/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Et Alfa Fix
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-10 19:43

Så fik jeg bilen tilbage fra 149.xxx km. service.

Det blev så til flg. sliddele:

1) hjulleje skiftet
2) servopumpe skiftet
3) gik på 3 cylindre pga vand fra undervognsvask.

Af kosmetisk ting blev det til:

4) nyt askebæger
5) 1 ny 'hylde' til at holde hattehylden
6) ny benzinklap
7) to nye logoplates

Og ih hvor den tuller lydløst og smidigt afsted i 2. gear i indre by
for straks at komme ud på "åbent vand" hvor den gerne
vil strække ben med en 'fugtig og sprød' klang
Og ja, 146'eren er åbenbart en sjælden fugl så folk
er nødt til lige at se hvad dêt var for noget der kom dêr...
At de lokale pizza-italienere nikker anerkendende
når man kører forbi gir' en hyggelig form for nationalitetsfølelse....på
deres vegne

Så nu er jeg klar til 3 ugers ferie Fra uge 33...



 
 
Klaus D. Mikkelsen (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-10 19:51

">>Eque<<" skriver:
>
> 2) servopumpe skiftet

Jeg var ikke klar over at servopumper gik under deciderede sliddele.

> 3) gik på 3 cylindre pga vand fra undervognsvask.

Slid på grund af vand?

> Og ja, 146'eren er åbenbart en sjælden fugl så folk
> er nødt til lige at se hvad dêt var for noget der kom dêr...

Har du overvejet at du skrev fuldstændigt det samme om Fordvognen.
Måske det er manden i bilen de sytes er gudeskøn og ike biulen?

> At de lokale pizza-italienere nikker anerkendende
> når man kører forbi gir' en hyggelig form for nationalitetsfølelse....på
> deres vegne

Nikker og tænker "stakkel"


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Frank Leegaard (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 02-07-10 20:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ">>Eque<<" skriver:
>>
>> 2) servopumpe skiftet
>
> Jeg var ikke klar over at servopumper gik under deciderede sliddele.
>
>> 3) gik på 3 cylindre pga vand fra undervognsvask.
>
> Slid på grund af vand?
>
>> Og ja, 146'eren er åbenbart en sjælden fugl så folk
>> er nødt til lige at se hvad dêt var for noget der kom dêr...
>
> Har du overvejet at du skrev fuldstændigt det samme om Fordvognen.
> Måske det er manden i bilen de sytes er gudeskøn og ike biulen?
>
>> At de lokale pizza-italienere nikker anerkendende
>> når man kører forbi gir' en hyggelig form for
>> nationalitetsfølelse....på deres vegne
>
> Nikker og tænker "stakkel"

Der bliver nok også hvisket et enkelt: "stupido Danese" ...




--
- Frank




Mogens \(K\) (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 02-07-10 20:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4c2e4018$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Har du overvejet at du skrev fuldstændigt det samme om Fordvognen.
>> Måske det er manden i bilen de sytes er gudeskøn og ike biulen?

>>> At de lokale pizza-italienere nikker anerkendende
>>> når man kører forbi gir' en hyggelig form for
>>> nationalitetsfølelse....på deres vegne
>>
>> Nikker og tænker "stakkel"
>
> Der bliver nok også hvisket et enkelt: "stupido Danese" ...

For 10 år siden svinede han mine Alfa'er til (i uvidenhedens lys), og nu
hvor han langt om længe har fundet ud af Alfa Romeos fortræffeligheder, vil
superlativerne ingen ende tage. "Stakkel"


Troels [around 9000] (02-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 02-07-10 20:46

> For 10 år siden svinede han mine Alfa'er til (i uvidenhedens lys), og nu
> hvor han langt om længe har fundet ud af Alfa Romeos fortræffeligheder,
> vil superlativerne ingen ende tage. "Stakkel"

Kørte han egentlig ikke Ford Sierra LASER før?

Troels


C. Caspersen (03-07-2010)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 03-07-10 07:55

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2e41ff$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

> Kørte han egentlig ikke Ford Sierra LASER før?

Hvorfor spørger du ikke "ham" ?

