Stafetten: Byggeri
Fra : Martin Bak

Dato : 29-06-10 21:53

De sidste 3 måneder har jeg godt nok boet i mit hus, men på temmelig
interemistisk vis, fordi jeg har kastet over at sætte det hele i stand. Og
tømrer som jeg jo er, så er det blevet ret omfattende. Men det nærmer sig en
afslutning, så jeg glæder mig til at få beboelsesrum igen

Temaet for stafetten er byggeri. Gerne "rebuilding", men alt byggeri eller
bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.

Beatles reparerede et hul i taget på Sgt. Pepper:
http://www.youtube.com/watch?v=10vU7Qo-NlU&feature=related

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-06-10 05:17

On 29-06-2010 22:52, Martin Bak wrote:

> Temaet for stafetten er byggeri. Gerne "rebuilding", men alt byggeri eller
> bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.

Held og lykke med stafetten... og huset.
Du får brug for en maler og 'ein kleiner Tapetzier'.
Gerda og Ulrik Neumann og Svend Asmussen med "Tysk Genfortælling":

http://www.youtube.com/watch?v=xAFPJcwNCfg

Henning.

Fra : Max

Dato : 30-06-10 12:27

Hej Martin

> Temaet for stafetten er byggeri. Gerne "rebuilding", men alt byggeri
> eller bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.

En gammel kending der beskæftiger sig med lidt brobyggeri.

Simon and Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
http://www.youtube.com/watch?v=H_a46WJ1viA

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-06-10 17:26

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Beatles reparerede et hul i taget på Sgt. Pepper:
> http://www.youtube.com/watch?v=10vU7Qo-NlU&feature=related

Richard Ragnvand ved alt om altan-byggeri og hvad altaner kan bruges til. De
kan bruges til fest.
http://www.youtube.com/watch?v=GiFCGq8BJa4

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-06-10 17:35

meddelelsen news:4c2b702b$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

og Blue Heaven ved noget om den lille hytte
http://www.youtube.com/watch?v=WyPyX6FdMlc

og byggeri af en robåd, ved de også alt om:
http://www.youtube.com/watch?v=dZwv2cTce7o&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-06-10 20:47

On 29-06-2010 22:52, Martin Bak wrote:
> Temaet for stafetten er byggeri. Gerne "rebuilding", men alt byggeri eller
> bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.

Med sådan et projekt du har gang i, vil det nok engang imellem være
nødvendigt med

Painting the day, when I woke up all of the sky looked gray
So I took my brush and painted the clouds away
I’m just Painting the day,

The Cowsills med "Paint the Day":

http://www.youtube.com/watch?v=FZwDRwG5674

Og så en jazz-klassiker der er spillet af så mange, "The Blue Room". Jeg
vælger denne gamle udgave med Joe Venuti:

http://www.youtube.com/watch?v=9kAuwU7Udn4

I stedet for al den istandsættelse, er det så ikke bedre at bygge noget
nyt? Jill Johnson med "Jag Har Havet Ett Stenkast Från Mig":

http://www.youtube.com/watch?v=_IrdB8689ao

Henning.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-06-10 20:51

"Martin Bak" skrev i en meddelelse

> Temaet for stafetten er byggeri. Gerne "rebuilding", men alt >byggeri
> eller bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.

Er det bare mig eller bliver de her stafetter bare sværere og sværere

If i had a hammer med Pete Seeger.
http://www.youtube.com/watch?v=ujzKk_4WBsE

Men da du nu er Tømrer så skal den her bare med, selv om den er lidt søgt i
forhold til emnet.

Den er lavet i et utal af versioner med alle mulige kunstnere, her den
orginale med Tim Hardin.

If i where a carpenter
http://www.youtube.com/watch?v=OJvhJfSSnUQ

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Martin Bak

Dato : 01-07-10 20:22

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c2ba00d$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er det bare mig eller bliver de her stafetter bare sværere og sværere

Det er i hvert fald ikke fordi folk har stået i kø med forslagene til dette
emne

> If i had a hammer med Pete Seeger.
> http://www.youtube.com/watch?v=ujzKk_4WBsE

Det var en af dem jeg regnede det for sikkert ville komme. Men også f.eks.
"We build this city of rock and roll" og "lets build a room" havde jeg
egentlig regnet med at nogen ville foreslå.

