Mystik i et sommerhus ???
Fra : kampmann@catline.dk

Dato : 02-07-10 18:49

Hej.

I dag besøgte min hustru og jeg et ægtepar i Smidstrup på Sjællands
nordkyst. De bor i et 30 år gammelt, meget velholdt blokhus-sommerhus.

De har i lang tid været plaget af en skarp, høj piv/bip lyd der kommer
med forskelligt interval - fra 1 gang i minuttet til en gang i timen,
eller endnu længere. Vi hørte flere gange lyden, der bedst kan
sammenlignes med det advarselsbip visse røgalarmer afgiver, når
batteriet er ved at tage slut, eller den lyd der kan komme fra ens
gummisko, når man drejer foden på et lakeret trægulv.

Nu har de ingen røgalarmer, ejheller nogle hengemte, så lyden, der en
ret høj, må komme fra noget helt andet.

Har du en erfaring/en ide mht. hvad det kan være, så er der et par
mennesker, der vil blive meget glade.

TIA

Venlig hilsen

Henning

Fra : Max

Dato : 02-07-10 19:22

Hej

> Nu har de ingen røgalarmer, ejheller nogle hengemte, så lyden, der en
> ret høj, må komme fra noget helt andet.

Måske en fårekylling ?

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 02-07-10 19:52

> Hej

> Måske en fårekylling ?

Det tror jeg også. Hvis det var en batteriadvarsel, ville bippene nok komme
med mere faste intevaller.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 02-07-10 12:23

On 2 Jul., 19:48, kampm...@catline.dk wrote:
> [...]
> ret høj, må komme fra noget helt andet.
>
> Har du en erfaring/en ide mht. hvad det kan være, så er der et par

Ok første skud/bud, et digitalt stegetermometer der er ved at løbe tør
i en køkkenskuffe

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-07-10 11:57

kampmann@catline.dk wrote:
> [...]
> ret høj, må komme fra noget helt andet.
>
> Har du en erfaring/en ide mht. hvad det kan være, så er der et par

Tag al strømmen på sommerhuset og vent en times tid. Hvis ikke den har været
der er det sandsynligvis noget der er tilsluttet netspænding. Herefter kan
man eventuelt tilslutte grupperne en for en for at indkredse problemet
nærmere. En fryser eller køleskab der har temperaturalarm er et af mange
bud.

Hvis ikke det hjælper har man trods alt fundet ud af at det er noget
naturligt (nogen foreslår fårekylling, aner ikke hvordan sådan nogen lyder)
eller noget der kører på batteri. Mulighederne er mange

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-10 19:40

Tak til jer alle.

Carsten skriver, at han ikke ved hvordan en fårekylling lyder - og det
ved jeg heller ikke! Hvis der er en 'kender' i gruppen, så vil jeg
gerne vide og en fårekylling blot sender én, kort skarp lyd, eller om
den normalt filer løs som græshopper og cikader?

Ny prøver vi føst at lukke af for al strøm.

Tak for venlige råd og ideer.

Henning

Fra : Martin Bak

Dato : 05-07-10 19:48

<Henning> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne vide og en fårekylling blot sender én, kort skarp lyd, eller om
> den normalt filer løs som græshopper og cikader?

Den kan begge dele. Søg på "Cricket sound", så får du utallige og meget
forskellige eksempler. Alene denne side har en imponerende samling:
http://www.junglewalk.com/sound/Cricket-sounds.htm

--
Martin
www.martinbak.dk/