er e-boks lovlig?
Fra : Hazard

Dato : 30-06-10 15:32

De distribuerer en masse meget personlige oplysninger til brugeren.
Oplysninger som kan tilgås fra en netbank eller fra en offentlig portal,
hvor login i visse tilfælde kan omgås og være betydeligt nemmere end at
logge direkte ind på e-boks med digital signatur.

Jeg vil ikke give gode ideer til kriminelle her, men det er faktisk muligt
at kopiere folks dokumenter uden at brugeren kan opdage det.
Er det lovligt og accepteret af datatilsynet, at e-boks har så ringe
sikkerhed?

Fra : Jet

Dato : 30-06-10 08:40

https://www.datatilsynet.dk/om-datatilsynet/kontakt/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-10 15:43

Den 30-06-2010 16:32, Hazard skrev:
> [...]
> hvor login i visse tilfælde kan omgås og være betydeligt nemmere end at
> logge direkte ind på e-boks med digital signatur.

Hvordan kan man i visse tilfælde omgå log-in? Hvis du har en
opskrift, vil e-boks, bankerne og datatilsynet sikkert være
meget interesserede i den.

Uanset, vil det være ulovligt at omgå en log-in-funktion.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-06-10 15:47

Kim Ludvigsen frembragte:

> Hvordan kan man i visse tilfælde omgå log-in? Hvis du har en opskrift, vil
> e-boks, bankerne og datatilsynet sikkert være meget interesserede i den.
>
> Uanset, vil det være ulovligt at omgå en log-in-funktion.

Det jeg tror Jet mener er at hvis en bruger blot surfer vidre og ikke
logger af sin e-boks (net-bank og andre) så kan man bladre baglæns i de
sider der har været åbne og derved ramme e-box kontoen. Man kan åbne
browserens historik og komme ind den vej

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-10 16:14

Den 30-06-2010 16:46, Andersen [3650] skrev:
> [...]

> sider der har været åbne og derved ramme e-box kontoen. Man kan åbne
> browserens historik og komme ind den vej

I så fald er det vel brugerens problem. På samme måde som
hvis brugeren har skrevet log-in-oplysningerne ned på et
kort som ligger i tegnebogen, og han derefter efterlader
tegnebogen på en netcafe eller et andet sted.

Der står tydeligt i de fleste banker og hos e-boks, at man
skal huske at logge af. Alternativet til dette ville være
automatisk log-out efter et par sekunder uden aktivitet med
det resultat, at man skulle indtaste sin adgangskode
temmelig mange gange.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Jesper

Dato : 01-07-10 11:56

<Andersen> wrote:

> [...]
> sider der har været åbne og derved ramme e-box kontoen. Man kan åbne
> browserens historik og komme ind den vej

Det er derfor at alle de vigtigste browsere har en privat browser
funktion, der gør at den ikke cacher sider man er på eller gemmer
adresserne. Sidder man på netcafé eller delt computer, så er det den
funktion man skal benytte sig af.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.