Hjælp: Varmeslange "dunker" v. ca. 2000 r/~
Fra : Nicolai

Dato : 30-06-10 12:49

Kære venner!
Håber nogen kan /vil hjælpe mig her.
Varmeslangen der går fra motor og igennem torpedovæggen til varmeanlægget på
min Volvo 940, "dunker"/pulserer ved ca 2000-2300 r/min. Ikke over og ikke
under. Denne "dunken"/puls-frekvens stiger/falder med
omdrejningstallet(indenfor de ca 300 r/min), og forplanter sig til
gaspedalen, da den jo også er fæstet på topedovæggen. Her mærker jeg denne
"dunken", men lyden høres også fysisk. MEN....Ved åbning af varmespjældet
forsvinder det øjeblikkeligt, men kommer så igen efter en 5-10 km.
Please....hjælp til diagnosticering søges.
Mvh: Nicolai Andersen.
Volvo 940 (94), Motor: B230FD

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-06-10 06:07

On Jun 30, 1:49 pm, "Nicolai" <nic.pernille(fjern dette)@youmail.dk>
wrote:
> [...]
> H ber nogen kan /vil hj lpe mig her.
> Varmeslangen der g r fra motor og igennem torpedov ggen til varmeanl gget p
> min Volvo 940, "dunker"/pulserer ved ca 2000-2300 r/min. Ikke over og ikke
> under. Denne "dunken"/puls-frekvens stiger/falder med
> omdrejningstallet(indenfor de ca 300 r/min), og forplanter sig til
> gaspedalen, da den jo ogs er f stet p topedov ggen. Her m rker jeg denne
> "dunken", men lyden h res ogs fysisk. MEN....Ved bning af varmespj ldet
> forsvinder det jeblikkeligt, men kommer s igen efter en 5-10 km.
> Please....hj lp til diagnosticering s ges.

Måske øget tryk i systemet pga en lille utæthed i toppakningen ? En
grim tanke...

MVH Leo

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 01-07-10 22:09

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev :
Måske øget tryk i systemet pga en lille utæthed i toppakningen ? En
grim tanke...

Den får nok snart udløsning, og så dunker det ikke mere i den
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen