Audi hjul på Ford?
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 30-06-10 22:02

Har målt groft og ser en mulighed for at sætte nogle hjul, som jeg må få, på
Ford Focus C-max'en. MEN de var monteret med bolte, Max'en har møtrikker.
Går det overhovedet så? Og er der gode odds for at de passer?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 01-07-10 10:41

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Har målt groft og ser en mulighed for at sætte nogle hjul, som jeg må få,
> på Ford Focus C-max'en. MEN de var monteret med bolte, Max'en har
> møtrikker. Går det overhovedet så? Og er der gode odds for at de passer?

Hvis hulafstand og ET passer er det bare med at finde nogle møtrikker hvor
konusen er den samme som på boltene.
(Der skal selvfølgelig også være gevind nok der stikker ud gennem
bolthullerne )

Kent Nielsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-07-10 10:49

On Thu, 1 Jul 2010 11:40:35 +0200, "Kent Nielsen"
<virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote:

> [...]
>konusen er den samme som på boltene.
>(Der skal selvfølgelig også være gevind nok der stikker ud gennem

Man bør også kaste et øje på centerhullets størrelse.

/Hans

Fra : Kent Nielsen

Dato : 01-07-10 11:02

> Man bør også kaste et øje på centerhullets størrelse.

Jeps, det har du helt ret i, det er faktisk ret vigtigt, hvis man vil undgå
hoppende kørsel.
Der kan man så være heldig at kunne finde nogle centerringe, der passer til
fælg og bil hvis ikke dem der sidder der, passer.

Kent Nielsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-07-10 19:56

> Har målt groft og ser en mulighed for at sætte nogle hjul, som jeg må få,
> på Ford Focus C-max'en. MEN de var monteret med bolte, Max'en har
> møtrikker. Går det overhovedet så? Og er der gode odds for at de passer?

Din C-max kører med 5x108 i krydsmål, Audi kører med 5x112 i krydsmål.

Troels

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 01-07-10 22:12

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev
> Din C-max kører med 5x108 i krydsmål, Audi kører med 5x112 i krydsmål.

Tak for det Troels, og tak i andre, så er jeg fri for at bøvle forgæves. Men
en skam, nu det var så tæt på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-07-10 11:34

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev

> Tak for det Troels, og tak i andre, så er jeg fri for at bøvle forgæves.
> Men en skam, nu det var så tæt på.

Dækkene er så gode, at jeg vælger at få dem flyttet over. Så helt tabt er
det ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen