Hvad er stærkest, livet eller døden?
Fra : Lyrik

Dato : 01-07-10 16:02

Lige straks vil man sige at alle dør og alle sole slukker. Så må døden
være stærkest.

Men tænk engang efter. I begyndelsen var-døden, det livløse stof.
I dag er livet her. Døden blev ikke ved at dvæle i det livløse stof.
Livet fødtes af det livløse stof.

Så vi får en omvendt konklusion. I begyndelsen var døden. Af døden
fødtes livet. Livet har overvundet døden.

Tak Jesus!

Jens

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-07-10 06:17

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> declared in:
3dcdd6d8-4371-4607-909a-92345f091a5a@c10g2000yqi.googlegroups.com :
> [...]
> Livet fødtes af det livløse stof.
>

> Så vi får en omvendt konklusion. I begyndelsen var døden. Af døden
> fødtes livet. Livet har overvundet døden.

.... huh?

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 02-07-10 10:07

Den 02-07-2010 07:17, Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Lyrik<jenserikbech@gmail.com> declared in:
> 3dcdd6d8-4371-4607-909a-92345f091a5a@c10g2000yqi.googlegroups.com :

> ... huh?

Tilgiv ham. Forvirringen er ved at ramme som solstik fra en skyfri himmel.

"I begyndelsen var døden" er i direkte modstrid med "I begyndelsen
skabte Gud himlen og jorden" (1. Mos 1:1), så den selvdestruktive
tolkning er i sig selv cirkulær.

Død er *ophør* af liv, så død kan ikke gå "forud" for liv. Der sker ikke
et ophør af død når et barn undfanges - der kommer tværtimod en ny
begyndelse for det pågældende liv.

Men diskussionen er da meget sjov for det filosofiske, men særligt
teologisk kan det næppe kaldes.

God weekend anyway.

Henrik Blunck
Kristendommens Mangler => http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler
Twitter => http://www.twitter.com/henrikblunck_dk

Fra : Dybbøl

Dato : 02-07-10 13:31

Henrik V Blunck skrev:

> Tilgiv ham. Forvirringen er ved at ramme som solstik fra en skyfri himmel.

Undskyld mig, men hvem hentyder du til? Dit svingdørs-livssyn gør at man
altid må sikre sig hvad der er dit aktuelle livssyn?!

> "I begyndelsen var døden" er i direkte modstrid med "I begyndelsen
> skabte Gud himlen og jorden" (1. Mos 1:1), så den selvdestruktive
> tolkning er i sig selv cirkulær.

Bob-bob?! Hvis du stadig er ateist/darwinist er det underligt at du
pludseligt argumenterer ud fra Bibelen?!?!

> Død er *ophør* af liv, så død kan ikke gå "forud" for liv. Der sker ikke
> et ophør af død når et barn undfanges - der kommer tværtimod en ny
> begyndelse for det pågældende liv.

Sidder du på en karrusel?

> Men diskussionen er da meget sjov for det filosofiske, men særligt
> teologisk kan det næppe kaldes.
>
> God weekend anyway.

Du virker smask forvirret!

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 02-07-10 16:16

Den 02-07-2010 14:30, Dybbøl skrev:

> Undskyld mig, men hvem hentyder du til? Dit svingdørs-livssyn gør at man
> altid må sikre sig hvad der er dit aktuelle livssyn?!

Det er klart du har svært ved at forstå det modige i at turde skifte
mening når alene dette forvirrer dig.

Mon ikke de små tegn > fortæller det var Lyrik som kunne være ramt af
solstik?

> Bob-bob?! Hvis du stadig er ateist/darwinist er det underligt at du
> pludseligt argumenterer ud fra Bibelen?!?!

Jeg har *aldrig* været ateist/darwinist. Hvor har du dog fået det fra?

> Sidder du på en karrusel?

Nope. Sofaen er ikke engang rund, så næppe.

Henrik Blunck
Twitter: http://twitter.com/henrikblunck
Facebook: http://www.facebook.com/henrikblunck

Fra : Dybbøl

Dato : 02-07-10 16:56

Henrik V Blunck skrev:

> Det er klart du har svært ved at forstå det modige i at turde skifte
> mening når alene dette forvirrer dig.

Hvaba??? Kalder du det oven i købet mod?? Okay, så ved sådan nogenlunde
hvordan det forholder sig!

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-07-10 22:18

Henrik V Blunck <henrik@blunck.dk> skrev i meddelelsen
4c2e02b6$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg har *aldrig* været ateist/darwinist. Hvor har du dog fået det fra?

Du er vel pt. "jøde" - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-07-10 22:17

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Men tænk engang efter. I begyndelsen var-døden, det livløse stof.
> I dag er livet her. Døden blev ikke ved at dvæle i det livløse stof.

Og livet skal atter blive livløst stof.

> Så vi får en omvendt konklusion. I begyndelsen var døden. Af døden
> fødtes livet. Livet har overvundet døden.

Nej, Jesus-freak. Du tager fejl. Livet har ikke overvundet en rygende fis.
Livet er en konsekvens af naturlovene, og livet vil forsvinde igen.

> Tak Jesus!

For hvad dog? Jesus var ligeså meget et produkt af naturlovene, som du og
jeg er.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : tkruse

Dato : 04-07-10 19:31

On 2 Jul., 00:02, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Livet fødtes af det livløse stof.
>
> Så vi får en omvendt konklusion. I begyndelsen var døden. Af døden
> fødtes livet. Livet har overvundet døden.

om natten drømmer du kun om dagen
det at sove kender du ikke
så i begyndelsen var ikke det at sove

Fra : tkruse

Dato : 13-07-10 19:35

On 2 Jul., 11:07, Henrik V Blunck <hen...@blunck.dk> wrote:

> [...]
> begyndelse for det pågældende liv.
>
> Men diskussionen er da meget sjov for det filosofiske, men særligt

hvis dag er liv
og søvn er død
så er dag støre end død
for du drømmer om dagen i natten
og vis du siger
dejlige damer i dine drømme
så vil de være der
du har bare ikke lært at være en skaber i dine drømme
fordi du ikke ved at du drømmer
men ved du at du drømmer
så kan du altid sige dejlige damer
og de vil være der
i er guder siger skriften
og når BIG BANG kommer en dag
så vil støvet i det tyng-te frie rum , forme sig efter dine drømme
og er du et godt menneske
så vil din nye verden blive god
jeg siger jer ,i er guder , siger skriften

Fra : Henning Christiansen

Dato : 31-07-10 11:33

> [...]
>Livet fødtes af det livløse stof.
>
>Så vi får en omvendt konklusion. I begyndelsen var døden. Af døden
>fødtes livet. Livet har overvundet døden.

Du skulle læse noget mere i Johannesevangeliet. Prøv med de første vers i
prologen.
--
Hilsen Henning