde ned.
> Fakta er at bilen skal være synet inden en bestemt dato, overskrides
> denne kan nummerpladerne inddrages på stedet.

NEJ

> Så at tro på nogle tilfældige personers påstand om at "det går nok",
> "du har 4-6 uger" er ikke tilrådeligt.

Nu skal jeg i morgen scanne dokumentation for min påstand, så kan du
prøve at dokumentere din

> [...]
> at finde ud af datoen, en opringning kan give en svaret, så man kender
> datoen, men har i hvert fald ingen god undskyldning for ikke at gøre

Du vrøvler så meget at du selv tror på det

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-10 07:42

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Følgende er skrevet af Hans Kjaergaard:
>
> Politiet får ikke oplysninger om manglende syn, før EFTER rykkeren... så
> nej de tager ikke nogen nummerplader.

Øh hvad? Mig bekendt, så kan politiet se i CRM hvornår en bil skal
synes/sidst er synet. Det kan så godt være at de får manuel besked om
"indsamling af plader", via tilsendte lister. Men de kan da altid - via
opslag - se hvornår en bil sidst er synet.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-07-10 19:21

Henrik B. forklarede:
> [...]

> "indsamling af plader", via tilsendte lister. Men de kan da altid - via
> opslag - se hvornår en bil sidst er synet.

Præcis... hvornår en bil SIDST er synet

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-10 21:27

> Præcis... hvornår en bil SIDST er synet

Så kan de også udskrive bøder/klippe plader, hvis de kan se at det er mere
end 2 år siden....!

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 21:33

> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så kan de også udskrive bøder/klippe plader, hvis de kan se at det er mere
> end 2 år siden....!

Du plejer da nogenlunde at kunne forståsådanne regler, men det kikser lidt
for dig her.
Datoen for sidste syn fortæller ikke nødvendigvis noget om hvornår sidste
frist for næste periodesyn er.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-10 22:05

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for dig her.
> Datoen for sidste syn fortæller ikke nødvendigvis noget om hvornår sidste

Politiet kan via CRM se: "Månedsdato for periodisk syn: 29-05-2007"

Hér vil de kunne tælle 2 år, 4 år, 6 år o.s.v. frem, for det er sidste gang
der er lavet et registreringssyn! Så jo, de kan godt de, om en synstid er
overskredet, da de også har datoen for sidste syn!

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 22:17

> [...]
> gang der er lavet et registreringssyn! Så jo, de kan godt de, om en
> synstid er overskredet, da de også har datoen for sidste syn!

Hvad har registreringssyn nu med sagen at gøre? Jeg forstår slet ikke
meningen med dit indlæg, må jeg indrømme.
Sagen er, at sidste periodesyn kan være lavet i så god tid, at det ikke
nytter noget at begynde at tælle år eller måneder.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-07-10 22:46

> [...]
> Sagen er, at sidste periodesyn kan være lavet i så god tid, at det ikke
> nytter noget at begynde at tælle år eller måneder.

Pointen ér, at politiet kan se, hvornår bilen sidst er synet. Ergo er det
mere end to år siden, er datoen overskredet!

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-10 23:55

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Pointen ér, at politiet kan se, hvornår bilen sidst er synet. Ergo er det
> mere end to år siden, er datoen overskredet!

Nej. Hvad er det vi ikke kan finde ud af her? Periodesynet bestemmes ikke af
sidste syn. Der kan godt lovligt være mere end 2 år mellem synene, hvis
synet for 2 år siden blev lavet i rigeligt god tid.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-07-10 06:13

Martin Bak sendte dette med sin computer:

Præcis...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 07:14

> Nej. Hvad er det vi ikke kan finde ud af her? Periodesynet bestemmes ikke
> af sidste syn. Der kan godt lovligt være mere end 2 år mellem synene, hvis
> synet for 2 år siden blev lavet i rigeligt god tid.