Men Michael, du får chancen for selv at finde på et lidt lettere emne
Stafetten er din

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-07-10 18:16

"Martin Bak" skrev i en meddelelse

> Men Michael, du får chancen for selv at finde på et lidt lettere >emne
> Stafetten er din

Jeg siger mange tak. Jeg tænker lige lidt over et emne og vender hurtig
tilbage.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-06-10 21:18

> [...]
> bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.
>
> Beatles reparerede et hul i taget på Sgt. Pepper:

Der skal vel også males:

Rolling Stones: Paint it Black:

http://www.youtube.com/watch?v=8BhHTA6Gzn0

JaN

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-07-10 03:54

On 29-06-2010 22:52, Martin Bak wrote:

> Temaet for stafetten er byggeri.

Afsluttende rengøring er gerne med i byggeentreprisen, her kan Raquel
Rastenni passende udføre "Heksedansen":

http://www.youtube.com/watch?v=_CZgDXWRZ0I

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-07-10 05:54

On 29-06-2010 22:52, Martin Bak wrote:

> Temaet for stafetten er byggeri.

Da ingen andre vil, så må jeg hellere foreslå den mest oplagte,

'De Nattergale' med "Tømrersvenden":

http://www.youtube.com/watch?v=HGMijo01HUo

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-10 08:13

> [...]
> bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.
>
> Beatles reparerede et hul i taget på Sgt. Pepper:

Jeg tror Michael har ret... Det bliver sværere.... Måske mest fordi, emnerne
leder en hen i sprog man er mere hjemmevant i, og hvad der gør det endnu
sværere, sange som man kender fra gammel tid... Det gør, at de sange man
ville spille tit er næsten umulige at finde.... Denne er måske ikke helt den
man ville spille, men sød er den da...

http://www.youtube.com/watch?v=Im-5d2LogWQ&feature=related

Og så er der vel det, vi alle drømmer om...

http://www.youtube.com/watch?v=a2aU6Ea1D1c

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-07-10 12:54

On 01-07-2010 09:13, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> ville spille tit er næsten umulige at finde.... Denne er måske ikke helt den

Hvad er det for noget brok???
Det gør ikke noget, at stafetterne er lidt udfordrende.
Og det er både et seriøst og alvorligt emne, som fortjener al mulig
opbakning.
Det er sgu' svært og besværligt, at bygge om, jeg har selv stor erfaring
med det.

Se denne, selv om den er lidt snyd, men den illustrerer tydeligt, at
andre end Martin Bak, har lignende kampe i gang.
http://www.youtube.com/watch?v=xvEzIhSCbCU&feature=PlayList&p=09DDE2116D867266&playnext_from=PL&playnext=1&index=11

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-10 07:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Se denne, selv om den er lidt snyd, men den illustrerer tydeligt, at andre
> end Martin Bak, har lignende kampe i gang.

Nej da, men som en anden sagde... Er det ikke ligefrem fordi forslagene står
i kø, under dette emne...

Men så må jeg vel hellere komme med et af de bedre, og af en af de store
mestre...

http://www.youtube.com/watch?v=yEn3DAdo6nM

Working on a building... Elvis Presley...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-07-10 09:53

On 02-07-2010 08:02, Benny Mortensen wrote:

> Nej da, men som en anden sagde... Er det ikke ligefrem fordi forslagene står
> i kø, under dette emne...

Jeg synes, at du klarer det meget godt.

Her er der ikke det store held med håndværkerne, men det kan også være
svært, at komme på bølgelængde med den race, "House Wreckers":

http://www.youtube.com/watch?v=0umRz4mj7qw

Henning.

Fra : Hauge

Dato : 01-07-10 13:53

Martin Bak skrev:
> Temaet for stafetten er byggeri. Gerne "rebuilding", men alt byggeri eller
> bygningsrenoveringer/reperationer kan bruges.

Jamen så skal vi da have noget seriøst indenfor dette emne:
http://www.youtube.com/watch?v=Ooa4BKo4-p0

Mvh Hauge