Udtale et digt // Pronounce a poem
Fra : Nucleos

Dato : 01-07-10 09:33

Hej alle,

Her er digtet N.F.S. Grundtvig, n° 156 Nyaars-Morgen (http://u.nu/6ywnc)
Bo Holten har skrevet musik med dette digt.
Lad Verden kun tænke,
Vi Intet betød,
Og Bøgerne bænke
I Glemselens Skjød!
Lad synes, som Mørke
blev Stagernes Løn!
Lad, synes, som Mørke
Blev Lysningens Søn,
Som om, efterhaanden,
Ved Lyset, for Aanden
Man blindere, døvere blev!

Jeg er fransk. Jeg taler fransk, engelsk, italiensk og tysk, men ikke
dansk. Jeg kender ikke udtalen af dette digt. Jeg kender ikke
oversættelsen. Nu vil jeg synge musik af Bo Holten.

Kan du hjælpe mig? Jeg vil have en beskrivelse af IPA (eller bedre: en
lydoptagelse) af dette digt, og eventuelt en oversættelse til et sprog,
jeg kender.

Tak til alle dem, der vil hjælpe mig synge det!
--
Nucleo

Fra : Martin Bak

Dato : 01-07-10 10:25

"Nucleos" <nucleos@free.fr> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan du hjælpe mig? Jeg vil have en beskrivelse af IPA (eller bedre: en
> lydoptagelse) af dette digt, og eventuelt en oversættelse til et sprog,

Jeg vil foreslå dig at spørge i dk.kultur.sprog. Der er der helt sikkert
nogen der kan hjælpe dig.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-10 16:59

On 01/07/2010 11:24, Martin Bak wrote:
> Jeg vil foreslå dig at spørge i dk.kultur.sprog. Der er der helt sikkert
> nogen der kan hjælpe dig.

Enig. Det er stedet.

--
Peter Knutsen