The name of God is Allah even in the Bible
Fra : P.N.

Dato : 30-06-10 21:59

Fra : Kim2000

Dato : 30-06-10 22:03

"P.N." <noway@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:i0gb6j$c3b$1@speranza.aioe.org...
> http://www.youtube.com/watch?v=IHhyu61f-wo&feature=related
>

> http://welovehijab.com/

Du er en stakkels lille bitte mand uden liv. Det er virkelig synd for dig at
du er så sølle.

Fra : \"@'

Dato : 30-06-10 22:29
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-07-10 08:45

P.N. <noway@get2net.dk> declared in:

http://en.wikipedia.org/wiki/El(god)

Fra : tkruse

Dato : 09-07-10 17:52
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-07-10 07:44

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=hhjOnYbKJJw&feature=channel

Spændende mand!

Men nu tager han dog altså også nogle MEGET skriftsfundamentalistiske og
ung-jordskreationistiske
"Jorden-er-skabt-på-144-timer-for-under-6000-år-siden" synspunkter som
relativt billige hovedpræmisser at argumentere imod:

Angående kontradiktionen mellem en finit "FÆRDIGSKABENDE Skaber" og
Evolutionslæren fristes jeg hurtigt til at sparke Aristoteles' geniale
"teleologi" (det filosofiske princip om en "formålsårsag" af det græske
"telos", som kan f.eks. betyde "noget fjernt" og/eller "mål") ind over:

I princippet KUNNE en skabende Gud strengt taget nøjes med at skabe et
Univers, der i vid udstrækning måtte kunne opfattes som "mekanisk" (af
blandt andre Newton), men herunder i biologien OGSÅ instrumentalt lade
Evolutionen - som en anden slags "større tandhjul i kukuret" - gøre det mere
rå "praktiske arbejde" frem imod et eventuelt FORUDTÆNKT (og således dog
måske alligevel for en tidsdimensionsuhindret Gud "på forhånd skabt" ved
denne almægtige forudtænkning alene?) endemål.

Som jeg har været inde på tidligere herinde, giver det i sagens natur ikke
synderlig mening at ville underkaste Gud nogen som helst fastlagte normer,
for så vidt Han jo netop Selv dikterer alt...

Han kan vel faktisk også modsige Sig Selv?

Denne desværre nu afdøde guru kommer nemlig ind på et andet - og måske langt
vigtigere - kristenteologisk paradoks: "Guds Sabbatshvile på Syvendedagen",
som nok snarere er akut logisk svært at forene med traditionel
jødisk/kristen "interventionslære": Bibelsk anskuet har Gud vel sådan set
aldrig rigtig fået nydt "Sit otium i Sin himmelske hængekøje", før vi har
Syndefaldet og siden da en temmelig kompleks og intens historieberetning
over adskillige tusinde år om, hvordan Han igen og igen åbenbart MÅ gribe
ind over for os påfaldende ustyrlige og uregerlige menneskeskabninger?

Det er jo litterært set hele Bibelens overordnede plot og videre
handlingsforløb fra Skabelsen og fremefter (fra patriarkerne og profeterne i
GT over Kristus og apostlene i NT), at Gud tilsyneladende ALDRIG har taget
Sig en "konsekvent børnefri orlov" fra os?

Begrebet "Guds Hvile" lyder således ganske hurtigt som en plat og dårlig
absurd-sarkastisk vittighed i mine ører: Derimod kan man måske ironisk joke
lidt om at Universets Overchef Himself vel set ud fra en almindelig
menneskelig lønmodtagersynsvinkel efterhånden nok må ha' mindst en 6-7000
menneskeårs (plus et par evigheders?) solid ferie uden tilkaldelser til
gode!

Anders Peter Johnsen

Fra : tkruse

Dato : 10-07-10 08:29

On 10 Jul., 08:43, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> menneskelig lønmodtagersynsvinkel efterhånden nok må ha' mindst en 6-7000
> menneskeårs (plus et par evigheders?) solid ferie uden tilkaldelser til

hvis Gud er EN
så kender du ham nok bæst ved at erkende at du er EN
og måske tror du ikke så meget på denne ENE
fordi du ikke er så god til håndværk
og det med at skore kvinder
sådan en gud er det svært at tro på
og du kan blive fuldstændig knust og deprimeret og hade livet
men du skal gå til dine følelser af liv
og ikke til en himmelsk overgeneral men mange hatte og ordner af guld
og håndværk
som kan styrke dine manglende evner til at skore kvinder og skrabe
kunst og guld sammen
men du skal betragte din føelse af dig selv som det sande guld
og bygge på det
et deprimeret menneske
kender også føelsen af glæde
men han ved ikke at han kan gå direkte til føelsen af glæde og
forvandle sit sind
nå , bla ,bla , bla
den sande ENE viler i din røv
og afguden er en hår nød at knække for verden