|
| Tænker på ny cykel, igen igen. Fra : LasseNC |
Dato : 04-07-10 15:05 |
|
Hejsa gruppe,
en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
cykler.
Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
jeg ikke længere finde.
Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
Selv har jeg disse i tankerne:
BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
på advrider skal have lavet deres.
Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
Honda Hawk GT, jeg ved det, ikke så klassisk, men for ca. 28000,-
inkl. afgift, hentet fra Tyskland, så kan det vel ikke gå helt galt?
Honda CB 450/BlackBomber, tjaeh, skal man ikke lige finde en først? :)
Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
| |
Hans Paulin (6310) (04-07-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 04-07-10 22:13 |
|
LasseNC forklarede:
> Hejsa gruppe,
>
> en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> cykler.
>
> Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> jeg ikke længere finde.
>
> Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> Selv har jeg disse i tankerne:
>
> BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> på advrider skal have lavet deres.
>
> Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
> udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
De der måtte være tilbage er temmelig gamle efterhånden.
En klassisk fejl var selvstarteren der skreg som et stukket svin
Derudover rystede instrumenter mm. i stykker.
Dens pendent XV750 spiste tromlebremser; ved ikke med XS'eren?
Bortset fra dét var det en fin cykel
Hvad med en 7½'er Seca?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
LasseNC (04-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 04-07-10 15:35 |
|
On 4 Jul., 23:13, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> LasseNC forklarede:
>
>
>
>
>
> > Hejsa gruppe,
>
> > en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> > det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> > cykler.
>
> > Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> > jeg ikke længere finde.
>
> > Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> > skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> > Selv har jeg disse i tankerne:
>
> > BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> > Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> > på advrider skal have lavet deres.
>
> > Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
> > udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
>
> De der måtte være tilbage er temmelig gamle efterhånden.
>
> En klassisk fejl var selvstarteren der skreg som et stukket svin
>
> Derudover rystede instrumenter mm. i stykker.
>
> Dens pendent XV750 spiste tromlebremser; ved ikke med XS'eren?
>
> Bortset fra dét var det en fin cykel
>
> Hvad med en 7½'er Seca?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans www.zofiaoghans.dk
Hvis vi er ude i noget række-4 ville jeg nok foretrække en Honda CB
Four af en art :) Den forlygte på XJ'en er ikke lige mig.
| |
Hans Paulin (6310) (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Hans Paulin (6310) |
Dato : 05-07-10 08:21 |
|
LasseNC forklarede:
> Hvis vi er ude i noget række-4 ville jeg nok foretrække en Honda CB
> Four af en art :) Den forlygte på XJ'en er ikke lige mig.
Den (Honda)kæde er heller ikke lige mig!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Hekto (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-07-10 02:32 |
|
On 4 Jul., 23:04, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Hejsa gruppe,
>
> en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> cykler.
>
> Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> jeg ikke længere finde.
>
> Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> Selv har jeg disse i tankerne:
>
> BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> på advrider skal have lavet deres.
>
> Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
> udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
>
> Honda Hawk GT, jeg ved det, ikke så klassisk, men for ca. 28000,-
> inkl. afgift, hentet fra Tyskland, så kan det vel ikke gå helt galt?
>
> Honda CB 450/BlackBomber, tjaeh, skal man ikke lige finde en først? :)
>
> Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
>
> Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
I stedet for nogle gamle knallerter udgået af produktion for dekader
siden, hvorfor så ikke overveje f.eks. en Ducati Monster 600?
Enkel mekanik hvor man kan lave stort set alt forekommende, selv.
Reservedele er til at få og priserne er rimelige.
Så er der lige det med desmodromiske ventiler ... UHA!. Sandheden er
at det ikke er svært, bare en smule besværligt, fordi der er to
justeringer pr. ventil. Sammenlignet med kadantræk, og eksotiske
reservedele til udgåede modeller, så forkommer det mig at være
ligefrem let at gå til, og man kan også betale sig fra det uden at
skulle gå fra hus og hjem hvis man ikke salv kan/vil/tør.
Jeg fornemmer at prisen måske er en anelse over budgettet; men i disse
tider kan man gøre gode handler, både herhjemme og i f.eks. Tyskland.
Men - det bryder selvfølgelig lidt med 'vanetænkningen'.
--
/Hekto
| |
LasseNC (05-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 05-07-10 04:07 |
|
On 5 Jul., 10:31, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:
> On 4 Jul., 23:04, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > Hejsa gruppe,
>
> > en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> > det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> > cykler.
