Stafetten: Universet
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-07-10 21:50

Så blev det min tur til stafetten.

Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
handler om universet på den ene eller anden måde.

Men når man så lytter til teksterne, ja så handler mange sange godt nok om
universet, men ofte underforstået lige så meget om os mennesker her på
jorden og vores indre længsel.

Emnet dækker også over UFO'er rumraketter fjerne galakser og stjerner o.s.v.
Så der skulle være gode muligheder for noget fed musik

Og når man nu er "derude" og flyder rundt i en "tin-can" så er der måske
ikke så meget man kan lave aligevel
Her David Bowie med Space Oddity
http://www.youtube.com/watch?v=rKE3FSPJu-4&feature=related

"Det hele er en drøm, lys der passere forbi på en skærm, og der er du og jeg
på bølgen, farende gennem universet"

The Moody Blues - The Best Way To Travel
http://www.youtube.com/watch?v=36lJMpzbOA4

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-07-10 22:25

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen
> Så blev det min tur til stafetten.
>
> Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
> handler om universet på den ene eller anden måde.

Så skal vi da have fat i en dejlig populær dansktop-sang med Michael
Winkler.
Det er selvfølgelig "Solen, månen og stjernerne":
http://www.youtube.com/watch?v=ZpyOMpiWRTA

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 02-07-10 22:34

Hej Michael

> Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
> handler om universet på den ene eller anden måde.

Så må vi hellere komme afsted derud :)

THE ROLLING STONES 2000 LIGHT YEARS FROM HOME
http://www.youtube.com/watch?v=Y00Lw2ffvQU

og så har vi et ønske om den ultimative rejseform,
nemlig at tænke på stedet er at være der, så kan
man nemlig dække universet uden skalen til tid.

Jonathan Livingston Seagull - Be
http://www.youtube.com/watch?v=mgkk0Hdwmo8

Max

Fra : Carl Drud

Dato : 02-07-10 22:38

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> writes:

> Emnet dækker også over UFO'er rumraketter fjerne galakser og stjerner o.s.v.
> Så der skulle være gode muligheder for noget fed musik

Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising

http://www.youtube.com/watch?v=5BmEGm-mraE

--
Carl

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-07-10 18:58

"Carl Drud" skrev i en meddelelse

> Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising
>
> http://www.youtube.com/watch?v=5BmEGm-mraE

Så er tiden kommet til at give stafetten videre, der var rigtig mange sange
der både var sjove og der var rigtig meget skøn musik.

Fantastisk mange sange handler om netop månen, den er jo så også det
"derude" der er os nærmest og nok påvirker os mest.
Fra romantik til mystik så er månen med på en eller anden måde.

Så du får stafetten Carl, for Bad Moon Rising.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-07-10 23:06

On 02-07-2010 22:49, Michael Meidahl Jensen wrote:

> Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
> handler om universet på den ene eller anden måde.

Denne må med, Eric Idle med "Galaxy Song":

http://www.youtube.com/watch?v=5Svd3erUXPI

Henning.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-07-10 06:49

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c2e50f0$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Emnet dækker også over UFO'er rumraketter fjerne galakser og stjerner
> o.s.v. Så der skulle være gode muligheder for noget fed musik

Beatles: Across the Universe
http://www.youtube.com/watch?v=Rj-4t9drUlM

Og så et stykke musik, som man meget sjældent hører. Jeg stiftede bekendskab
med det som stor dreng, og har aldrig glemt det igen. Ildevarslende toner
som lydspor til en invasion fra rummet. Nu findes det heldigvis på Youtube:

Jeff Wayne war of the worlds - eve of the war
http://www.youtube.com/watch?v=lqvwxvCOSH4

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-10 12:51

> [...]
>
> Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
> handler om universet på den ene eller anden måde.

Så må temaet fra "Rumrejsen år 2001" være selvskreven:
http://www.youtube.com/watch?v=cWnmCu3U09w

Eller Star Wars Theme:
http://www.youtube.com/watch?v=EjMNNpIksaI

Pink Flyod synger om "That space kadet glow" i " "In the flesh"
http://www.youtube.com/watch?v=_8jDGg06GfA

Til slut musik fra et computerspil, nemlig "Super Mario Galaxy":
http://www.youtube.com/watch?v=Za1o7d5k7cA

Var det sært nok?

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-10 07:28

Alex Linaa skrev:

> Pink Flyod synger om "That space kadet glow" i " "In the flesh"
> http://www.youtube.com/watch?v=_8jDGg06GfA

Pink Floyd har jo lavet *rigtig* meget "rum-musik".
Her er et par stykker mere:

Set the controls for the heart of the sun (1968):
http://www.youtube.com/watch?v=OovgLbTLafw

A Saucerful Of Secrets:
http://www.youtube.com/watch?v=iNTYIQnWOWk

--
Herluf :·)

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 03-07-10 16:23

> [...]
>
> Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
> handler om universet på den ene eller anden måde.
Mit bud:
Chris de Burgh - A Spaceman Came Travelling

http://www.youtube.com/watch?v=GmZg7tvGN9o

VH Pernille

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-07-10 18:31

On 02-07-2010 22:49, Michael Meidahl Jensen wrote:

> Jeg har valgt emnet Universet fordi flere af mine egne ynglings sange
> handler om universet på den ene eller anden måde.