/Caspersen



Ukendt (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-10 09:16


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2edeb3$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c2e41ff$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Kørte han egentlig ikke Ford Sierra LASER før?
>
> Hvorfor spørger du ikke "ham" ?
>

Hehe. Han er en piveskid
Måske ordet LASER skal hentyde
til den stand, men så kan han jo
'nu han er her', gi' Alfa Romeo'en
et SPARK..



Ukendt (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-10 09:16


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2e41a2$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c2e4018$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> For 10 år siden svinede han mine Alfa'er til (i uvidenhedens lys), og nu
> hvor han langt om længe har fundet ud af Alfa Romeos fortræffeligheder,
> vil superlativerne ingen ende tage. "Stakkel"

Jeg har samme holdning overfor italienske og franske biler som altid.
At den ikke kan klare en gang undervognsskyl er blot
en mild bekræftigelse på dette og at undervognen
er nervøs og 'sideværtshoppende' ved selv lav fart
efter kun 149.xxx km. fortæller mig om en svag undervogn.
Ford'en var stabil over ujævnheder selv efter 438.000 km
og havde ikke problemer med vaskehallerne..sædebetræk
og gulvtæppe var en anden detalje, hvor Ford'en var mere
durable. Et knoklet bak-gear en anden Alfa-feature...har
sågar hørt de fremadgående gear er endnu værre på 159-modellerne.
Så intet nyt under solen makker.

At den er speciel i gadebilledet og får folk til at vende
hoveder paser mig eet eller andet sted fint, men det
er nok folk som ikke har forstand på ægte kvalitet
men blot ser "..en Alfa Romeo...".

Så intet ændret herfra selvom i i flok forsøger
at fortælle mig noget andet...
A nice try og bevidst sat i værk herfra hehe..
God week-end.
PS: et nyt askebæger koster kr. 130,- fordi
det gamle var knækket af....




Troels [around 9000] (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 03-07-10 10:20

> Ford'en var stabil over ujævnheder selv efter 438.000 km
> og havde ikke problemer med vaskehallerne..

Nej, men kom og sig den var stabil i sidevind og jeg skider i bukserne af
grin.

Troels


Hans Paulin (6310) (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 03-07-10 11:35

Troels [around 9000] skrev:
>> Ford'en var stabil over ujævnheder selv efter 438.000 km
>> og havde ikke problemer med vaskehallerne..
>
> Nej, men kom og sig den var stabil i sidevind og jeg skider i bukserne af
> grin.

Ford udviklede nogle små finner til at sætte på bagruderne som iflg.
FDM hjalp

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Troels [around 9000] (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 03-07-10 14:42

>> Nej, men kom og sig den var stabil i sidevind og jeg skider i bukserne af
>> grin.
>
> Ford udviklede nogle små finner til at sætte på bagruderne som iflg. FDM
> hjalp

Det er jeg klar over, men ssssshhhh, det kunne jo være Eque ikke var.

Troels


Hans Paulin (6310) (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 03-07-10 15:47

Den 03-07-2010, skrev Troels [around 9000]:
>>
>> Ford udviklede nogle små finner til at sætte på bagruderne som iflg. FDM
>> hjalp
>
> Det er jeg klar over, men ssssshhhh, det kunne jo være Eque ikke var.

Dit valg...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ukendt (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-10 21:22


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2f3e14$0$284$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nej, men kom og sig den var stabil i sidevind og jeg skider i bukserne
>>> af grin.
>>
>> Ford udviklede nogle små finner til at sætte på bagruderne som iflg. FDM
>> hjalp
>
> Det er jeg klar over, men ssssshhhh, det kunne jo være Eque ikke var.

Det var han så i dên grad.
Blev naturligvis også nævnt dengang emnet
var oppe at vende.
Så Troels, du er way behind



KASO (05-07-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-07-10 22:41


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4c2f1268$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
> Troels [around 9000] skrev:
>>> Ford'en var stabil over ujævnheder selv efter 438.000 km
>>> og havde ikke problemer med vaskehallerne..
>>
>> Nej, men kom og sig den var stabil i sidevind og jeg skider i bukserne af
>> grin.
>
> Ford udviklede nogle små finner til at sætte på bagruderne som iflg. FDM
> hjalp
>

De reducerede problemet en smule - de fjernede det langt fra. Testet på en
tur fra Nice til København, hvor bilen (der på daværende tidspunkt havde
kørt 2.500km) slingrede lystigt ved det mindste vindpust - og ja: Den havde
de omtalte finner......


