overvågnings kamera der pejer delvist ..
Fra : Claus Ek

Dato : 02-07-10 19:03

overvågnings kamera der peger delvist i mod offentlig vej - før jeg sætter
det op

må man det ? jeg ligger ikke billeder på nettet ... men i tilfælde af jeg
eller mine naboer bliver ramt af indbrud så kan jeg gå igennem hvad for
mennesker der har været der på det tidspunkt hvor forbrydelsen ca. skete

Mv.

CE

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-07-10 20:52

"Claus Ek" <0mail@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller mine naboer bliver ramt af indbrud så kan jeg gå igennem hvad for
> mennesker der har været der på det tidspunkt hvor forbrydelsen ca. skete

Det kan jeg sige med 100% sikkerhed. Det må det *ikke*.

Vi har selv et overvågningskamera som lige nøjagtigt dækker hele vores
indkørsel og ikke mere. Vi har det på grund af nogle 15-16 års knægte der
har chikaneret os i lang tid, og nu tør de ikke nærme sig vores indkørsel
længere, fordi de ved at de bliver videofilmet når de render ind i
indkørslen.

Jeg har snakket med politiet om det på et tidspunkt hvor de var herude
p.g.a. chikanen, så derfor ved jeg at du ikke må tage billeder/videofilme
udover din egen grund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Claus Ek

Dato : 03-07-10 15:19

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> har chikaneret os i lang tid, og nu tør de ikke nærme sig vores indkørsel
> længere, fordi de ved at de bliver videofilmet når de render ind i

jeg ved det virker - der er ikke mange tyve og lokal "Terrorister" der
bryder sig om at blive filmet
så derfor har jeg sat dem op ... men skal lige have dem til at pege ind i
mod min hæg ..

> Jeg har snakket med politiet om det på et tidspunkt hvor de var herude
> p.g.a. chikanen, så derfor ved jeg at du ikke må tage billeder/videofilme
> udover din egen grund.

ja ok .. så er det sådan det bliver :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-07-10 17:38

> [...]
> bryder sig om at blive filmet
> så derfor har jeg sat dem op ... men skal lige have dem til at pege ind i

Det er en meget klog beslutning. Det kan koste dig en bøde hvis loven ikke
bliver overholdt.

Politiet har bedt mig om, at gemme videoerne hvor knægtene er inde i vores
indkørsel. Det skete før de blev klar over at de blev filmet, så jeg har to
stk. videoer som bevis, hvis der skulle blive mere vrøvl med dem.
Overvågning er faktisk en god ting, bare det ikke bliver misbrugt.

Fra : Kurd

Dato : 03-07-10 00:06

"Claus Ek" <0mail@gmail.com> skrev i en meddelelse
> overvågnings kamera der peger delvist i mod offentlig vej - før jeg sætter
> det op

Kan du klargøre denne "sætning"?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-10 02:14

Kurd skrev:

> Kan du klargøre denne "sætning"?

Jeg deler din interesse for sprog. Det emne har sin egen gruppe,
og det er dk.kultur.sprog.

--
Bertel

Fra : Claus Ek

Dato : 03-07-10 15:37

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i en meddelelse

> Kan du klargøre denne "sætning"?
(vdr. hvad er et overvågningskamera )

Et Kamera er sådan et apparat der kan gengive levende billeder - enten i
form af jpg eller digitalt lageret film (nu om dage)
for år tilbage (før digitaliseringen) var det sådan at optagelserne mest
blev lagt på video bånd - eller der sad slet og ret en vagt
og holdt øje med på hvad der skete , ved at kikke på en monitor der var
tilkoblet kameraet eller kameraerne - hvis der var mere ind 1 kamera
så var det en fordel med flere monitors - selv om der nu om dage (jeg ved
ikke hvor længe det har været sådan) men man kan dele monitor billede
op på en måde så der er 4+ gengivelser på en og samme monitor - en Monitor
kan også være en pc skærm eller et tv som vi kender og jeg tror med de
moderne mobil telefoner
også man kan bruge betegnelsen efter som det er muligt at se film klip på
dem ..
Hvad der næppe kommer sagen ved - men dog værd at vide er før
digitaliseringen og det bruges stadigt af nogen så kan man sætte en film i
et kamera der blev fremkaldt
og man fik der igennem sine fotos med mindre det var Dias - som godt nok
kunne laves til papir billeder , men primært var det planen at de skulle ses
på en skærm -
man kan i dag få stort set den samme oplevelse ved at afspille ( OM muligt )
sine billeder på harddisk eller cd/dvd til projektor eller TV ..

xfut :
dk.kultur.sprog

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-10 02:13

Claus Ek skrev:

> overvågnings kamera der peger delvist i mod offentlig vej - før jeg sætter
> det op

> må man det ?

Nej.

Udgangspunktet:

    § 1. Private må ikke foretage tv-overvågning af gade, vej,
    plads eller lignende område, som benyttes til almindelig
    færdsel.

Undtagelser (fra § 2):

   a) egne indgange og facader samt

   b) arealer, som ligger i direkte tilknytning til egne
    indgange og facader, og som naturligt anvendes eller kan
    anvendes som adgangs- eller flugtvej i forhold til egne
    indgange, når overvågningen er klart nødvendig af hensyn til
    kriminalitetsbekæmpelse.

> jeg ligger ikke billeder på nettet ...

Det er en helt anden problemstilling. Det ændrer ikke på
forbuddet mod overvågningen.

> men i tilfælde af jeg eller mine naboer bliver ramt af indbrud
> så kan jeg gå igennem hvad for mennesker der har været der på
> det tidspunkt hvor forbrydelsen ca. skete

Find en placering så du kun overvåger dit eget område.

--
Bertel