Det er jo et nemt emne denne gang, så her er nogle få af klassikerne:

"Lad os flyve til en stjerne" med Nina og Frederik:

http://www.youtube.com/watch?v=Z8OXcz8x2N0

"Over the Rainbow" med Judy Garland:

http://www.youtube.com/watch?v=MXJ2Q0F8H80

Denne burde jo nok have været med Sinatra, men jeg har valgt den med
Doris Day, "Fly Me To The Moon":

http://www.youtube.com/watch?v=j7bfudsfZjw&feature=related

Og til sidst Bing Crosby med "Swinging on a star":

http://www.youtube.com/watch?v=rATftJiWdkw&feature=related

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 04-07-10 10:23

> [...]
>
> Emnet dækker også over UFO'er rumraketter fjerne galakser og stjerner
> o.s.v. Så der skulle være gode muligheder for noget fed musik

Så må mit bud være:
http://www.youtube.com/watch?v=FCARADb9asE&feature=related

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-10 13:29

> [...]
> jeg på bølgen, farende gennem universet"
>
> The Moody Blues - The Best Way To Travel

Det er et meget stort emne....

Så er spørgsmålet... Er Rummet stort, eller uendeligt...

Eller bare uendeligt stort, og derfor også uendeligt ensomt...

Og det er vel egentligt det, denne handler om...

Rah Band.... Clouds across the moon

http://www.youtube.com/watch?v=V4R97AeM6IE

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-10 13:36

> [...]
>
> Emnet dækker også over UFO'er rumraketter fjerne galakser og stjerner
> o.s.v. Så der skulle være gode muligheder for noget fed musik

Kom da lige i tanker om, at denne vel egentligt også passede meget godt....

Dee D Jackson's Automatic lover...

http://www.youtube.com/watch?v=bTFCwKvlKZo

Kunne egentligt godt have tænkt mig i også hørte Ønskekoncerten
med Gustav & Jørgen Winckler... Men den var ikke lige til at finde.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-10 19:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Kunne egentligt godt have tænkt mig i også hørte Ønskekoncerten
> med Gustav & Jørgen Winckler... Men den var ikke lige til at finde.
>
> M.V.H....Benny..

Hwa med den her i stedet for:
SOLEN ER SÅ RØD MOR:
http://www.youtube.com/watch?v=YlS3OAZr2NQ&feature=related

eller
DER HVOR SOLEN ER http://www.youtube.com/watch?v=njD-d8Yp7OU&NR=1

eller
SOMMER OG SOL: http://www.youtube.com/watch?v=RDGNMXd21SY

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-10 06:37

meddelelse news:4c30ce74$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]

Tja, det ser ud til, at alle dem jeg egentligt ville spille, ikke er på
nettet.
Hvad der da sikkert er nogle, der priser sig lykkelige over

For jeg ville have svaret dig med Bjørn Tidmands, Når man ser det hele,
sådan lidt fra oven.... Og Bjørn Tidmand er jo ikke ligefrem en, der scorer
høje tal her i gruppen. Lidt synd, men dem om det... Men om ikke andet, så
er her da Apollo 13...

http://www.youtube.com/watch?v=abqEovQg8zY

Det er da lidt højtflyvende...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-07-10 09:41

> Og Bjørn Tidmand er jo ikke ligefrem en, der scorer høje tal her i
> gruppen. Lidt synd, men dem om det... Men om ikke andet, så er her da
> Apollo 13...

> M.V.H....Benny..

Arhhhh.... det var da vist før i tiden. Pop og rock er jo noget under pres
i disse år. Den folkelige musik er ved at være rimeligt populær her i
gruppen.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-07-10 05:26

> [...]

> Men når man så lytter til teksterne, ja så handler mange sange godt nok om
> universet, men ofte underforstået lige så meget om os mennesker her på

Der kan nås lidt gammelt jazz.

"Moon Glow".
Det er svært at vælge et eksempel. Men jeg har jo en svaghed for disse
før-WW2 sangerinder, så her med Ethel Waters:

http://www.youtube.com/watch?v=C_v_7XUM2YA

"Stardust".
Louis Armstrong er fantastisk her, men især orkesterakkompagnementet er
helt enestående. Helt diskret i baggrunden, så Armstrong helt klart er
solisten.

http://www.youtube.com/watch?v=r94-7nJt-WM

"Dancing in the moonlight".
Ruth Etting er min favorit blandt disse gamle sangerinder. Det er ikke
fordi jeg synes, at hun er bedre end så mange andre, men hun havde en
enestående evne til, at vælge sange der passede til hendes stemme.
Egentlig jazz er det ikke, men hendes orkesterledsagelse har ofte et
svagt islæt af jazz:

http://www.youtube.com/watch?v=dtEj0xepF8k&feature=related

Henning.

Fra : Carl Drud

Dato : 06-07-10 20:27

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> writes:

> Så du får stafetten Carl, for Bad Moon Rising.

Jeg takker ærbødigst

--
Carl

Fra : perhag

Dato : 08-07-10 16:33

On 2 Jul., 22:49, "Michael Meidahl Jensen"
> Jeg har valgt emnet Universet

Følgende sang ved jeg egentligt ikke handler om himmellegemet solen
eller solskin på jorden, men den lyder i hvert fald godt:

The Stranglers - Always the sun

http://www.youtube.com/watch?v=qR550eGK0DA&feature=related

Så en sang som lyder knapt så godt, men teksten er til at forstå:

Tøsedrengene: Ud Under Åben Himmel

http://www.youtube.com/watch?v=YNEQTIlrr38