Jeg har kik på en pendlerbil. En Lupo 3L 1~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-06-10 18:43

Har lige prøvet at opsnuse hvad der er med denne model.
Det som jeg har kunnet finde er rust ved tagrælingen.
Noget med gearkassen.
Støvbeskytter på bagerste dæmpere gåt fra.
Solide bremser hvis de bliver brugt jævnligt.
Stærk motor som skulle kunne klare 500.000.

Andre gode som dårlige erfaringer modtages gerne ;)

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-10 18:47

"Andersen [3650]" skriver:

> [...]
> Solide bremser hvis de bliver brugt jævnligt.
> Stærk motor som skulle kunne klare 500.000.
>
> Andre gode som dårlige erfaringer modtages gerne ;)

Forbro der er i svag konstruktion.

Det med gearkassen er en gammel gammel hsitorie FDM blæste op.
Historien udstillede netop det støreste problem med 3L - værkstederne,
specielt VW værkstederne er helt rundt på taget når de skal servicere
saådanne biler. 3literværkstedet, eller mechari i Løvskal skulel være
dygtige. Men ellers søg i lupo forumet.

Klaus

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 01-07-10 15:51

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> Solide bremser hvis de bliver brugt jævnligt.
> Stærk motor som skulle kunne klare 500.000.
>
> Andre gode som dårlige erfaringer modtages gerne ;)

Jeg kører i en Lupo 3L TDI fra december 2002 med 426.000 km på tælleren
som ejg selv har kørt. Det er 3 - 5 ture fra Kerteminde-egnen til Skejby
i Århus og tilbage igen om ugen.

Jeg konstaterede at det var for dyrt at bruge VW-værksteder - I stedet
bruger jeg den lokale mekaniker til alt det der ikke kræver speciel
indsigt i 3L-teknologien og lader JP-Auto om at lave resten.

Det er vanskeligt at lave en lsite over fejl der gør det til en dårlig bil.
Men indregn forhjulslejerne son sliddele der skal skiftes i ny og næ.
Den skal have ny tandrem for hver 60.000 km for den første udgave og
90.000 km for de efterfølgende
Bremselys-kontakten giver af og til anledning til problemer - Burde også
regnes som sliddel. - Se endenfor - Være ligeledes opmærksom på om den
evt taber eller mangler hydraulik-olie.

Der er to rigtigt gode sites om Lupoen:

http://www.lupo3lklub.dk/ - bemærk at der er blevet skiftet udbyder så
det ser lidt rodet ud for tiden. Det gamle forum er der stadig men du
kan ikke længere skrive i det - http://gammel.lupo3lklub.dk/forum.php

Sussi fra forummet har samlet en rigtig god knowledgebase om lupoen:
http://www.verdensnavle.dk/lupo/link.html

Som Klaus skriver er det største problem ved at køre Lupo de
autoriserede værksteders til tider himmelråbende inkompetence på
modellen, som f.eks. at skifte hele gearkassen inden man finder ud af at
fejlen ligger i en bremselyskontakt der sidder inde i kabinen på
Bremsepedalen. Den koster under 100,- kr og er kendt som er en typefejl
på Lupoen.

Der er ikke noget at være bange for. - Held og lykke med den.

/Lars