Hans Paulin (6310) (05-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 05-07-10 22:46

KASO kom med følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4c2f1268$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Troels [around 9000] skrev:
>>>
>>
>> Ford udviklede nogle små finner til at sætte på bagruderne som iflg. FDM
>> hjalp
>>
>
> De reducerede problemet en smule - de fjernede det langt fra. Testet på en
> tur fra Nice til København, hvor bilen (der på daværende tidspunkt havde kørt
> 2.500km) slingrede lystigt ved det mindste vindpust - og ja: Den havde de
> omtalte finner......

Ok

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ukendt (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-10 21:22


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c325185$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De reducerede problemet en smule - de fjernede det langt fra. Testet på en
> tur fra Nice til København, hvor bilen (der på daværende tidspunkt havde
> kørt 2.500km) slingrede lystigt ved det mindste vindpust - og ja: Den
> havde de omtalte finner......

Jeg har så kørt i bilen i +10 år og ved problemet
IKKE er mere udtalt end hos mange, også væsentlig NYERE biler.
Kan også læses i de tests jeg smed på bordet tidligere.
Mange nyere biler testes med ordlyden "meget sidevindsfølsom.."...



Troels [around 9000] (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-07-10 12:03

> Mange nyere biler testes med ordlyden "meget sidevindsfølsom.."...

Ja, i forhold til andre NYE biler Alt er relativt, og i "gamle" dage var
bilerne generelt mere sidevindfølsomme ;)

Troels


Ukendt (10-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-10 19:45


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c35b08a$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>> Mange nyere biler testes med ordlyden "meget sidevindsfølsom.."...
>
> Ja, i forhold til andre NYE biler Alt er relativt, og i "gamle" dage
> var bilerne generelt mere sidevindfølsomme ;)

Alt er relativt, ja.
Men de forskellige mærker er åbenbart
ikke kommet alverden meget længere efter
20-25 år...



Ukendt (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-10 21:22


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2f00c9$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ford'en var stabil over ujævnheder selv efter 438.000 km
>> og havde ikke problemer med vaskehallerne..
>
> Nej, men kom og sig den var stabil i sidevind og jeg skider i bukserne af
> grin.

For et par måneder siden var dette emne netop også oppe at vende.
Jeg vandt naturligvis 'slaget' og drog en del paralleller med væsentlig
nyere biler, som i 'vedlagte' tests, citater mv. viste sig ikke at være
radikalt anderledes.



Ukendt (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-10 09:16


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2e4018$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> ">>Eque<<" skriver:
>>>
>>> 2) servopumpe skiftet
>>
>> Jeg var ikke klar over at servopumper gik under deciderede sliddele.

En pumpe er en mekanisk del som så meget andet
på en bil, og vil før eller siden slides så en udskiftning
er nødvendig.
Så ja, dæk er også en sliddel omend de sikkert holder
knabt så mange km. som en servopumpe...


>>> 3) gik på 3 cylindre pga vand fra undervognsvask.
>>
>> Slid på grund af vand?


Nok mere en fejlkategorisering.


>>> Og ja, 146'eren er åbenbart en sjælden fugl så folk
>>> er nødt til lige at se hvad dêt var for noget der kom dêr...
>>
>> Har du overvejet at du skrev fuldstændigt det samme om Fordvognen.
>> Måske det er manden i bilen de sytes er gudeskøn og ike biulen?

Forden var i sin mint condition OGSÅ en sjælden fugl som kunne
dreje hoveder. Alfa'en er en sjælden model i det danske bybillede
og kan åbenbart også få folk til at kikke en ekstra gang. Og nypoleret
er det bevares ikke en hel grim bil omend bagenden er en anelse afstumpet.
Bilerne var specielle på hver sin måde, så deet...


>>> At de lokale pizza-italienere nikker anerkendende
>>> når man kører forbi gir' en hyggelig form for
>>> nationalitetsfølelse....på deres vegne
>>
>> Nikker og tænker "stakkel"
>
> Der bliver nok også hvisket et enkelt: "stupido Danese" ...

Svært at sige, men de kører selv biler fra samme koncern...



