Danskere: Et slager-elskende folk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-07-10 19:28

Man må nok sige at danskerne mere og mere bliver et folk af slager-elskere.
Nu ved vi selvfølgelig at slager-folk ikke køber så mange cd-er, men der er
faktisk ikke een eneste slagerplade på hverken den østrigske ellern
schweiziske salgsliste i denne uge.

På den danske salgsliste er der tysk slager på plads nr. 5, 8 og 16.

Huu hej hvor det kører - udvikler det sig til at danskerne bliver mere tysk
slager-elskende end selv de tysktalende folk er ?

Det er voldsomt - Hvad tror i det skyldes, at danskerne i så stort et tal
og så pludseligt vender sig til den tyske slager. Selv om vi selvfølgelig
altid har været meget glade ved tysk slager - men trods alt ikke så voldsomt
som nu.

Lad os nyde den tyske musik som invaderer landet. Her er den tyske sommer på
vej til Danmark. http://www.youtube.com/watch?v=BTHWjEvcAPo

Det er jo forøvrigt på fredag den tyske turisti-nvasion starter, med Slesvig
Holdsten og Nord-Holland. den tyske musik-invasion er startet på forskud.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 02-07-10 19:35

Åge Halldorsson skrev:
> Det er voldsomt - Hvad tror i det skyldes,

Jeg tror der er tale om en del hjerneblødninger, efterfulgt af solstik.
Eller også har fok drukket for meget ringe øl ala Harboe pilsner eller
Ceres (Royal?) ditto, og får tysk slumresteming..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-07-10 19:39

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Eller også har fok drukket for meget ringe øl ala Harboe pilsner eller
> Ceres (Royal?) ditto, og får tysk slumresteming..

Kan de her være indblandet i det ?
http://www.furbryghus.dk/11468-1_Foto%20fra%20Ølfestival%202009/

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-10 12:47

meddelelse news:4c2e2fce$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Det er jo forøvrigt på fredag den tyske turisti-nvasion starter, med
> Slesvig Holdsten og Nord-Holland. den tyske musik-invasion er startet på

Hej Åge.

Jeg tror ikke på, vi er blevet mere schlager venlige end vi altid har
været... Nu kommer pladerne bare i butikkerne. Det har jo været ret
tydeligt, i takt med diverse pladeafdelinger, sparede, skal vi kalde det,
det mere folkelige musik væk fra afdelingerne... Jo mere uinteressante blev
de... Og valget kom ganske enkelt til at stå mellem... At sælge CD'er, eller
lade være... Så ville de sælge CD'er, så skulle den folkelige musik ind
igen. Visse mennesker, kommer for at købe rock / pop, og kan forfalde til
også at købe en schlager plade.... Men da kun hvis den er der.... Andre kom
efter mere folkelig musik, uden dog at afskrive sig rock / pop... Men altså
hvis de ikke havde den folkelige musik, kom de ikke... Så uanset hvad, hold
en genre væk, og du skader dem alle.... Ingen mennesker vil nøjes med
hverken Lille sommerfugl, eller Smoke on the water.... De fleste vil have
dem begge. ( Også dem, der ikke vil indrømme det ... )

M.V.H....Benny..