Det er hér "Månedsdato for periodisk syn: 29-05-2007" kommer ind i billedet.
Den dato danner grundlag for seneste syn...

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-07-10 18:54

Henrik B. skrev:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det er hér "Månedsdato for periodisk syn: 29-05-2007" kommer ind i billedet.
> Den dato danner grundlag for seneste syn...

Ja, men ikke om du bliver indkald d. 10/5 eller den 10/7 = kan ikke
bruges til en skid

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 19:42

> Ja, men ikke om du bliver indkald d. 10/5 eller den 10/7 = kan ikke bruges
> til en skid

Selvfølgelig kan det det!

Lad mig skære det ud i pap:

Sidste registreringssyn er f.eks.: 25.10.2006.
Du har sidst synet bilen: 15.08.2008.
Ergo skal bilen senest være synet 25.10.2010.
Det kan ikke diskuteres, og er derfor klart for selv politiet. De kan sgu da
godt regne ud - ud fra reglerne - at du blot var tidligt ude, for to år
siden.

Et andet eksempel:
Sidste registreringssyn er f.eks.: 25.10.2006.
Du har sidst synet bilen: 15.08.2009. (f.eks. p.g.a. montering af træk).
Ergo skal bilen senest være synet 15.08.2011.
Dét kan heller ikke diskuteres, og derfor også klart for politiet.

Alle ovenstående oplysninger er klokkeklare, og kan trækkes via CRM - også
af politiet. Der er derfor ingen tvivl om, hvornår en synsdato er
overskredet.
Eller er DU stadig i tvivl? )

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-07-10 19:58

Den 08-07-2010 20:41, Henrik B. skrev:

> [...]
>
> Alle ovenstående oplysninger er klokkeklare, og kan trækkes via CRM -
> også af politiet. Der er derfor ingen tvivl om, hvornår en synsdato er

Klare eksempler du kommer med. Men jeg kan godt blive lidt i tvivl.
Begge er registrerings syn. Altså er der udfyldt MO2A blanketten. Bliver
synsdatoen ikke kun flyttet til 15.08.2011 hvis du krydser at i feltet
der siger at synsdatoen skal bruges til periodesyn?.

Eller er det bare taget for givet at man gør det pr. refleks.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-10 20:24

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> synsdatoen ikke kun flyttet til 15.08.2011 hvis du krydser at i feltet der
> siger at synsdatoen skal bruges til periodesyn?.

Jo, korrekt....

Fra : alexbo

Dato : 08-07-10 21:37

"Ib Jakobsen" skrev

> [...]
> siger at synsdatoen skal bruges til periodesyn?.
> Eller er det bare taget for givet at man gør det pr. refleks.

Ja til det sidste, hvis man krydser feltet af vil periodesynet fortsætte som
hidtil.
Feltet hedder:
"Godkendelsesdato ønskes ikke anvendt for kommende syn"

Som standard flyttes synsdatoen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-07-10 21:53

Den 08-07-2010 22:37, alexbo skrev:
> [...]
> hidtil.
> Feltet hedder:
> "Godkendelsesdato ønskes ikke anvendt for kommende syn"

Og husker jeg ikke meget galt, så var det lige i starten lige omvendt.
Altså man skulle krydse af for at flytte datoen. Men det ligger mange år
tilbage. Men man kunne måske har en i sine gemmer.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : alexbo

Dato : 08-07-10 22:18

"Ib Jakobsen" skrev

> Og husker jeg ikke meget galt, så var det lige i starten lige omvendt.
> Altså man skulle krydse af for at flytte datoen. Men det ligger mange år
> tilbage. Men man kunne måske har en i sine gemmer.

Det logiske er jo også at registreringssynet "holder" 2 år, men der kan jo
være grunde til at bibeholde den normale indkaldestermin.

Der er en lille krølle på det, hvis registreringssynet ligger efter
periodeterminen kan man ikke ændre datoen.
Det er for at forhindre at man trækker periodesynet så længe som muligt og
så registreringssyner og derved flytter periodesynet frem i tiden.

