"Camber Tires"
Fra : Lars G

Dato : 05-07-10 19:01

Nu skal dæk til at være i vinkel.

Hvad siger i er John Scott fra Optima Sports gal eller genial ?

http://www.jaylenosgarage.com/extras/car-parts/camber-tires/

--
Lars

Fra : alexbo

Dato : 05-07-10 19:32

"Lars G" <larsbg@gmail.com> skrev

> Hvad siger i er John Scott fra Optima Sports gal eller genial ?

Denne kunne godt bruge et sæt.
http://i106.photobucket.com/albums/m255/MX5_Dorifto/camber.jpg

For almindelige biler er det nærmest ligegyldigt, dækket slides til i den
vinkel hjulet står.

mvh
Alex Christensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-07-10 21:02

> For almindelige biler er det nærmest ligegyldigt, dækket slides til i den
> vinkel hjulet står.

Nu der der jo også et "større marked" derude for "Brian", der i hans kådhed
har sænket bilen så meget, at f.eks. baghjul står i en mere voldsom vinkel,
faktisk så meget at dækket ikke har optimalt greb.

"Optima sports" lyder heller ikke som et firma der henvender sig til hr. og
fr. Jensen.

Troels

Fra : Steen F.

Dato : 06-07-10 22:32

Lars G wrote:
> Hvad siger i er John Scott fra Optima Sports gal eller genial ?
> http://www.jaylenosgarage.com/extras/car-parts/camber-tires/

Testresultatet fra chaufføren lyder til at være ret okay. 2 grader camber
kan det overhovedet mærkes?

En anden ting: De snakker om "compound" - altså hvor blødt eller hårdt
gummiet er. Åbenbart ligesom i Formel 1. Det har jeg ikke hørt om før til
consumerbrug. Kan man købe Continental Premium Contact i forskellige
hårdheder?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 07-07-10 08:12

On Tue, 6 Jul 2010 23:31:42 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>gummiet er. Åbenbart ligesom i Formel 1. Det har jeg ikke hørt om før til
>consumerbrug. Kan man købe Continental Premium Contact i forskellige

Det tror jeg ikke man kan, men hvis du kører på Premium Contact, og
ønsker en blødere compound vil jeg tro at et skift til Sport Contact
gør tricket.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars G

Dato : 07-07-10 17:23

On 06-07-2010 23:31, Steen F. wrote:

> Testresultatet fra chaufføren lyder til at være ret okay. 2 grader camber
> kan det overhovedet mærkes?

Jeg troede at det var meget (ved 90 grader ligger den jo ned )

Gad vide hvad fabriks indtillingerne på eks en BMW 320 er ?

> [...]
> gummiet er. Åbenbart ligesom i Formel 1. Det har jeg ikke hørt om før til
> consumerbrug. Kan man købe Continental Premium Contact i forskellige

Jeg har før hørt om dæk som ikke er beregnet til Danmark men syd Europa.
Mon ikke at det er "compound" som er forskellen ?

--
Lars