Mening & erfaringer med Virago 535
Fra : FLS

Dato : 05-07-10 05:37

Hej,
nu har min kone været uden MC i et par år - og savnet er ved at blive
for stort...

Hun har kig på en Virago 535 fra '01/'02.

Overvejelserne går på følgende:
# lavt sæde (helst under 750 mm)
# lav vægt (helst under 220 kg.)
# let at vedligeholde (kardan
# ikke for meget krom (hellere køre end vaske)

Men - hvad skal vi være opmærksomme på?
- tekniske udfordringer?
- sliddele der skal være særlig fokus på?
- køre-egenskaber for en lille chaufør? (168 cm/65 kg.)

Glæder mig til at læse jeres kommentarer

Venligst - Flemming
FZS 600

Fra : Pein

Dato : 05-07-10 06:53

On 5 Jul., 13:36, FLS <h...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> # lav vægt (helst under 220 kg.)
> # let at vedligeholde (kardan
> # ikke for meget krom (hellere køre end vaske)

* snip *

Altså - fedt, tillykke, bare kom i gang, og alt det der.
Men - er en Virago 535 ikke netop en cykel som mange pudser mere på
end de kører?

Bortset fra det, tror jeg det er et godt valg, men stol ikke på mig,
jeg ved ikke meget om denne kontra hin cykel. Det forekommer mig bare
at 535'eren er een man bør pudse lidt mere end så mange andre.
--
Mvh. Niels

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-07-10 15:15

"FLS" <hals@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> # lav vægt (helst under 220 kg.)
> # let at vedligeholde (kardan
> # ikke for meget krom (hellere køre end vaske)

Hej.

Har ingen kommentarer til en Virago 535, kender den kun af udseende

Men hvad med evt. at kikke på en "alm" mc ?, så lige du selv kørte Yamaha
FZS som er en virke styrevillig mc, skal fruen ikke have noget der er lige
så nem at smide rundt med når hun er blevet dus med den ?

Jeg vil anbefale en Kawasaki ER-6n
#lavt sæde (standart 785 mm) fruens er sænket yderligre 20mm med originalt
sæde + ca.25mm med et sænkningssæt til bagfjereren
#lav vægt 174 kg (tør) tank tager små 16 liter
#let at vedligeholde, Kæde = automatisk kædesmører!, 12000km mellem
olieskift, tjekkes/stilles ventiler for hver 42000km
#Der findes ikke krom på den
#billig at køre på, fruen kører mellem 22-26km/l
#kan fås med ABS, også brugt

Bare et lille indspark

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : Ivan \(8305\)

Dato : 05-07-10 18:00

Min "bedre halvdel" er utroligt glad for sin 535'er fra '97 som hun har haft
i ca. 3 år nu. Hun er en lidt kort-benet model og hun startede på min gamle
XJ600S'er da jeg selv skiftede til en VS1400. XJ'eren var bare lidt for høj
til hende, specielt når hun skulle holde stille. Så fandt vi 535'eren og den
passer perfekt til hende. Hun siger selv at den er meget lettere at håntere
end både skole maskinerne og min gamle XJ. Vi pudser kun én eller to gange
om året og så prøver vi på at undgå regnkørsel :) Hun kører ca. 5.000 km om
året og har aldrig nogle komfort problemer. Personligt syntes jeg også
rigtig godt om 535'eren, specielt fordi det er mig som skal vedligeholde
den... Der har intet været ud over almindelig service indtil nu.
Vi købte den brugt for 3 år siden hvor den havde stået stille i et par år.
Den skulle bare have ny olie, nyt filter og et nyt batteri så kørte den
perfekt igen. En 535 vejer lige under 200 kg og siddehøjden er ret lav,
perfekt til kortbenede fruer :)
Det er ikke noget dårligt valg og chopper stilen er altså bare lidt federe
for dem af os som er lidt magelige :)

Ivan