Man kan så vælge at syne to gange samme dag, ja lige efter hinanden hvis man
vil flytte datoen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-07-10 23:18

Den 08-07-2010 23:17, alexbo skrev:

> [...]
> Det er for at forhindre at man trækker periodesynet så længe som muligt og
> så registreringssyner og derved flytter periodesynet frem i tiden.

Ja, nu dæmrer det. Der var nogen der spekulere lidt i det.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-07-10 06:15

Følgende er skrevet af Henrik B.:
> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så kan de også udskrive bøder/klippe plader, hvis de kan se at det er mere
> end 2 år siden....!

1. efter hvilken § skulle de give bøder ?

2. hvordan skulle de kunne se hvilken dato en bil er indkaldt ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : KASO

Dato : 08-07-10 07:30

> Følgende er skrevet af Henrik B.:

> 1. efter hvilken § skulle de give bøder ?

Se mit indlæg længere nede...

> 2. hvordan skulle de kunne se hvilken dato en bil er indkaldt ?

Det behøver de heller ikke - for det er ikke indkaldelsen, der er vigtig,
men at bilen skal synes hvert 2. år fra 2 år efter bilens 1.
indregistrering - dvs. første gang 4 år efter bilens 1. indregistrering.
Bilejeren ved - eller bør vide - dette, så indkaldelse, rykker m.m. er ikke
afgørende for, om bilen skal være synet. Dette er der faldet dom for - og
derfor kan politiet udstede bøder uden at bekymre sig om, hvilke breve
bilejeren måske/måske ikke har modtaget.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-07-10 18:56

KASO udtrykte præcist:

> Se mit indlæg længere nede...

Kan ikke se svar med nævnt §

> Det behøver de heller ikke - for det er ikke indkaldelsen, der er vigtig, men
> at bilen skal synes hvert 2. år fra 2 år efter bilens 1. indregistrering

Det vil sige at, hvis din bil bliver indkaldt d. 30/6 men i følge reg.
attest skulle det have været d. 3/6, så kan politiet klippe dine
plader...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : KASO

Dato : 07-07-10 09:31

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Følgende er skrevet af Hans Kjaergaard:
>
> Politiet får ikke oplysninger om manglende syn, før EFTER rykkeren... så
> nej de tager ikke nogen nummerplader.

De kan til gengæld sagtens udstede en bøde - rykker eller ej, for bilejeren
bør vide, at bilen skal synes. Hvis du er i tvivl, kan du læse i nyeste nr.
af FDM's Motor, hvor de beretter, at der er faldet dom i en sag, hvor ejeren
ikke havde modtaget indkaldelsen og derfor havde havde undladt syn. Han fik
sin bøde netop fordi han _burde_ vide, at bilen skulle synes - og alligevel
havde undladt.

Hvorfor alle de tåbelige krumspring istedet for at holde bilen i lovlig
stand og så syne den, når det er tid? Det er vores allesammens sikkerhed og
miljø, det handler om.....

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-07-10 19:23

KASO sendte dette med sin computer:

> De kan til gengæld sagtens udstede en bøde - rykker eller ej

I følge hvilken § ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : KASO

Dato : 08-07-10 07:26

> KASO sendte dette med sin computer:

> I følge hvilken § ?

Den må du selv finde - jeg konstaterer blot, at der er faldet dom for det,
så loven må være på plads.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-07-10 19:01

KASO kom med følgende:
> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den må du selv finde - jeg konstaterer blot, at der er faldet dom for det, så
> loven må være på plads.