Martin Bak (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 03-07-10 20:46


">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
news:4c2ef1ce$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Forden var i sin mint condition OGSÅ en sjælden fugl som kunne
> dreje hoveder.
>
Haha! Nej nu må du sgu stoppe... Der er INGEN levende sjæl der vil bemærke
en Sierra nogensinde. Den var i sin grundudgave en uhyrligt grim æske, med
elendige køreegenskaber og katastrofal dårlig komfort.
Hvis nogen har drejet hoveder på grund af din, så må det være fordi det på
en eller anden måde er lykkedes dig at gøre den endnu grimmere.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Mcwm (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 03-07-10 23:50

Den 03-07-2010 21:45, Martin Bak skrev:
Det bedes bemærket at OP på intet tidspunkt har nævnt det var i retning
MOD bemeldte køretøj...

Venligst
Mcwm

KASO (05-07-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-07-10 22:43


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4c2f9356$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
> news:4c2ef1ce$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> Forden var i sin mint condition OGSÅ en sjælden fugl som kunne
>> dreje hoveder.
>>
> Haha! Nej nu må du sgu stoppe... Der er INGEN levende sjæl der vil bemærke
> en Sierra nogensinde. Den var i sin grundudgave en uhyrligt grim æske, med
> elendige køreegenskaber og katastrofal dårlig komfort.
> Hvis nogen har drejet hoveder på grund af din, så må det være fordi det på
> en eller anden måde er lykkedes dig at gøre den endnu grimmere.
>

Hmm - "mint condition" - det var vel også derfor, at den ikke kunne køre
mere......

Det var så også den bil, der trods sin fantastiske stand, havde stribevis af
fejl, der - ligesom her med Alfa'en - blev omkategoriseret til
"features".....


Ukendt (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-10 21:22


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c3251ec$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmm - "mint condition" - det var vel også derfor, at den ikke kunne køre
> mere......

Den 'fandt selv hjem' da det var tid, men visse dele havde fungeret
efter hensigten i så mange år, deres tilstand trængte til et eftersyn
og det var så en vurdering om dette i det næste lange løb kunne
svare sig.

> Det var så også den bil, der trods sin fantastiske stand, havde stribevis
> af fejl, der - ligesom her med Alfa'en - blev omkategoriseret til
> "features".....

Den havde netop ingen fejl.
At et batteri, dæk mv. ikke i denne gruppe
må anses værende sliddele kørte tråden ud
på et sidespor man kun kunne rynke på næsen af.

Alfa'ens seneste 'feature' er derimod en benzinmåler
som danser op og ned som når tændingen tændes og slukkes.
En løs forbindelse eller andet i el-systemet, som netop er en indbygget
italiensk 'feature' som ikke er helt ukendt...



Ukendt (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-10 21:22


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2f9356$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse
> news:4c2ef1ce$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> Forden var i sin mint condition OGSÅ en sjælden fugl som kunne
>> dreje hoveder.
>>
> Haha! Nej nu må du sgu stoppe... Der er INGEN levende sjæl der vil bemærke
> en Sierra nogensinde.

Nu er der folk som godt kan gennemskue den ægte og originale vare
uden køretøjet er tilføjet lir' fra T-hansen.

> Den var i sin grundudgave en uhyrligt grim æske, med elendige
> køreegenskaber og katastrofal dårlig komfort.

Den blev netop i sit grund-design udstillet på Dansk Design Center
for sin tidløshed med ordene "designet holder den dag i dag."
Komforten fejler intet overhovedet og blev da også årets bil dengang
i start-firserne.

> Hvis nogen har drejet hoveder på grund af din, så må det være fordi det på
> en eller anden måde er lykkedes dig at gøre den endnu grimmere.

Kik du bare forbi T-hansen og køb mere bling-bling til din ekvipage
for du har da ikke en dyt forstand på originalitet og dêt at holde bil
overhovedet.



Troels [around 9000] (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-07-10 12:06

> Komforten fejler intet overhovedet og blev da også årets bil dengang
> i start-firserne.

Ja, i 1983... Fiat Multipla har også vundet titlen "Årets Bil" Det har
en Simca endda også...

> Kik du bare forbi T-hansen og køb mere bling-bling til din ekvipage
> for du har da ikke en dyt forstand på originalitet og dêt at holde bil
> overhovedet.

