Først tænker man: meget mærkeligt...
Fra : Martin Bak

Dato : 04-07-10 22:24

Far stak af efter ulykke
Bil med far og to børn kilede sig fast under altan i Søborg. Faderen lod
sine børn i stikken og løb væk efter ulykken. Måtte pacificeres med
peberspray.

http://ekstrabladet.dk/112/article1372651.ece

Men så kommer endnu en artikel. Idioten var beruset! Så han stikker af fra
stedet og efterlader sine børn, der var med i uheldet, fordi han ikke vil
konfronteres med politiet. Du godeste. Han må læne sig op ad en
forvaringsdom...

http://ekstrabladet.dk/112/article1372684.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-07-10 01:58

> [...]
> stedet og efterlader sine børn, der var med i uheldet, fordi han ikke vil
> konfronteres med politiet. Du godeste. Han må læne sig op ad en

Spirituspåvirket er ikke helt det samme... Meeeen, det lugter nu langt væk.

Troels

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-07-10 08:40

Troels [around 9000] forklarede:

> Spirituspåvirket er ikke helt det samme... Meeeen, det lugter nu langt væk.

Ja, spiritus!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : \"@

Dato : 05-07-10 09:38

Den 04-07-2010 23:24, Martin Bak skrev:
> [...]
> stedet og efterlader sine børn, der var med i uheldet, fordi han ikke vil
> konfronteres med politiet. Du godeste. Han må læne sig op ad en

Har læst artiklen igennem, og synes der mangler lidt info

Efter uheldet var manden blevet indtil redningsfolk var ankommet. Uanset
at det er forkasteligt at forlade sine børn, havde han dog ikke
efterladt dem hjælpeløse. Han havde forsøgt at praje en taxa efter
ulykken (ville han ikke tage børnene med der??), og da det ikke lykkedes
var han efter en henvendelse fra redningspersonalet løbet fra stedet, og
pågrebet senere.

Nordsjællands politi udtalte på P4, at man "mener manden som minimum var
påvirket af alkohol".

Da netop Nordsjællands politi har såkaldte bevisalkometre i alle
bilerne, virker det højst mærkværdigt, at man ikke allerede har
dokumentation for i hvert fald alkohol.

Citat fra EB's artikel:
"
- Han var helt fra koncepterne og var slet ikke til at komme i kontakt
med. Politiet måtte give ham peberspray for at dysse ham ned, og nu
sidder han og ryster på vejen, siger ekstrabladet.dk's udsendte.
"

Det lyder ikke på mig som en spritbilist, men mere som en mand i panisk
chok ovenpå en ulykke, hvor han kunne have dræbt sine egne børn.

Desuden er der store forklaringsproblemer i politiets historik.

19.40: Modtager opkald.

19.51: Ankommer, men ikke til ulykkesstedet, fordi man har melding om at
manden er stukket af. På denne tid, har man fået redningsfolk frem, og
faderen har fået den henvendelse fra redningspersonalet, der gør at han
stikker af. Politiet er omdirigeret til at lede efter manden frem for at
komme til stedet. Det kan ikke gøres på 11 minutter

Fra : Christian Stidsen

Dato : 05-07-10 09:51

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen

> [...]
> stikker af. Politiet er omdirigeret til at lede efter manden frem for at
> komme til stedet. Det kan ikke gøres på 11 minutter

Hvorfor ikke ?

Fra : \"@

Dato : 05-07-10 10:19

Den 05-07-2010 10:51, Christian Stidsen skrev:

> ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke ?

1. Anmeldelsen skal indløbe - 19.40
2. Redningsfolk skal afsted og ankomme
3. Redningsfolk skal danne sig et overblik og redde ofre
4. Redningsfolk skal identificere faderen/føreren
5. Redningsfolk skal henvende sig til faderen
6. Faderen skal gå i panik og stikke af
7. Redningsfolk skal melde til deres central at føreren er stukket af
8. Redningskorpset skal melde videre til politiet
9. Politiet skal omdirigere sine vogne.
10. Politiet skal ankomme på nyt sted. (Hvor det så end er) - 19.51

Selv ikke med et TETRA system der virkede (hvilket det ikke gør på den
pågældende lokation), og kunne eliminere et par af punkterne, tror jeg
på at det kan lade sig gøre. 11 minutter er længe, når man skal vente,
men ikke meget tid til at nå alt det jeg her har listet op.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 05-07-10 22:10

> [...]
> at det kan lade sig gøre. 11 minutter er længe, når man skal vente, men
> ikke meget tid til at nå alt det jeg her har listet op.

2. Redningsfolk skal afsted og ankomme - 19.45
3. Redningsfolk skal danne sig et overblik og redde ofre - 19.46
4. Redningsfolk skal identificere faderen/føreren - 19.46
5. Redningsfolk skal henvende sig til faderen - 19.47
6. Faderen skal gå i panik og stikke af - 19.47
7. Redningsfolk skal melde til deres central at føreren er stukket af -
19.48
8. Redningskorpset skal melde videre til politiet - 19.49
9. Politiet skal omdirigere sine vogne. - 19.50
10. Politiet skal ankomme på nyt sted. (Hvor det så end er) - 19.51

Jeg ser ikke problemet.

Christian