"multi" køkken redskab ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-07-10 15:59

Der findes så nogen maskiner (spørg mig ikke hvad de heder) men de kan både
røre en dej og hage en salat uden at massakrere den nogen bud på hvad den
heder og hvad den koster ?

Mv.
BMM

Fra : eljay

Dato : 03-07-10 20:47

Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> røre en dej og hage en salat uden at massakrere den nogen bud på hvad den

Jeg ved ikke lige hvad det vil sige at "hage en salat", men er det mon
en "food processor" du tænker på?

Fra : Martin Bak

Dato : 03-07-10 21:15

"eljay" <nobody@nowhere.org> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke lige hvad det vil sige at "hage en salat", men er det mon en
> "food processor" du tænker på?

Det hedder vist bare en "køkkenmaskine" på dansk. Bosch og Kenwood er
udbredte mærker indenfor sådanne apparater.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-07-10 03:14

> Det hedder vist bare en "køkkenmaskine" på dansk. Bosch og Kenwood er
> udbredte mærker indenfor sådanne apparater.

sådan en må jeg have :)))

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-07-10 03:18

vist bare en "køkkenmaskine" på dansk. Bosch og Kenwood er
> udbredte mærker indenfor sådanne apparater.

de er sgu da svine dyre :(

http://hjem.dk/bolig/koekken/koekkenmaskiner/diverse-koekkenmaskiner/default.aspx

Fra : Hippo

Dato : 05-07-10 09:09

> de er sgu da svine dyre :(
>
> http://hjem.dk/bolig/koekken/koekkenmaskiner/diverse-koekkenmaskiner/default.aspx

De er endel billigere i england, se f.eks på den her side efter kenwood
modeller.

http://electricshopping.co.uk/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-07-10 15:20

"Hippo" <no@no...inv> skrev i en meddelelse

> De er endel billigere i england, se f.eks på den her side efter kenwood
> modeller.
>
> http://electricshopping.co.uk/

ja det må man sige :)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-07-10 03:13

"eljay" <nobody@nowhere.org> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke lige hvad det vil sige at "hage en salat", men er det mon en
> "food processor" du tænker på?

altså nu er jeg jo køkken idiot - jeg købte en blænder i den tro den kunne
indstilles til at ...jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det
men det skulle ikke ende som mos - hvad en blænder for det til ... men jeg
forestiller mig en maskine der kan snarere hage salaten og hvis den så også
kan røre en dej
jamen så er det jo perfekt ... men blænderen er fin til at lave katofel mos
med uagtet min veninde mente det blev for meget ala sauce :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-07-10 13:54

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> jamen så er det jo perfekt ... men blænderen er fin til at lave katofel
> mos med uagtet min veninde mente det blev for meget ala sauce :)

Jeg har en foodprocessor, men den er ikke god til hverken at røre en kagedej
eller ælte en gærdej. Det er en decideret røremaskine du skal have fat i. De
er godt nok dyre, men der findes også billigere modeller på markedet. Du
kunne jo evt. prøve på "Den Blå Avis".

Jeg har også en ældgammel "Ballerup Juniormixer". Den er over 50 år gammel
og fungerer stadig fint. Jeg rører som regel kun en lettere kagedej med den,
og til gærdej håndælter jeg i mit lerfad. Det er nu engang det bedste synes
jeg, man har ligesom mere føling med den dej man ælter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-07-10 01:14

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse

Hej Tove

> [...]
> fat i. De er godt nok dyre, men der findes også billigere modeller på
> markedet. Du kunne jo evt. prøve på "Den Blå Avis".

Hmm jeg mener at kunne huske min mor havde sådan en i 70 erne hvis hun har
den endnu så
kan jeg sikkert få den ...

> [...]
> den, og til gærdej håndælter jeg i mit lerfad. Det er nu engang det bedste
> synes jeg, man har ligesom mere føling med den dej man ælter.

Hmm men problemet er jeg på den ene side godt kan lide at have resultatet i
fryser og på køl
men derfra til at få det gjort kan der være langt - det er derfor jo mere
jeg bare kan sætte på automatik jo større er chancen for at jeg for det
gjort :)

Fra : Gamle

Dato : 05-07-10 16:15

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> kan både røre en dej og hage en salat uden at massakrere den nogen
> bud på hvad den heder og hvad den koster ?

