Nul faktura problemer
Fra : Freddy

Dato : 01-07-10 22:14

Har I også haft problemer med at få nul-fakturaer efter at bilen er blevet
repareret under garantien? Altså det første halve år efter købet.

Jeg købte jo en bil af en kendt Silkeborg-forhandler og der har været en del
knas med bilen. Men de mener ganske enkelt ikke at de kan udstede
nul-fakturaer. "Bilen skal jo bare være i orden" som de siger. Dermed
undgår de garanti på reperationer og et evt. krav efter det halve år er
gået. Så det er nemt at forstå de ikke vil.

Men jeg har haft fat i FDM og set på forbrugerstyrelsens hjemmeside, og
begge steder fremgår det entydigt at det er et krav at man får fakturaen.

Men hvor mange ved det?

Freddy

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-10 22:28

"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> undgår de garanti på reperationer og et evt. krav efter det halve år er
> gået. Så det er nemt at forstå de ikke vil.

Ja, rent faktisk er der jo udvidet garanti på udskiftede dele - er det fem
år?

> Men jeg har haft fat i FDM og set på forbrugerstyrelsens hjemmeside, og
> begge steder fremgår det entydigt at det er et krav at man får fakturaen.

Du har KRAV på at få dokumentation for, hvad der er skiftet!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-10 08:05

> Ja, rent faktisk er der jo udvidet garanti på udskiftede dele - er det fem
> år?

3år

> Du har KRAV på at få dokumentation for, hvad der er skiftet!

Jeg har heller ikke kunnet vride dem ud af den citroen forhandler c5'en er
købt hos.

Desuden vil de kun give 12måneders reklamationsret på en reperation... Men
der var så lige en uge tilbage så det lykkedes at få dem til at ordne
åbningen af bagruden...

Men vi har fået lavet andre ting på reklamationsretten der ikke er 3år
endnu. Bla udskiftning af de bagerste hydralikcylindre.... Og det har jeg
ingen dokumnetation på

C5'en st.car har en konstruktionsfejl. Åbningen af bagruden aktiveres
elektrisk og ledningerne er tråde på bagruden. De dør i dansk vintervejr da
isoleringen slides af mod gummilisten.

Da bilen var et 1år fik vi reppet det ved at de klisterede en ledning fast
rundt langs kanten
Da bilen var knapt 2år var der brændt et par eltråde og de brændte hul i
gummilisten - Fik skiftere rude og liste på reklamationsretten
Da bilen så var 3år - og 1 altså en uge fra at rudeudskiftningen var et år -
fik vi så klistet en ledning på igen. Der skal skilles en del ad for det så
det tager værkstedet mere end en time. Men de åd den ....

Fra : Henrik B.

Dato : 02-07-10 11:53

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> 3år

Ok.

> Jeg har heller ikke kunnet vride dem ud af den citroen forhandler c5'en er
> købt hos.

Man bør nok tage fat i importøren og få en kopi fra dem - de modtager jo en
regning fra forhandlere på reklamationsarbejde...

Fra : Freddy

Dato : 02-07-10 13:48

> [...]
>
> Man bør nok tage fat i importøren og få en kopi fra dem - de modtager jo
> en regning fra forhandlere på reklamationsarbejde...

Nu er det en 3 år gammel bil jeg har købt hos en ikke-autoriseret
forhandler. Ellers var importøren nok kommet på tale.
Men de lader som om de slet ikke forstår hvad jeg taler om. Som om de aldrig
har givet en nul-faktura. Og de forsøger at krybe udenom. De snyder da folk
systematisk.
Jeg prøver forbrugerstyrelsen. Hvis de orker at ringe dem op kunne det være
de blev lidt mere medgørlige.

Alle mine fordomme om brugtvognsforhandlere er ved at være overgået. Næste
gang køber jeg et lig og laver det selv.

Freddy

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-10 15:11

On 01/07/10 23.13, Freddy wrote:
> Har I også haft problemer med at få nul-fakturaer efter at bilen er blevet
> repareret under garantien? Altså det første halve år efter købet.

De par gange jeg har fået lavet noget på garantien på min Toyota, har
jeg fået en nul-faktura, så nogle forhandlere/importører gør det altså.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-07-10 18:40

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:4c2df365$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De par gange jeg har fået lavet noget på garantien på min Toyota, har jeg
> fået en nul-faktura, så nogle forhandlere/importører gør det altså.

Jep, den lokale Fiat-forhandler (én af Danmarks største) gør det også per
automatik (det ligger i systemet at der laves to faktura'er - én til
importør, én til kunde).