>
> > Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> > jeg ikke længere finde.
>
> > Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> > skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> > Selv har jeg disse i tankerne:
>
> > BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> > Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> > på advrider skal have lavet deres.
>
> > Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
> > udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
>
> > Honda Hawk GT, jeg ved det, ikke så klassisk, men for ca. 28000,-
> > inkl. afgift, hentet fra Tyskland, så kan det vel ikke gå helt galt?
>
> > Honda CB 450/BlackBomber, tjaeh, skal man ikke lige finde en først? :)
>
> > Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> > motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> > tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
>
> > Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
>
> I stedet for nogle gamle knallerter udgået af produktion for dekader
> siden, hvorfor så ikke overveje f.eks. en Ducati Monster 600?
> Enkel mekanik hvor man kan lave stort set alt forekommende, selv.
> Reservedele er til at få og priserne er rimelige.
>
> Så er der lige det med desmodromiske ventiler ... UHA!. Sandheden er
> at det ikke er svært, bare en smule besværligt, fordi der er to
> justeringer pr. ventil. Sammenlignet med kadantræk, og eksotiske
> reservedele til udgåede modeller, så forkommer det mig at være
> ligefrem let at gå til, og man kan også betale sig fra det uden at
> skulle gå fra hus og hjem hvis man ikke salv kan/vil/tør.
>
> Jeg fornemmer at prisen måske er en anelse over budgettet; men i disse
> tider kan man gøre gode handler, både herhjemme og i f.eks. Tyskland.
> Men - det bryder selvfølgelig lidt med 'vanetænkningen'.
>
> --
>
> /Hekto
Ducatien er udenfor økonomisk rækkevidde :/ Hvordan er den ellers over
lange stræk på en tur til alperne fx.
| |
Kim Hansen (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 05-07-10 12:16 |
|
>
>Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
Den meget oversete Suzuki Freewind vil kunne skaffes til rimelige
penge, og det er en maskine der er nem at køre, og jeg har kørt hjem
fra Grasse over Monaco i en streg på sådan en, uden at være
smadret, kun træt Måtte sælge min for 5 år siden for at få råd
til en større, men nu har fruen fået en som jeg må låne
Tag ud og prøv en, den er sjov og nem.
Kim
| |
Ukendt (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-07-10 12:20 |
|
"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:dd30966e-a892-433d-8b01-eab8bcb0cde0@k39g2000yqb.googlegroups.com...
> Hejsa gruppe,
>
> en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> cykler.
>
> Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> jeg ikke længere finde.
>
> Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> Selv har jeg disse i tankerne:
>
> BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> på advrider skal have lavet deres.
>
> Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
> udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
>
> Honda Hawk GT, jeg ved det, ikke så klassisk, men for ca. 28000,-
> inkl. afgift, hentet fra Tyskland, så kan det vel ikke gå helt galt?
>
> Honda CB 450/BlackBomber, tjaeh, skal man ikke lige finde en først? :)
>
> Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
>
> Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
Med dit indledningsord "Pendler" og som nybagt ejer af en Suzuki V-Strom
DL650, så kan jeg kun roligt anbefale en sådan DL650´er. Jeg har fået
køreglæden igen og ville ønske jeg havde længere på arbejdet end tilfældet
er.
Der er tilfælde af personer som har kørt jorden rundt på en V-Strom DL650.
Økonomien på min 2007AK7 er 22-26 Km/l og masser af overskud til
overhalinger.
Prisen har jeg set helt nede fra 55K op til nypris på 100K.
mvh
Hans-Erik
- DL650 V-Strom
- Suzuki VS1400
- Suzuki VS750
| |
Steen Gruby (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-07-10 22:54 |
|
On Mon, 5 Jul 2010 13:19:49 +0200, "Hans-Erik"
<hans-erik(a)vip.cybercity.dk> wrote:
Hej Hans-Erik.
>
>Med dit indledningsord "Pendler" og som nybagt ejer af en Suzuki V-Strom
>DL650, så kan jeg kun roligt anbefale en sådan DL650´er. Jeg har fået
>køreglæden igen og ville ønske jeg havde længere på arbejdet end tilfældet
>er.
>
Tillykke med den lille ny.
