injurielovgivning § 267
Fra : Claus Ek

Dato : 04-07-10 21:20

http://www.update.dk/cfje/lovbasen.nsf/ID/LB04848245
der står :
"
Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser Den, som krænker en andens ære ved
fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede
sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i
medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder."

jeg skal lige høre om den situation her er dækket ind under 267 - sagen er
jeg har få et brev fra administrationdanmark.dk hvor der står jeg har
efterladt noget affald og de vil indbringe dette forhold for bestyrelsen

sagen er bare at

1.) det har jeg ikke

2.) jeg har slet ikke været fysisk til stede der hvor omtalte affald skulle
være ...

en ting er de skriver det til mig men hvis de viderebringer det til
bestyrelsen ( for andelsbolig foreningen) - så må der da være tale om en
overtrædelse af

§ 267 eller hvad ?

Venligst

CE

Fra : Martin Bak

Dato : 04-07-10 22:30

"Claus Ek" <0mail@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> en ting er de skriver det til mig men hvis de viderebringer det til
> bestyrelsen ( for andelsbolig foreningen) - så må der da være tale om en

Næh. De har jo bare sendt dig et brev. Hvis der er misforståelser, så få dem
da ryddet af vejen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-07-10 22:30

Claus Ek wrote:

> [...]
> er jeg har få et brev fra administrationdanmark.dk hvor der står jeg
> har efterladt noget affald og de vil indbringe dette forhold for
[klip]
> en ting er de skriver det til mig men hvis de viderebringer det til
> bestyrelsen ( for andelsbolig foreningen) - så må der da være tale om en
> overtrædelse af
>
> § 267 eller hvad ?

Nej, det er ikke ærekrænkende at påstå at du har efterladt noget affald.
Der skal "lidt" mere til..

Men der må være nogen i det administrationsselskab som har for meget tid,
og det betaler din andelsboligforening sikkert overpris for

--
Jesper Lund

Fra : Claus Ek

Dato : 05-07-10 01:09

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [klip]

> Nej, det er ikke ærekrænkende at påstå at du har efterladt noget affald.
> Der skal "lidt" mere til..

jeg kan miste min lejlighede på det - er blevet truet med bøder

> Men der må være nogen i det administrationsselskab som har for meget tid,
> og det betaler din andelsboligforening sikkert overpris for

jeg synes bare når jeg læser det her :
" ved at fremsætte eller udbrede
sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i
medborgeres agtelse" og de rent faktisk agten at sende det videre så ...?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-10 02:57

Claus Ek skrev:

> [...]
> sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i
> medborgeres agtelse" og de rent faktisk agten at sende det videre så ...?

Jesper skrev jo at den anklage ikke er nok til at det falder ind
under ærekrænkelse.

Hvis der forelå en æreskrænkende udtalelse, ville det være værre
at den blev udbredt, men fremsættelsen i sig selv er nok.

--
Bertel

Fra : Claus Ek

Dato : 05-07-10 15:19

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:fpe2365goqdorsjf06n9jak7jt6tvaqbji@news.stofanet.dk...

> Hvis der forelå en æreskrænkende udtalelse, ville det være værre
> at den blev udbredt, men fremsættelsen i sig selv er nok.

ville det så ikke have været korrekt at spørge om det var mit før de
konkluderede at det var det ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-10 16:28

Claus Ek skrev:

> ville det så ikke have været korrekt at spørge om det var mit før de
> konkluderede at det var det ?

Der er ingen af os der forsvarer en urigtig anklage. Vi forholder
os blot til det juridiske som du spurgte om. Det falder ikke ind
under straffeloven.

Naturligvis havde det været korrekt at spørge. Der er noget galt
når de fremsætter en falsk anklage.

--
Bertel

Fra : padre

Dato : 05-07-10 21:47

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:9cu336lg33a9sck0lb24lru0ttrfviplfi@news.stofanet.dk...

> Der er noget galt
> når de fremsætter en falsk anklage.

Nu er det jo kun falsk anklage, når anklageren ved, at anklagen er falsk.
Jeg har ikke set noget i, som viser, at det skulle være tilfældet (jeg har
heller ikke set noget, som viser at det ikke skulle være tilfældet)

--
padre

Fra : Claus Ek

Dato : 07-07-10 01:07

"padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke set noget i, som viser, at det skulle være tilfældet (jeg har
> heller ikke set noget, som viser at det ikke skulle være tilfældet)

jeg skrev det til dem og fik i går en mail med en undskyldning så det var
det :)

Mv.
CE

Fra : padre

Dato : 07-07-10 05:25

> jeg skrev det til dem og fik i går en mail med en undskyldning så det var
> det :)

Ellerr også var det bare en uberettiget anklage? Under alle omstændigheder
lader du til at være tilfreds med udfaldet, og det er vel det vigtigste

--
padre

Fra : alexbo

Dato : 05-07-10 08:42

"Claus Ek" skrev

> [...]
> sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i
> medborgeres agtelse" og de rent faktisk agten at sende det videre så ...?

så hvad...?

For at et forhold kan falde ind under paragraffen skal disse sigtelser have
til formål at nedgøre den pågældende.
Hvis en nabo påstår at man kører beruset kan det være strafbart, hvis
politiet anklager een for spritkørsel er det ikke.
Naboes motiv kan være at nedgøre een, politiets er at opretholde reglerne.

Du har fået et brev om at du sviner, dette svineri kan få nogle
konsekvenser.
Administrationen forsøger at opretholde reglerne.
Det er muligvis en fejl, men så bør du gøre noget for at få rettet den fejl,
f.eks. spørge om hvorfor de tror det er dig.

Jeg synes så din bemærkning om at du ikke har været fysisk tilstede antyder
at det er dit affald, det er bare ikke dig personligt der har efterladt det.
Mens du sov brandert ud svinede dine gæster i gården.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Demant

Dato : 05-07-10 09:47

Den 05-07-2010 09:41, alexbo skrev:
> Mens du sov brandert ud svinede dine gæster i gården

Pas på han ikke kommer efter dig med injurieparagraffen i hånden

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Claus Ek

Dato : 05-07-10 15:17

> [...]
> efterladt det.
> Mens du sov brandert ud svinede dine gæster i gården.

måske dårligt formuleret - men jeg har ikke været på adressen i 4 måneder