Hvilken dom... du må meget undskylde, men du er sgu en klaphat...
politiet kan "klippe" plader for manglende syn, men de kan IKKE (LÆS
IKKE) give en bøde for manglende syn. Odense politi prøvede for ca. 2år
siden, (mener det er 2 år) at indføre bøder for det, men de fik blot at
vide de skulle følge alm. dansk lov...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : KASO

Dato : 08-07-10 20:28

> [...]
> bøde for manglende syn. Odense politi prøvede for ca. 2år siden, (mener
> det er 2 år) at indføre bøder for det, men de fik blot at vide de skulle

Du kan selv være en klaphat. Der er faldet dom - læs om det i nyeste nr. af
FDM's Motor - så er det ret ligegyldigt, hvad du i din "visdom" tror, at du
ved.

Det er IKKE (læs _IKKE_) indkaldelsen, der skal følges, men derimod de
intervaller, der er fastsat i loven. Indkaldelsen er kun en service og at
minde om synet, men du er selv forpligtet til at sikre, at din bil er synet
iflg. de lovpligtige intervaller.

Så før du spiller smart en anden gang, så sæt dig lige ind i tingene først -
så virker du ikke helt så dum.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-07-10 20:36

KASO har bragte igen en gang sludder:
> Det er IKKE (læs _IKKE_) indkaldelsen, der skal følges

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab kontakt SKAT og lær noget nyt.

EOD herfra

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : KASO

Dato : 09-07-10 07:34

> KASO har bragte igen en gang sludder:
>
> Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab kontakt SKAT og lær noget nyt.
>
> EOD herfra

Fat dog, at der ikke er vedtaget en lov om indkaldelser, men en lov om
periodisk syn - og det er, hvad alle skal overholde - indkaldelse eller ej!

Du har fået dokumentation på, at du tager fejl - alligevel fremturer du - du
er dermed dummere end jeg troede. Lev videre i din uvidenhed - og betal
bøder m.m., hver gang du tror du ved mere end dommere, politi og
jurister....

Fra : Henrik B.

Dato : 09-07-10 08:04

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> du er dermed dummere end jeg troede. Lev videre i din uvidenhed - og betal
> bøder m.m., hver gang du tror du ved mere end dommere, politi og

Nææh nej, SKAT er skam hævet langt over lovene... ))

Fra : CL

Dato : 08-07-10 20:45

Brian Vestergaard wrote:
> [...]
> IKKE) give en bøde for manglende syn. Odense politi prøvede for ca. 2år
> siden, (mener det er 2 år) at indføre bøder for det, men de fik blot at

http://www.politi.dk/Fyn/da/lokalnyt/Presse/Pressemeddelser/Pressemeddelelse+-+Inddragelse+af+nummerplader+og+udstedelse+af+b%C3%B8de.htm

http://ugeavisenoboen.dk/article/1428577:UgeAvisen-Oeboen--Fremover-falder-der-ogsaa-boeder

Carsten Larsen

Fra : KASO

Dato : 09-07-10 07:36

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> http://www.politi.dk/Fyn/da/lokalnyt/Presse/Pressemeddelser/Pressemeddelelse+-+Inddragelse+af+nummerplader+og+udstedelse+af+b%C3%B8de.htm

> [...]
Præcis! Og bemærk formuleringen: "Manglende overholdelse af periodisk syn" -
og ikke "manglende reaktion på indkaldelse", som Brian åbenbart tror.....

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-07-10 21:54

Efter mange tanker skrev Michael Westi:
> [...]
> Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid? Evt. en rykker først?

Hvis første dato er en af de nærmeste dage, er der ingen ko på isen...
der kommer en rykker efter 4-6 (nok det sidste pga. ferie) uger, der
kører du så bare til syn og så den ged barberet

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : oz3bto

Dato : 07-07-10 00:21

> [...]
> hjulleje) Er bare pt. på vej på ferie.(det samme er mine gode (billige
> mekaninikere) :( Sker der noget ved at udskyde et syn 3-4 ugers tid? Evt.

Ikk en skid .. Min skulle til syn i marts brevet om at den ikke havde været
til syn og at den ville få klippet pladerne kom sidst i Maj.. Bilen blev
synet sidst i Juni og politiet kom aldrig forbi for at hente pladerne