Jeg prøvede sådan en for et par år siden, og den overraskede meget
positivt.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom 1960
www.gruby.dk
| |
Hekto (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-07-10 05:36 |
|
On 5 Jul., 12:06, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> On 5 Jul., 10:31, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 4 Jul., 23:04, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
>
> > > Hejsa gruppe,
>
> > > en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> > > det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> > > cykler.
>
> > > Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> > > jeg ikke længere finde.
>
> > > Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> > > skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> > > Selv har jeg disse i tankerne:
>
> > > BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> > > Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> > > på advrider skal have lavet deres.
>
> > > Yamaha XS650, hyppige fejl? Årgange? Jeg ønsker ikke en chopper
> > > udgave, men en i original stand, så vidt muligt.
>
> > > Honda Hawk GT, jeg ved det, ikke så klassisk, men for ca. 28000,-
> > > inkl. afgift, hentet fra Tyskland, så kan det vel ikke gå helt galt?
>
> > > Honda CB 450/BlackBomber, tjaeh, skal man ikke lige finde en først? :)
>
> > > Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> > > motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> > > tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
>
> > > Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
>
> > I stedet for nogle gamle knallerter udgået af produktion for dekader
> > siden, hvorfor så ikke overveje f.eks. en Ducati Monster 600?
> > Enkel mekanik hvor man kan lave stort set alt forekommende, selv.
> > Reservedele er til at få og priserne er rimelige.
>
> > Så er der lige det med desmodromiske ventiler ... UHA!. Sandheden er
> > at det ikke er svært, bare en smule besværligt, fordi der er to
> > justeringer pr. ventil. Sammenlignet med kadantræk, og eksotiske
> > reservedele til udgåede modeller, så forkommer det mig at være
> > ligefrem let at gå til, og man kan også betale sig fra det uden at
> > skulle gå fra hus og hjem hvis man ikke salv kan/vil/tør.
>
> > Jeg fornemmer at prisen måske er en anelse over budgettet; men i disse
> > tider kan man gøre gode handler, både herhjemme og i f.eks. Tyskland.
> > Men - det bryder selvfølgelig lidt med 'vanetænkningen'.
>
> > --
>
> > /Hekto
>
> Ducatien er udenfor økonomisk rækkevidde :/ Hvordan er den ellers over
> lange stræk på en tur til alperne fx.
Jeg har ikke væet over alperne på sådan en ... andre har. Sidste år
skiftede jeg fra en 900 Super Sport til en Monster (lidt større end
600cc). Sidste weekend kørte jeg 340 Km, og denne weeend omkring 450
Km på den, og det var ikke noget jeg blev voldsomt træt af i
modsætning til Super Sporten. Man sidder ikke så anstrent på den; men
heller ikke så oprejst at det går ud over ryggen.
--
/Hekto
| |
Cykellapper (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Cykellapper |
Dato : 05-07-10 15:07 |
|
LasseNC wrote:
> Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
De XS'ere der er tilbage ville jeg ikke røre med en ildtang.
Der er masser af ældre R-modeller til salg i tiden - og priserne er ikke
længere så opskruede, som de var for nogle få år siden. Du kan få ældre
R60/R80/R100 til under 30.000. K100 er også ved at være billige.
Reservedele er generelt billigere til BMW end til japanske cykler. Ligeledes
bruges de samme dele til mange forskellige modeller.
Uanset hvilken model du vælger, er det vigtigt, at du selv kan skrue. Her
har BMWs R-serie (i mine øjne) en fordel, da alt er let at gå til på dem.
Ellers kan du kigge lidt i retning af Ténéré, CX (fås fra 500 Euro i
Tyskland - en fin hverdagsslider) eller, som andre har sagt, Suzuki Freewind
el. lign.
--
Preben Mortensen
(Cykellapper)
'90 R65GS (48hk)
'07 R1200ST
| |
LasseNC (05-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 05-07-10 08:16 |
|
On 5 Jul., 16:06, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:
> LasseNC wrote:
> > Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> > motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> > tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
>
> De XS'ere der er tilbage ville jeg ikke røre med en ildtang.
>
> Der er masser af ældre R-modeller til salg i tiden - og priserne er ikke
> længere så opskruede, som de var for nogle få år siden. Du kan få ældre
> R60/R80/R100 til under 30.000. K100 er også ved at være billige.
>
> Reservedele er generelt billigere til BMW end til japanske cykler. Ligeledes
> bruges de samme dele til mange forskellige modeller.