Kun connaisseurer drejer nakken efter en originalbil, og der er flere
Brian'er end dem

Troels


Ukendt (10-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-10 19:45


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c35b118$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>> Komforten fejler intet overhovedet og blev da også årets bil dengang
>> i start-firserne.
>
> Ja, i 1983... Fiat Multipla har også vundet titlen "Årets Bil" Det har
> en Simca endda også...

Du sammenligner noget fra 1983 med i dag.
Det kan du sikkert også sagtens set på mange punkter
men en årets bil kan ikke være ringere end det gennemsnit
den eet eller andet sted er 'oppe mod'.


>> Kik du bare forbi T-hansen og køb mere bling-bling til din ekvipage
>> for du har da ikke en dyt forstand på originalitet og dêt at holde bil
>> overhovedet.
>
> Kun connaisseurer drejer nakken efter en originalbil, og der er flere
> Brian'er end dem

Nu har jeg så stadig tilgode at se en Brian-type dreje
sin kasket da disse typer af bilister helt bestemt går efter
noget helt andet end det jeg står for.
Flertallet er folk som kan huske køretøjet
da det var nyt og nu igen ser et flot eksemplar.



Troels [around 9000] (10-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 10-07-10 19:48

> Nu har jeg så stadig tilgode at se en Brian-type dreje
> sin kasket da disse typer af bilister helt bestemt går efter
> noget helt andet end det jeg står for.
> Flertallet er folk som kan huske køretøjet
> da det var nyt og nu igen ser et flot eksemplar.

Længe leve en BMW E30 Mtech2, så drejer nakken hos både Brian og Benny

Troels


Ukendt (10-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-10 19:53


"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c38c051$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu har jeg så stadig tilgode at se en Brian-type dreje
>> sin kasket da disse typer af bilister helt bestemt går efter
>> noget helt andet end det jeg står for.
>> Flertallet er folk som kan huske køretøjet
>> da det var nyt og nu igen ser et flot eksemplar.
>
> Længe leve en BMW E30 Mtech2, så drejer nakken hos både Brian og Benny

Jeg har aldrig tændt på BMW'er.
De findes jo overalt og de fleste er gennemkneppede
perker-slæder med alt fra T-hansen og larmer mere
end de flytter sig i 1. gear...More Show but No Go!
Selv en Fiat 500C cabriolet er friskere end en metalsort
BMW 320-ditto. De er jo ikke engang fede længere
selvom måske Brian, Conny, Johnny og Benny helt
sikkert finder det cool.



Ukendt (10-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-10 21:28



">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
news:4c38c1a4$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c38c051$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nu har jeg så stadig tilgode at se en Brian-type dreje
>>> sin kasket da disse typer af bilister helt bestemt går efter
>>> noget helt andet end det jeg står for.
>>> Flertallet er folk som kan huske køretøjet
>>> da det var nyt og nu igen ser et flot eksemplar.
>>
>> Længe leve en BMW E30 Mtech2, så drejer nakken hos både Brian og Benny
>>
>
> Jeg har aldrig tændt på BMW'er.
> De findes jo overalt og de fleste er gennemkneppede
> perker-slæder med alt fra T-hansen og larmer mere
> end de flytter sig i 1. gear...More Show but No Go!
> Selv en Fiat 500C cabriolet er friskere end en metalsort
> BMW 320-ditto. De er jo ikke engang fede længere
> selvom måske Brian, Conny, Johnny og Benny helt
> sikkert finder det cool.

ahem, min 320d plejer nu at nappe langt de fleste biler når man laver træk
fra 0-80* væk
fra de dobbeltsporede rundkørsler i området. Det bliver så ofte kviteret med
en langefinger
fra Passaten eller hvad det nu måtte være for en bil.
Ikke at en 320d er det vilde, men alligevel er den en anelse hurtigere end
de fleste "alm." biler
grundet det fine moment.
Sådan en E46 oliebrænder larmer ikke det fjerneste og lyder aldeles uncool,
men den rykker
fint alligevel.

--
Tom



Troels [around 9000] (10-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 10-07-10 22:28

> Jeg har aldrig tændt på BMW'er.
> De findes jo overalt og de fleste er gennemkneppede
> perker-slæder med alt fra T-hansen og larmer mere
> end de flytter sig i 1. gear...More Show but No Go!

