Hjælp kantinen lukker for sommerferie
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 30-06-10 14:52

Hej alle I madglade skribenter/læsere

Jeg er i den situation, at virksomhedens kantine lukker i 4 (fire) uger for
sommerferie. Vel ikke mere end de har fortjent, men det efterlader et vacum
hvor vi er nogle stykker lige pludselig ikke kan overskue, hvad vi så gør.
Madpakker med klæge rugrødsmadder er ude, og vi har kun adgang til en
microovn ;o(
Så hvis du sidder med en god idé til hvordan vil kan komme igennem de 4
uger, uden at sulte ihjel, så vil enhver inspiration være velkommen.
Grill-mad og færdige flütes orker vi trods alt kun i et begrænset omfang.
Håber at høre fra jer
Med venlig hilsen
John Senius-Jørgensen

Fra : Max

Dato : 30-06-10 15:31

Hej John

> omfang. Håber at høre fra jer

Find et firma ude i verdenen der kan lever mad til jer.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-10 15:41

I havde en mikrobølgeovn -
Men I har vel også et køleskab?

Det åbner jo nogle perspektiver -
Lav en gang chili con carne - kog nogle ris -
Pakket i portioner er det til at have med at gøre, når det varmes i en
mikro...

Mexikanske pandekager - tortillas - med fyld af forskellig art er ok -
Jeg har netop i dag, fordi jeg ikke orkede at lave "rigtig mad" til frokost
taget en pandekage og rullet med nogle skiver hamburgerryg og lidt revet
ost. - 1½ minut i mikroen - så var det klar.

Du kan tage noget couscous med - en slat olie og top med kogende vand - lad
trække nogle minutter - så er grunden færdig - suppler med grønsager/salat
og krydderi...

Lav nogle pizzasnegle - i en snæver vending kan de godt gå an efter en tur i
ovnen.

I kunne også skillinge sammen til en lille gasgrill - eller en æggekoger til
at lave nogle blødkogte -

Fra : smiley

Dato : 30-06-10 15:43

On 30-06-2010 15:52, John Senius-Jørgensen wrote:
> [...]
> uger, uden at sulte ihjel, så vil enhver inspiration være velkommen.
> Grill-mad og færdige flütes orker vi trods alt kun i et begrænset omfang.

Jeg ved ikke hvor du bor, men her i København er
take away udvalget stort nok til at man ikke
kommer til at kede sig i løbet af 4 uger.
Udtrykket "grill mad" virker ret dated.

Men ellers hvor svært kan det være. Frugt, salater
citron/lime marineret seafood, OST, luft tørret skinker,
kogte æg, oliven, sardiner, ansjovser.. Noget godt brød.
Sæt en grill udenfor og smid noget kød på.
-max-

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-06-10 17:58

John Senius-Jørgensen skrev:

> Så hvis du sidder med en god idé til hvordan vil kan komme
> igennem de 4 uger, uden at sulte ihjel, så vil enhver
> inspiration være velkommen.

Nu skriver du ikke hvor det foregår henne (men din IP-adresse
ku' antyde Horsens?), men hvis det er i københavnsområdet, ku'
www.frokost.dk måske være interessant…

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ralph

Dato : 01-07-10 06:16

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> Nu skriver du ikke hvor det foregår henne (men din IP-adresse
> ku' antyde Horsens?), men hvis det er i københavnsområdet, ku'
> www.frokost.dk måske være interessant.

Jeps, Horsens er korrekt, og så forstår man bedre, i Horsens kommer de
rødkål på hot-doggen.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 01-07-10 08:41

Hej Ralph

> Jeps, Horsens er korrekt, og så forstår man bedre, i Horsens kommer de
> rødkål på hot-doggen.

Hvor ?

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 01-07-10 14:55

> Hvor ?

På hot-doggen skrev jeg Men ellers den PV der lå på havnen for 20 år
siden - den ligger der vel endnu hvis ikke der er kommet et Bilka i vejen.

Nu vi er igang, mayonnaise hører IKKE hjemme på en ribbenstegssandwich.

Hvor er det jeg har fået rødt (hindbær-jordbær?) syltetøj på en hot-dog?

--
Ralph

Fra : eljay

Dato : 01-07-10 18:00

Ralph skrev:

> Hvor er det jeg har fået rødt (hindbær-jordbær?) syltetøj på en hot-dog?

Det lyder som noget de kunne finde på i Sverige

Lars

Fra : Max

Dato : 01-07-10 18:12

Hej Ralph

> På hot-doggen skrev jeg Men ellers den PV der lå på havnen for 20
> år siden - den ligger der vel endnu hvis ikke der er kommet et Bilka
> i vejen.

Det er så ikke noget man gør mere dernede, man fik også brød med
birkes på dernede for 40 år siden :)

> Nu vi er igang, mayonnaise hører IKKE hjemme på en
> ribbenstegssandwich.

Kunne ikke være mere enig.

> Hvor er det jeg har fået rødt (hindbær-jordbær?) syltetøj på en
> hot-dog?

Ved det ikke, hos pølse-Knud har man i mange år kunnet
nyde hindbærsyltetøj til pølserne, blandet med rå løg er
det faktisk rigtig gode. Men Knud har aldrig lavet hot-dogs,
det er der ikke tid til når kunderne står i kø, så det er
ikke der.

I Sverige har jeg så fået hot-dog's med kartoffelmos og
med rejesalat, særheder, men det kan da spises.

Max

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 01-07-10 14:57

I Horsens

Tak for input, vil overveje både Chilli Con Carne, og nogle Smoothies
grillede rejer og lidt barbeque sauce kommer der vist også på menuen.
De bedste hilsener
John Senius-Jørgensen
(Horsens) -- Hvordan I så end finder det frem?????

Fra : Ralph

Dato : 01-07-10 15:04

>I Horsens

Har I det stadig?

> John Senius-Jørgensen
> (Horsens) -- Hvordan I så end finder det frem?????

Prøv at søge på dit eget navn på f.eks. krak.dk

--
Ralph

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 02-07-10 16:07

He he, troede at det var noget med at "Trace" en IP adresse eller lignede,
men kan godt se at din "low tech" løsning er lettere.
De bedste hilsener
John Senius-Jørgensen

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-07-10 10:17

Den 30-06-2010 15:52, John Senius-Jørgensen skrev:
> [...]
> uger, uden at sulte ihjel, så vil enhver inspiration være velkommen.
> Grill-mad og færdige flütes orker vi trods alt kun i et begrænset omfang.

Man kommer langt med et stort glas sild, en pakke rugbrød og ½ pund smør

finn

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 01-07-10 14:58

Ja det er korrekt, MEN ikke særlig rart i en forhåbentlig VARM og solrig
måned
Tak for input
De bedste hilsener
John Senius-Jørgensen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-07-10 20:36

John Senius-Jørgensen skrev:

> (Horsens) -- Hvordan I så end finder det frem?????

Du poster fra IP-adressen 80.196.136.54, med det mundrette navn
0x50c48836.cpe.ge-0-1-0-1105.hsnqu1.customer.tele.dk (og HS efter
1105 ku' være Horsens).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 02-07-10 16:04

Jo - til de der måtte have lyst, man kan da få hotdogs med rødkål (koldt),
dog ikke i byens bedste pølsevogn (efter min fattige mening) De gider
simpelthen ikke at lave hotdogs, men alligevel er det byens mest travle
pølsevogn.
For dem der måtte komme til Horsens., så ligger den på Vitus Bering Plads

>De bedste hilsener
John Senius-Jørgensen