>
> Uanset hvilken model du vælger, er det vigtigt, at du selv kan skrue. Her
> har BMWs R-serie (i mine øjne) en fordel, da alt er let at gå til på dem.
>
> Ellers kan du kigge lidt i retning af Ténéré, CX (fås fra 500 Euro i
> Tyskland - en fin hverdagsslider) eller, som andre har sagt, Suzuki Freewind
> el. lign.
>
> --
> Preben Mortensen
> (Cykellapper)
> '90 R65GS (48hk)
> '07 R1200ST
Jeg har det fint med at skrue, til hverdagsbehov. Det mest omfattende
var et stort service på min gamle VFR400 NC30. Jeg har ikke selv skilt
motorer ad. Og håber da også at det inde for den første årrække med ny
maskine ikke skulle blive aktuelt.
Nogen specifik grund til at holde sig fra XS'en? Jeg mener, en BMW kan
vel være behandlet lige så dårligt.
| |
Cykellapper (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Cykellapper |
Dato : 05-07-10 20:27 |
|
LasseNC wrote:
> Nogen specifik grund til at holde sig fra XS'en? Jeg mener, en BMW kan
> vel være behandlet lige så dårligt.
Helt sikkert!
Og min mening er selvfølgelig stærkt farvet af min egen entusiasme
Jeg er bare kommet om ved for mange mere eller mindre heldigt ombyggede
XS'ere (og lignende), der tydeligvist er forskruede og trætte. Dengang var
BMWs boxere noget af det bedste, rent holdbarhedsmæssigt, når vi taler om
luftkølede motorer.
Der _skal_ skrues i en gammel BMW - men det skal der i alt, der er >20 år
gammel. Derfor er min pointe: BMWen er servicevenligheden selv, og delene er
billige og lette at skaffe.
--
Preben Mortensen
(Cykellapper)
| |
Per V. Misser (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Per V. Misser |
Dato : 05-07-10 22:24 |
|
Hej Lasse
"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:9178637d-e077-4b21-9870-35785654e924@d8g2000yqf.googlegroups.com...
On 5 Jul., 16:06, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:
> LasseNC wrote:
> > Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> > motorcykel jeg får for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> > tænke mig alle reservedele er hammerdyre?
> Der er masser af ældre R-modeller til salg i tiden - og priserne er ikke
> længere så opskruede, som de var for nogle få år siden. Du kan få ældre
> R60/R80/R100 til under 30.000. K100 er også ved at være billige.
>
> Reservedele er generelt billigere til BMW end til japanske cykler.
> Ligeledes
> bruges de samme dele til mange forskellige modeller.
>
> Uanset hvilken model du vælger, er det vigtigt, at du selv kan skrue. Her
> har BMWs R-serie (i mine øjne) en fordel, da alt er let at gå til på dem.
>
> Ellers kan du kigge lidt i retning af Ténéré, CX (fås fra 500 Euro i
> Tyskland - en fin hverdagsslider) eller, som andre har sagt, Suzuki
> Freewind
> el. lign.
Jeg har det fint med at skrue, til hverdagsbehov. Det mest omfattende
var et stort service på min gamle VFR400 NC30. Jeg har ikke selv skilt
motorer ad. Og håber da også at det inde for den første årrække med ny
maskine ikke skulle blive aktuelt.
Lasse - jeg står på tærskelen til at købe en BMW til over 100K.
Jeg skal ikke nødvendigvis af med min elskede Honda CX500E fra 82. Men kom
og prøv den i Auning.
Den er toprenoveret i motor og bremser, men der er en udfordring i
renovering af el-udstyr omkring kronrøret. Der er fuldkåbe (Picheler),
Givi-rack med 3 x 45 l kufferter og en MC med kolosalt moment fra V-motoren.
Dobbelte skiver foran og en enkelt i bag. Den vil kunne gå for under 30K,
til een som vil forlænge dens lange historie. Det er een af de få Japanere,
som der stadig kan fås de fleste dele til, ikke mindst pga engageret
klubarbejde.
Jeg er ikke hooked på at sælge på trods af det nye projekt, men hvis det kan
bringe dig videre er det OK. Ikke mindst bliver du erfaringer rigere, ved
bare at prøve sådan en cykel fra 1982.
Per V. Misser
CX500E82
SuperFox56
| |
LasseNC (05-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 05-07-10 13:52 |
|
On 5 Jul., 21:26, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:
> LasseNC wrote:
> > Nogen specifik grund til at holde sig fra XS'en? Jeg mener, en BMW kan
> > vel være behandlet lige så dårligt.
