Raslelyd på Octavia?
Fra : Brian Mørch

Dato : 28-06-10 11:25

Hej NG!
Jeg har fået et problem med min Skoda. Når den startes, kan man høre en ret
kraftig raslen ude fra motorrummet. Motoren er kædetrukket og jeg mistænkte
kæden for at skabe lyden. Men det lyder mere som et løst dæksel af en art.
Og faktisk mere hen i nærheden af en gammel diesel hakker.

Jeg har naturligvis snakket med forhandleren om det, men han siger det er
ret almindeligt på den pågældende model... Noget med at "noget" inde i
motoren lige skal køres til, siger Skoda.

Det tager kun omkring 5 sekunder. Så er lyden væk igen. Det er bare pokkers
irreterende :(

Det drejer sig om en 1.6 FSI fra udgangen af 05.

Kan problemet mon afhjælpes? Skoda siger at jeg må leve med det, da det
skulle være et kendt problem på netop den model.

På forhånd tak.

-Brian

Fra : Craner

Dato : 28-06-10 14:08

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan problemet mon afhjælpes? Skoda siger at jeg må leve med det, da det
> skulle være et kendt problem på netop den model.

Ja i gamle dage, skyldes raslelyden alle de penge man havde sparet ved at
købe skoda, det gælder vist ikke mere.
Kan det være ventilerne du hører? når først olien er kørt rundt, stopper den
slags lyde som regel.

vh
Poul

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-06-10 20:19

> [...]
> købe skoda, det gælder vist ikke mere.
> Kan det være ventilerne du hører? når først olien er kørt rundt, stopper

Jeg tænker ventilløftere

Troels

Fra : alexbo

Dato : 28-06-10 13:18

"Brian Mørch" skrev

> Jeg har fået et problem med min Skoda. Når den startes, kan man høre en
> ret kraftig raslen ude fra motorrummet.

Hver gang eller kun efter længere tids stilstand?
En kæde med olietrykskædestrammer vil lyde sådan, men ofte kun når den har
stået et stykke tid.

De fleste olietryksstrammere har så et returstop der forhindrer at de bliver
løse, det kunne være defekt.

"Noget med at "noget" inde i motoren lige skal køres til, siger Skoda."
Det er for ringe, man må kunne sige hvad det er, f.eks det er din forkæde
der skal have olietryk før den bliver stram.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-06-10 20:33

On Mon, 28 Jun 2010 12:25:19 +0200, "Brian Mørch"
<juggernaut@streetbike.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan problemet mon afhjælpes? Skoda siger at jeg må leve med det, da det
>skulle være et kendt problem på netop den model.

Når Skoda siger sådan, er der kun én ting at gøre.

Du aftaler med dem, at de på en given dag på et givent tidspunkt
ruller 5-6 tilsvarende modeller frem, som siger samme lyd.

Mener de ikke det er bare sådan liiiiige, så kan de bare reparere
dytten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-06-10 22:27

folmer@rasmussen.dk sendte dette med sin computer:

> [...]
> ruller 5-6 tilsvarende modeller frem, som siger samme lyd.
>
> Mener de ikke det er bare sådan liiiiige, så kan de bare reparere

Du ku ha drevet det til mere end lastbilschauffør; politiker måske!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-06-10 18:57

On Mon, 28 Jun 2010 23:27:19 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk sendte dette med sin computer:

>Du ku ha drevet det til mere end lastbilschauffør; politiker måske!?
>

>--

Hvad har jeg egentlig generet dig med?

Hvis du vidste, hvad jeg har hørt af fraser og andet mundlort i mit
liv på selv særdeles respektable værksteder, så ville du forstå min
hang til lette løsninger.

Det minder mig lidt om engang hvor jeg ville tale en af mine kollegers
sag.

Han kørte dagligvarer, og de der skide Netto og Fakta de åbner jo
fandme butikker i både gamle filialbiblioteker og andre mystiske
bygninger. Alle med det særkende, at de aldrig blev bygget for at
kunne servicere lastbiler.

Når man så henvender sig til en JYSK driftsleder med en klage over det
uhensigtsmæssige i at skulle bakke rundt om et kommunalt springvand,
og derefter ind over en cykelsti, og derefter ind gennem en mørk port,
alt sammen lørdag formiddag, hvor alle jyskerne har deres snottede
unger med ude og handle, uden rigtigt at have styr på dem.

Det første han sagde var:

Ka' do et bakk' ??

*LOL*

Det er den slags logik man må give op overfor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-06-10 22:14

folmer@rasmussen.dk sendte dette med sin computer:

> Hvad har jeg egentlig generet dig med?

Rolig nu! - det var venligt ment!

Mener du har brugt den før men den er sq smart!

> Hvis du vidste, hvad jeg har hørt af fraser og andet mundlort i mit
> liv på selv særdeles respektable værksteder, så ville du forstå min
> hang til lette løsninger.

Jeg forstår meget mere end du aner

> [...]
>
> Ka' do et bakk' ??
>
> *LOL*
>
> Det er den slags logik man må give op overfor.

Nu faldt du jo heldigvis selv i gryden som barn så chokket har været
"bærligt"

Hans
www.zofiaoghans.dk