Måske hér
http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_list&pageid=2295&categoryID={4F0E1E1A-18D0-46DF-812E-41D15A97E47E}&nodeid={DEAC2185-DC9A-46E1-9F64-8A658A6F716F

http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2319&productid=25453&categoryid={4F0E1E1A-18D0-46DF-812E-41D15A97E47E}&nodeid={DEAC2185-DC9A-46E1-9F64-8A658A6F716F
ser meget fornuftig ud

Mvh.
Torben

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-07-10 01:17

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Hej Torben
> Måske hér
> [...]

ja det svare meget til hvad jeg havde tænke mig at kaste efter det af penge
:) reelt vil jeg måske bruge den en gang om månenden ...

venligst
BMM

--

http://chokmah.dk/sfr.html

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-07-10 01:39

Fra : Ralph

Dato : 06-07-10 14:52

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Der findes så nogen maskiner (spørg mig ikke hvad de heder) men de kan
> både røre en dej og hage en salat uden at massakrere den nogen bud på hvad
> den

Du skal have en køkkenmaskine til at røre rugbrøds, pizza, kage og alm.
brøddej, der fåes forskellige "kroge" til, så de kan som regel også bruges
til at piske flødeskum, æggehvider, pandekagedej osv.

Hvis du skal lave tærte så skal du have en foodprocessor med justerbar
hastighed, så kan du først lave dejen, og dernæst ægge/fløde/ostefyldet uden
at behøve at vaske den før du er helt færdig.

Du KAN godt få grøntsagshakkere, og måske kan man godt hakke salat i en
foodprocessor, men med mindre du laver mad til til et helt kompagni, så er
det lettest at hakke salat med en kniv på et spækbrædt, tidsforbruget er ca.
det samme, men så skal du bruge et par minutter ekstra på at rengøre
maskinen - "jamen kniv og spækbrædt skal jo også vaskes af" hører jeg nogen
sige, ja, men ikke før du er færdig med at snitte agurk, tomat, løg og
fetaost.

Prøv at følge med i "Spise med Price" på DR1 hver tirsdag aften kl.20:00 de
"konkurrerer ofte om maskine eller mand er bedst - ret underholdende.

--
Ralph

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-07-10 01:19

> [...]
> maskinen - "jamen kniv og spækbrædt skal jo også vaskes af" hører jeg
> nogen sige, ja, men ikke før du er færdig med at snitte agurk, tomat, løg

Tjja det er rigtigt ... men som sagt jo nemmer jeg kan få det gjort jo
større er chancen for det sker - og det er mest salat ..

> Prøv at følge med i "Spise med Price" på DR1 hver tirsdag aften kl.20:00
> de "konkurrerer ofte om maskine eller mand er bedst - ret underholdende.

Tro det eller ej jeg har ikke noget tv signal :)
Mv.
BMM

--

http://chokmah.dk/sfr.html

Fra : Ralph

Dato : 07-07-10 09:15

> Tjja det er rigtigt ... men som sagt jo nemmer jeg kan få det gjort jo
> større er chancen for det sker - og det er mest salat ..

Nemlig, det er mest besværligt med maskine.

> Tro det eller ej jeg har ikke noget tv signal :)

De kan ses på nettet

--
Ralph

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-07-10 02:00

> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Nemlig, det er mest besværligt med maskine.

Nahh jeg har ikke fundet noget endnu som jeg ikke kan få i min
opvaskemaskine

> De kan ses på nettet

Puhh ja men ...må indrømme der ikke rigtigt er noget der interessere mig og
det jeg vil se kommer på dvd

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-10 20:19

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c352322$0$274$14726298@news.sunsite.dk:

> Puhh ja men ...må indrømme der ikke rigtigt er noget der interessere
> mig og det jeg vil se kommer på dvd

Men det interesserer dig jo nok til, at du stiller spørgsmål om det på
usenet. Lyt nu for helvedet til de gode råd, du får. Eller lad være med at
spilde andre menneskers tid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.