>
> Helt sikkert!
>
> Og min mening er selvfølgelig stærkt farvet af min egen entusiasme
>
> Jeg er bare kommet om ved for mange mere eller mindre heldigt ombyggede
> XS'ere (og lignende), der tydeligvist er forskruede og trætte. Dengang var
> BMWs boxere noget af det bedste, rent holdbarhedsmæssigt, når vi taler om
> luftkølede motorer.
>
> Der _skal_ skrues i en gammel BMW - men det skal der i alt, der er >20 år
> gammel. Derfor er min pointe: BMWen er servicevenligheden selv, og delene er
> billige og lette at skaffe.
>
> --
> Preben Mortensen
> (Cykellapper)
Er der generelt problemer med kardanen? Bør de renoveres ved
ejerskifte, hvis man kan sige det sådan?
Xpedit har en R60/5 stående, hmmmmmm
| |
Cykellapper (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Cykellapper |
Dato : 05-07-10 21:44 |
|
LasseNC wrote:
> Er der generelt problemer med kardanen? Bør de renoveres ved
> ejerskifte, hvis man kan sige det sådan?
Nej. Der er ikke generelt problemer med kardanen.
Der er generelt problemer med startere og gearkasse. Jeg fik min starter på
65'eren renoveret for 400, og min kammi fandt en gearkasse til hans for
1500. Han, som er tømrer, skiftede den selv på ca 4 timer.
> Xpedit har en R60/5 stående, hmmmmmm
Jeg ville nok gå efter noget lidt nyere. I hvert fald med skivebremser. Men
20K er da billigt.
Tjek om den er bygget om til at kunne køre med blyfri benzin!
--
Preben Mortensen
(Cykellapper)
| |
Hekto (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-07-10 14:41 |
|
On Jul 5, 9:26 pm, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:
> LasseNC wrote:
> > Nogen specifik grund til at holde sig fra XS'en? Jeg mener, en BMW kan
> > vel være behandlet lige så dårligt.
>
> Helt sikkert!
>
> Og min mening er selvfølgelig stærkt farvet af min egen entusiasme
>
> Jeg er bare kommet om ved for mange mere eller mindre heldigt ombyggede
> XS'ere (og lignende), der tydeligvist er forskruede og trætte. Dengang var
> BMWs boxere noget af det bedste, rent holdbarhedsmæssigt, når vi taler om
> luftkølede motorer.
>
> Der _skal_ skrues i en gammel BMW - men det skal der i alt, der er >20 år
> gammel. Derfor er min pointe: BMWen er servicevenligheden selv, og delene er
> billige og lette at skaffe.
>
> --
> Preben Mortensen
> (Cykellapper)
Helt enig. Uanset hvor godt udgangspunktet er, så skal der skrues og/
eller laves el. Der er altid noget der slides - forskellen ligger bare
i hvor enkelt det er og hvor let/billigt man kan komme til stumper.
--
/Hekto
| |
LasseNC (05-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 05-07-10 14:49 |
|
On 5 Jul., 22:44, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:
> LasseNC wrote:
> > Er der generelt problemer med kardanen? B r de renoveres ved
> > ejerskifte, hvis man kan sige det s dan?
>
> Nej. Der er ikke generelt problemer med kardanen.
>
> Der er generelt problemer med startere og gearkasse. Jeg fik min starter p
> 65'eren renoveret for 400, og min kammi fandt en gearkasse til hans for
> 1500. Han, som er t mrer, skiftede den selv p ca 4 timer.
>
> > Xpedit har en R60/5 st ende, hmmmmmm
>
> Jeg ville nok g efter noget lidt nyere. I hvert fald med skivebremser. Men
> 20K er da billigt.
>
> Tjek om den er bygget om til at kunne k re med blyfri benzin!
>
> --
> Preben Mortensen
> (Cykellapper)
Skivebremse kunne være lækkert ja :) Gad vide om de tager spjætten i
bytte? Jeg tvivler godt nok.
| |
LasseNC (05-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 05-07-10 15:46 |
|
On 5 Jul., 23:24, "Per V. Misser" <per_mis...@mail.dk> wrote:
> Hej Lasse
> "LasseNC" <lass...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:9178637d-e077-4b21-9870-35785654e924@d8g2000yqf.googlegroups.com...
