Nedtagning af drivhus
Fra : Werner

Dato : 29-06-10 15:57

Jeg har et ca. 10 m2 Juliana drivhus, som i forbindelse med nybyggeri skal
væk. Det er givet væk og skal nu flyttes. Hvordan gør man bedst?
I hvilken rækkefølge skal glasset tages af? Hvordan opbevares/flyttes
glasset bedst? Hvad med skelettet? Gode råd modtages med tak.
vh Werner

Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-10 16:58

> [...]
> I hvilken rækkefølge skal glasset tages af? Hvordan opbevares/flyttes
> glasset bedst? Hvad med skelettet? Gode råd modtages med tak.

Tager i glasset ned i stille værd tror jeg det er ligegyldigt om i tager
sider eller tag først. Men jeg ville nok starte med taget for at have de
mest vridningsstabile sider imens.

Glasset ville jeg stille på højkant - evt i firkantede murerbaljer

Skelettet vejer ikke meget og det ville jeg flytte i et stykke - En trailer
med nedfældbare sider og så nogle bjælker under hvis traileren ikke er bred
eller lang nok. Skelettet kan med fordel skrues til bjælkerne

/A

Fra : Carsten

Dato : 03-07-10 22:44

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
> mest vridningsstabile sider imens.
>
> Glasset ville jeg stille på højkant - evt i firkantede murerbaljer

....og hvis det varer bare lidt længere end en eftermiddag førend det skal
stilles op igen så skriv med en tusch på glasset hvor de hører til - evt.
bare med numrene fra 1... mange. Jeg har lige prøvet at samle et drivhus
igen efter 3 mdr. Selvom jeg havde stillet glassene i en vis form for
"orden" så kunne jeg ikke finde den rette placering til alle glas igen :-|

Carsten