Skal autoværkstedet kunne dokumentere udgi~
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-07-10 10:24

Jeg har i dk.fritid.bil haft et indlæg, der lød:

"Min svigerinde har haft hendes Kia Picanto på værksted, grundet den
dryppede kølervæske.

Historien blev:

"En mår har spist din kølerslange ind til kabinen, så den har vi skiftet".

Jaja, så langt så godt - der blev også skiftet 20 cm vacuumslange - pris 60
kr... (300 kr / meter. Wow.)

Men, der blev også skiftet termostathus?! Det var den største post på
fakturaen. Jeg ringer så og spørger hvorfor, og bliver spist af med, at det
trængte, og at et termostatHUS (ja, HUS!) er at regne som en sliddel.

Jeg måtte lige ud på kærestens Nissan at kigge: stemplet 1996, og på min
BMW: stemplet 1989.

Sliddel eller ej? - Hvad siger i? Skal hun betale de 900 kr det koster,
eller bør det gå på fabriksgarantien (der ikke er udløbet)?

Til historien hører at Kia'en er en 1.1'er der har kørt 55.000 km."

Der er nu bred enighed om, at det lugter langt væk af en lærling der har
været for hård ved afmontering af en kølerslange, og min blonde svigerinde
er så blevet spist af med, at "det jo trængte".

Kan man stille spørgsmål overfor værkføreren omkring ægtheden af den nævnte
fejl? Skal han kunne dokumentere at en udskiftning var nødvendig, og
godtgøre at fejlen IKKE er sket på hans værksted?

Troels

Fra : alexbo

Dato : 03-07-10 10:57

"Troels skrev

> Der er nu bred enighed om, at det lugter langt væk af en lærling

Det er godt nok den smalleste brede enighed jeg har set, een skribent der
mener det.
Jeg har så skrevet et svar angående garanti og sliddel i bilgruppen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-07-10 11:13

> Det er godt nok den smalleste brede enighed jeg har set, een skribent der
> mener det.

Det er 1 ud af 1 svar = 100% Jaja, den holder ikke, jeg ved det

> Jeg har så skrevet et svar angående garanti og sliddel i bilgruppen.

Altid godt med et konstruktivt og sagligt indlæg - du får mange tak

Troels

Fra : Per

Dato : 03-07-10 11:03

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> fakturaen. Jeg ringer så og spørger hvorfor, og bliver spist af med,
> at det trængte, og at et termostatHUS (ja, HUS!) er at regne som en

Det lugter synes jeg også.

Jeg har aldrig skiftet termostathuse på nogen af de biler jeg har haft -
flere over 10 år gamle og kørt flere 100.000 km.

Så nej - det termostathus går ikke i stykker. Termostaten kan stå af og gør
det af og til på div. biler. Om termostaten er en fast del af huset på en
Picanto - det ved jeg ikke ? for så er det vel ok.

Bed om at få det gamle termostathus med hjem - så kan du selv se det .

Mvh. Per