> On 5 Jul., 16:06, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
> wrote:
>
>
>
>
>
> > LasseNC wrote:
> > > Min svaghed er nok hos BMW'erne, men jeg ved ikke hvor meget
> > > motorcykel jeg f r for pengene kontra XS ell. Hawk GT fx. Jeg kan
> > > t nke mig alle reservedele er hammerdyre?
> > Der er masser af ldre R-modeller til salg i tiden - og priserne er ikke
> > l ngere s opskruede, som de var for nogle f r siden. Du kan f ldre
> > R60/R80/R100 til under 30.000. K100 er ogs ved at v re billige.
>
> > Reservedele er generelt billigere til BMW end til japanske cykler.
> > Ligeledes
> > bruges de samme dele til mange forskellige modeller.
>
> > Uanset hvilken model du v lger, er det vigtigt, at du selv kan skrue. Her
> > har BMWs R-serie (i mine jne) en fordel, da alt er let at g til p dem.
>
> > Ellers kan du kigge lidt i retning af T n r , CX (f s fra 500 Euro i
> > Tyskland - en fin hverdagsslider) eller, som andre har sagt, Suzuki
> > Freewind
> > el. lign.
>
> Jeg har det fint med at skrue, til hverdagsbehov. Det mest omfattende
> var et stort service p min gamle VFR400 NC30. Jeg har ikke selv skilt
> motorer ad. Og h ber da ogs at det inde for den f rste rr kke med ny
> maskine ikke skulle blive aktuelt.
>
> Lasse - jeg st r p t rskelen til at k be en BMW til over 100K.
> Jeg skal ikke n dvendigvis af med min elskede Honda CX500E fra 82. Men kom
> og pr v den i Auning.
> Den er toprenoveret i motor og bremser, men der er en udfordring i
> renovering af el-udstyr omkring kronr ret. Der er fuldk be (Picheler),
> Givi-rack med 3 x 45 l kufferter og en MC med kolosalt moment fra V-motoren.
> Dobbelte skiver foran og en enkelt i bag. Den vil kunne g for under 30K,
> til een som vil forl nge dens lange historie. Det er een af de f Japanere,
> som der stadig kan f s de fleste dele til, ikke mindst pga engageret
> klubarbejde.
> Jeg er ikke hooked p at s lge p trods af det nye projekt, men hvis det kan
> bringe dig videre er det OK. Ikke mindst bliver du erfaringer rigere, ved
> bare at pr ve s dan en cykel fra 1982.
> Per V. Misser
> CX500E82
> SuperFox56
Jeg kunne godt tænke mig at prøve maskinen, jeg har tidligere kikket
på den, men jeg læser ofte om stator problemer. (Vidst kun på C-
modellen?)
Det er en langsommelig process at købe anden for mig og jeg vil ikke
garantere noget køb overhovedet.
Men jeg vil stadig takke ja til en tur, min spjætter står ligeledes
til rådighed, naturligvis.
| |
Per V. Misser (05-07-2010)
| Kommentar Fra : Per V. Misser |
Dato : 05-07-10 23:14 |
|
Hej igen
Jeg kunne godt tænke mig at prøve maskinen, jeg har tidligere kikket
på den, men jeg læser ofte om stator problemer. (Vidst kun på C-
modellen?)
Det er en langsommelig process at købe anden for mig og jeg vil ikke
garantere noget køb overhovedet.
Men jeg vil stadig takke ja til en tur, min spjætter står ligeledes
til rådighed, naturligvis.
Det er naturligvis et tilbud der står ved magt.
Man er erfaringer rigere når man har prøvet noget, og det er det, jeg
tilbyder. Jeg har ikke brug for at sælge, --og en tur på en pling-pling
spjætter kunne være rigtig sjovt...
Det med statorproblemer hører ikke til E-modellen idet den ikke har
CD-tænding, men transistortænding. Så der er slet ikke tændingsviklinger på
statoren på denne model. Det kører kun på batteriet. Nærværende maskine har
2 gange fået skiftet vandpumpepakninger og knastkæde, og hver gang har der
ikke været anledning til at skifte statoren. Testen for dette problem er
nem. Hvis den ikke vil over 5500 RPM er der et problem. --- Min nåede de
10000 i går da jeg åd en formastelig billist, som drejede ud foran mig
Per V. Misser
CX500 E 82
| |
P.Jarnbak (06-07-2010)
| Kommentar Fra : P.Jarnbak |
Dato : 06-07-10 09:41 |
|
Den 04/07/2010 23:04, LasseNC skrev:
> Hejsa gruppe,
>
> en del pendleri har på det seneste fået mig til at overveje om MZ'en i
> det lange stræk rækker til mine behov. Derfor kikker jeg efter andre
> cykler.