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=132425&ipc=409620
(min gamle, skønne vogn...)

Derudover "Ny E30'er" heri

http://www.plougmann-olsen.dk/gallery/

Ja, det kan jeg da se Totalt udkneppede.

Troels


Leo Jensen (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 08-07-10 05:39

On 8 Jul., 13:03, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:
> > Mange nyere biler testes med ordlyden "meget sidevindsfølsom.."...
>
> Ja, i forhold til andre NYE biler Alt er relativt, og i "gamle" dage var
> bilerne generelt mere sidevindfølsomme ;)

Det er jeg ikke sikker på du har ret i. Er det noget du ved eller
noget du tror ??

Leo


Troels [around 9000] (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-07-10 14:22

> Det er jeg ikke sikker på du har ret i. Er det noget du ved eller
> noget du tror ??

Ved. I 80'erne anede man ikke en kæft om aerodynamik.

Troels


C. Caspersen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 12-07-10 15:10

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c35d11f$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

> Ved. I 80'erne anede man ikke en kæft om aerodynamik.

Så vidt jeg huske kunne man ikke læse en biltest i FDM´s Motor uden at der
var angivet en Cw-værdi. Det ser man ikke længere, så mon ikke aerodynamik
var meget oppe i 80´erne.

/Caspersen



Klaus D. Mikkelsen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-07-10 15:37

"C. Caspersen" skriver:
>
> Så vidt jeg huske kunne man ikke læse en biltest i FDM´s Motor uden at der
> var angivet en Cw-værdi. Det ser man ikke længere, så mon ikke aerodynamik
> var meget oppe i 80´erne.

Jo, det var det, men CW værdien siger bare ikke så meget.....

Læs evt:
http://www.fri.dk/bil/forbruget-ligger-i-luften


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Leo Jensen (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 08-07-10 08:47

On 8 Jul., 15:22, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:
> > Det er jeg ikke sikker på du har ret i. Er det noget du ved eller
> > noget du tror  ??
>
> Ved. I 80'erne anede man ikke en kæft om aerodynamik.
>
> Troels

Ikke en kæft er ikke ret meget, så jeg tror nu de vidste lidt mere end
det. Det er da korrekt, at de formentlig ikke kunne lave brugbare CFD-
simuleringer for at finde de kræfter som vind i forskellige retninger
giver, men de kunne nu godt måle det i vindtunnel hvis de ville. Eller
rettere, det troede jeg at de kunne, men det har du jo lige fejet af
bordet...

Leo

Leo Jensen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 12-07-10 10:37

On 12 Jul., 16:36, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "C. Caspersen" skriver:
>
>
>
> > Så vidt jeg huske kunne man ikke læse en biltest i FDM´s Motor uden at der
> > var angivet en Cw-værdi. Det ser man ikke længere, så mon ikke aerodynamik
> > var meget oppe i 80´erne.
>
> Jo, det var det, men CW værdien siger bare ikke så meget.....

Jo, den fortæller hvor stor luftmodstanden er i forhold til
frontarealet. Samme frontareal og dobbelt Cw giver dobbelt
luftmodstand. Samme Cw og dobbelt areal giver også dobbelt
luftmodstand.
Men hvis vi stadig snakker sidevindsfølsomhed har du da helt ret...

>
> Læs evt:http://www.fri.dk/bil/forbruget-ligger-i-luften

Som at slå op i et 'Populær Mekanik' fra 50'erne.
De forklarer at X5 har større luftmodstand (Cw x areal) end 5-serie,
fordi den er større. Nå da da.
Bagefter fortæller de at 207 har en dårligere Cw end 407, fordi den er
kortere. Heller ikke rigtigt overraskende, men det er da bestemt
interessant, at 407 er så meget mere vindglat, at den overgår 207 på
samlet luftmodstand.

Leo

Klaus D. Mikkelsen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-07-10 21:21

Leo Jensen skriver:
>
> Jo, den fortæller hvor stor luftmodstanden er i forhold til
> frontarealet. Samme frontareal og dobbelt Cw giver dobbelt
> luftmodstand. Samme Cw og dobbelt areal giver også dobbelt
> luftmodstand.

Ja, men den siger ikke meget om den samlede aerodynamik omkring bilen.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177493
Tips : 31966
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408479
Brugere : 218886

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste