Hej Cristian,
Det lyder lidt som samme krav der findes til 'change control' i
farmaceutiske go fødevare virksomheder. Jeg vil gætte på du kan bruge et af
de lidt lettere værktøjer som vi bruger til at dokumetere hvilke komponenter
vi har og hvordan vi har styret ændringer på disse.
Prøv og 'google' lidt 'Change control' og 'software'.
Bjarke
"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3043c8$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "oem" <oem@live.dk> skrev i meddelelsen
> news:c02f3f57-6949-4f72-a4ce-96ec87d3a7f3@k39g2000yqb.googlegroups.com...
> On 3 Jul., 19:51, "Christian Stidsen" <csn...@stidsen.dk> wrote:
>> Jeg skal bruge et system til at holde styr p rettelser til danske s kort,
>> s jeg kan dokumentere hvilket rettelser der er lavet i hvilke kort.
>>
>> Findes der et s dant system der er let tilg ngeligt ?
>>
>> Any ideas ?
>>
>> Christian
>
> Hvorfor er efterretninger for søfarende ikke nok?
>
http://frv.dk/sejladsinformation/efterretninger/Pages/EfSdokumenter.aspx
>
> eller søkortrettelserne fra KMS:
>
http://www.kms.dk/Soekortognavigation/Soekortrettelser/
>
> eller kort for kort:
> ftp://ftp2.kms.dk/download/soekortret/kort_for_kort/danmark.html
> - specielt sidstnævnte giver vel en ret præcis oversigt over seneste
> rettelser pr. kort?
>
> Hvad mener du med et 'system'?, - og nysgerrig: Hvad skal du bruge det
> til, som du ikke kan få af de nævnte?
> /Ole
>
>
> EfS og Søkortrettelserne fungerer ganske fint, ingen tvivl om det - det er
> jo et eller andet sted også det eneste sted man kan finde rettelserne til
> de danske søkort.
> Jeg sejler som styrmand, og indenfor søfartserhvervet er der andre krav
> til ajourføring af søkort end hvad jeg forestiller mig er gængs hos
> fritidssejlere.
> Jeg skal derfor til enhver tid kunne dokumentere hvilke kort der er om
> bord, hvilke rettelser der er til de enkelte kort samt at rettelserne er
> ført ind i kortet.
> Dette kan f.eks. gøres ved at have en oversigt over hvilke kort vi har om
> bord. Ud for hvert kort føres så ind hvilke rettelser der er, og det
> markeres når rettelsen er udført - ligeledes skrives det som bekendt i
> bunden af søkortet.
> Men... i disse moderne tider var det jo rart med en computerbaseret
> kortlog, så man er fri for mere papir end højst nødvendigt.
> Der findes fine systemer til BA-kort hvor NtM hentes elektronisk o.s.v.,
> det er bare aldrig lykkedes mig at finde et system til danske kort.
>
> Christian
>
>