>
> Jeg overvejede engang en af BMWs R modeller, en R80'er, men emnet kan
> jeg ikke længere finde.
>
> Jeg kan li' klassiske linier, twins, moment, lavt støjniveau og så
> skal den gerne kunne følge med på danske motorveje.
>
> Selv har jeg disse i tankerne:
>
> BMW R-modeller, hvilke skal man undgå? Årgange? Hyppige fejl?
> Kardanakslen skræmmer mig, jeg synes det lyder frygtelig dyrt når folk
> på advrider skal have lavet deres.
Fordelen med en gammel BMW r80/90/100 eller k75 er at alle dele
kan købes originalt fra en bmw forhandler.Prøv at købe et stempel til
en Honda CX650 fra 1985!BMW laver stadig nye dele til modelerne fra
starten af 1950érne og op til i dag.
M.v.h.Palle.
| |
Richard (06-07-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-07-10 16:04 |
| | |
P.Jarnbak (08-07-2010)
| Kommentar Fra : P.Jarnbak |
Dato : 08-07-10 00:14 |
|
Den 07/07/2010 00:04, Richard skrev:
> On 6 Jul., 10:40, "P.Jarnbak"<jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Prøv at købe et stempel til
>> en Honda CX650 fra 1985!
>
> Hvor mange vil du have:
> http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=Honda+CX650+piston&_sacat=See-All-Categories
>
> Blot et enkelt hurtigt opslag, men problemet er IMHO i hoejere grad
> utaalmodighed end '80'er-delenes tilgaengelighed og dermed generelt
> overdrevet
Det er fint hvis man står og kun skal bruge et højre stempel.Du må
indrømme at det kan være en belastning at købe originale dele til
gamle jap cykler hos danske mc handlere.
M.v.h.Palle.
| |
Richard (06-07-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-07-10 16:06 |
|
On 4 Jul., 23:04, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Andre forslag? Det må gerne være enstampere og andre typer.
XBR500, fin commuter, staerkere end du tror - der er en 600cc-variant
til salg herovre ved Virum, se evt salgssektionen paa scooter-
knaller(t)riet: motorcykelgalleriet.dk - sammexbrjesper saelger ogsaa
en Spada, en 40hk, 250cc mini-Hawk GT/Bros om du vil og med overlegen
benzinoekonomi
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
LasseNC (07-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 07-07-10 10:57 |
| | |
Dennis Hellan Peders~ (07-07-2010)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 07-07-10 23:29 |
| | |
Johnny Hansen (11-07-2010)
| Kommentar Fra : Johnny Hansen |
Dato : 11-07-10 17:02 |
| | |
N/A (08-07-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-07-10 00:14 |
|
| |
LasseNC (08-07-2010)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 08-07-10 07:06 |
| | |
Richard (08-07-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 08-07-10 09:12 |
|
On 8 Jul., 01:14, "P.Jarnbak" <jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
> Du må
> indrømme at det kan være en belastning at købe originale dele til
> gamle jap cykler hos danske mc handlere.
Ja, de gode og hjælpsomme er de få, men min pointe er jo netop, at man
skal søge delene aktivt. Eller holde sig til en cykel, man kan få dele
til.
Det er med mc lidt som i livets andet store forhold et spørgsmål om at
vælge:
Lær at leve med den, du elsker, eller lær at elske den du må leve med..
Det første giver størst glæde på langt sigt og er derfor at foretrække
IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (08-07-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 08-07-10 09:15 |
|
On 8 Jul., 15:06, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Jeg allerede kontakt med ham der har en blå R60'er. Skulle det komme
> så lang som til en faktisk handel vil jeg se om der ikke skulle være
> en ekspert i området, som vil efterse den med mig :)
Ellers kør den til en forhandler og spørg, hvad han vil give for den –
er han/hun serieøs, bliver den vel set hurtigt efter de rigtige
steder
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (15-07-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-07-10 20:27 |
|
LasseNC skrev:
>
>
> Honda Hawk GT, jeg ved det, ikke så klassisk, men for ca. 28000,-
> inkl. afgift, hentet fra Tyskland, så kan det vel ikke gå helt galt?
>
Hawk AKA Bros er den kædetrukne version af Revere'n og egentlig skabt
som en 400'er til det japanske hjemmemarked og siden fortrinsvis
eksporteret til USA.
Sagt på en anden måde: En meget fremmed model for især din
Honda-forhandler og Honda-DK, men også på nettet, hvor du givetvis skal
udenfor EU's ydre grænser (á toldmur og des lige) for at finde stumper
--
Armand.
| |
Richard (16-07-2010)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-07-10 11:58 |
|
On 15 Jul., 21:26, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Hawk AKA Bros er den kædetrukne version af Revere'n og egentlig skabt
> som en 400'er til det japanske hjemmemarked og siden fortrinsvis
> eksporteret til USA.
Ikke helt korrekt, Bros 400 og 650 blev begge introduceret som '88-
model samtidig med den lidt anderledes Hawk GT650 og NTV600/650
Revere,
her er den japanske pm, som Google evt kan undersaette:
http://www.honda.co.jp/news/1987/2871201.html
> Sagt på en anden måde: En meget fremmed model for især din
> Honda-forhandler og Honda-DK, men også på nettet, hvor du givetvis skal
> udenfor EU's ydre grænser (á toldmur og des lige) for at finde stumper
Givetvis er det lettere der at finde de stumper, Hawk GT og Bros ikke
har tilfaelles med EU-modeller, uden for EU. Men bedre danske Honda-
forhndlere skaffer gerne dele hjem paa bestilling, og ellers ses de
ofte paa eBay et sted i EU. Gode adresser i udlandet er wemoto.co.uk,
servicehonda.com foruden de enegelsksprogede japanske
japan.webike.net, ilovemotor.jp og www.mailorderjapan.com
At skaffe delene er mest af alt et spoergsmaal om indstilling til det
at have mc IMHO – VIL man handle lokalt og kunne koebe delene, straks
behovet opstaar, holder man sig rigtignok hellere il et stangjern af
dem, der er/bliver solgt hundrevis af herhjemme
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Peter Dahl (23-07-2010)
| Kommentar Fra : Peter Dahl |
Dato : 23-07-10 17:51 |
|
Hej Lasse,
Hvor høj er du ? Du skriver du tænker på en CB Four, som var min første og
den var meget lille følte jeg - jeg er 193 cm. Jeg har en R80/7 til salg :
http://www.dba.dk/bmw-r-80-7-800-ccm-82/id-67439003/
som jeg købte af en ven, der er 180 høj men den passede godt både til ham og
mig. Med hensyn til kardan spiller det bare.
Hilsen Peter
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i meddelelsen
news:90183355-8984-4604-a7e8-13c34130be98@j13g2000yqj.googlegroups.com...
> On 15 Jul., 21:26, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Hawk AKA Bros er den kædetrukne version af Revere'n og egentlig skabt
>> som en 400'er til det japanske hjemmemarked og siden fortrinsvis
>> eksporteret til USA.
>
> Ikke helt korrekt, Bros 400 og 650 blev begge introduceret som '88-
> model samtidig med den lidt anderledes Hawk GT650 og NTV600/650
> Revere,
> her er den japanske pm, som Google evt kan undersaette:
>
> http://www.honda.co.jp/news/1987/2871201.html
>
>> Sagt på en anden måde: En meget fremmed model for især din
>> Honda-forhandler og Honda-DK, men også på nettet, hvor du givetvis skal
>> udenfor EU's ydre grænser (á toldmur og des lige) for at finde stumper
>>
>
> Givetvis er det lettere der at finde de stumper, Hawk GT og Bros ikke
> har tilfaelles med EU-modeller, uden for EU. Men bedre danske Honda-
> forhndlere skaffer gerne dele hjem paa bestilling, og ellers ses de
> ofte paa eBay et sted i EU. Gode adresser i udlandet er wemoto.co.uk,
> servicehonda.com foruden de enegelsksprogede japanske
> japan.webike.net, ilovemotor.jp og www.mailorderjapan.com
>
> At skaffe delene er mest af alt et spoergsmaal om indstilling til det
> at have mc IMHO – VIL man handle lokalt og kunne koebe delene, straks
> behovet opstaar, holder man sig rigtignok hellere il et stangjern af
> dem, der er/bliver solgt hundrevis af herhjemme
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
| |
|
|