hvilken bil?
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-06-10 09:19

Kan nogen anbefale en bil med god plads til 4 voksne eller 2 voksne +
bagage. Med "høj" indstigning. Ydre mål skal absolut ikke være større end
højst nødvendigt. Det er til erstatning for en Avensis der er for stor mht.
ydre mål. Gerne Toyota igen, men andre kvalitetsmærker kan også komme på
tale.

Fra : Nicolaj C

Dato : 28-06-10 09:48

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
> [...]
> højst nødvendigt. Det er til erstatning for en Avensis der er for stor
> mht. ydre mål. Gerne Toyota igen, men andre kvalitetsmærker kan også komme

"Høj" indstigning kunne være.
Citroen C3 Picasso.
Skoda Roomster.
eller nogen af de andre mini MPV'er

Ved dog ikke om de mærker er omfattet af dine kvalitetsmærke krav

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-06-10 10:25

> Citroen C3 Picasso.

Takker, denne artikel ledte på sporet af en række tilsvarende modeller:
http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/2009/2/test-af-den-ny-mpv-citro%C3%ABn-c3-picasso

".. konkurrenterne i den lille MPV-klasse, som bl.a. tæller Nissan Note,
Renault Grand Modus, Skoda Roomster, Ford Fusion, den aldrende Opel Meriva
og den helt nye Kia Soul."

Fra : oz3bto

Dato : 28-06-10 17:39

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Renault Grand Modus, Skoda Roomster, Ford Fusion, den aldrende Opel Meriva

Vil MEGET nødig være den voksne der skal sidde bagi en nissan note ..

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-10 17:46

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Vil MEGET nødig være den voksne der skal sidde bagi en nissan note ..

Vel generelt alle de nævnte biler, som ikke er beregnet til voksne på
bagsædet?

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-10 13:07

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]
> højst nødvendigt. Det er til erstatning for en Avensis der er for stor
> mht. ydre mål. Gerne Toyota igen, men andre kvalitetsmærker kan også komme

Den oplagte er jo en Toyota Verso...
http://www.toyota.dk/cars/new_cars/verso/index.aspx

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-06-10 17:02

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Den oplagte er jo en Toyota Verso...
> http://www.toyota.dk/cars/new_cars/verso/index.aspx

Ja, den lokale toyota-biks fik en e-mail igår om netop Verso, men de har
ikke svaret endnu.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-10 17:10

> Ja, den lokale toyota-biks fik en e-mail igår om netop Verso, men de har
> ikke svaret endnu.

Der er andre forhandlere. )
Sig til, hvis du får behov for kontakt til en forhandler, som også yder
kundeservice. )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-06-10 20:30

On Mon, 28 Jun 2010 10:19:23 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

> [...]
>ydre mål. Gerne Toyota igen, men andre kvalitetsmærker kan også komme på

Det er min erfaring, at koner godt kan vænne sig til "store" biler,
men det tager nogen gange lidt tid. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-06-10 14:09

On 28 Jun., 21:29, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Det er min erfaring, at koner godt kan v nne sig til "store" biler,
> men det tager nogen gange lidt tid. )
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ja da. Fruen var ikke glad for Jaguaren, da jeg købte den, men nu er
hun vældig glad for den. Hun er 160 cm 'høj', så det er ikke pladsen i
bilen det kommer an på...

Uffe: Må man spørge hvorfor du vil have en bil, der er lille
udvendigt ??

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-10 21:49

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Uffe: Må man spørge hvorfor du vil have en bil, der er lille
> udvendigt ??

Plads i garagen måske?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-06-10 08:03

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message

> Uffe: Må man spørge hvorfor du vil have en bil, der er lille
> udvendigt ??

Det er min Mor, der vil have en mindre bil med høj indstigning.
Min skal der ikke pilles ved.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-06-10 20:25

> Det er min Mor, der vil have en mindre bil med høj indstigning.
> Min skal der ikke pilles ved.

RAV 4 er endnu en mulighed - evt. på papegøjeplader...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-06-10 21:56

> RAV 4 er endnu en mulighed - evt. på papegøjeplader...

Det stemmer dårligt med ønsket om plads til 4 voksne.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-06-10 22:03

> Det stemmer dårligt med ønsket om plads til 4 voksne.

Ok, så uden pap-pladerne da... )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-06-10 04:54

> Ok, så uden pap-pladerne da... )

Man sidder elendigt på "bagsædet" medmindre det er den lange version...

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-10 06:45

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Man sidder elendigt på "bagsædet" medmindre det er den lange version...

Den lange version? *LOL*
Hvor mange år siden er det du har siddet i en RAV4?

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-10 06:55

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Man sidder elendigt på "bagsædet" medmindre det er den lange version...

Og nu er du jo så også noget "atypisk" sammensat, sammenlignet med den
gennemsnitlige befolkning. )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-06-10 15:41

> Den lange version? *LOL*
> Hvor mange år siden er det du har siddet i en RAV4?

Nu forholder jeg mig til prisklassen, Henrik

> Og nu er du jo så også noget "atypisk" sammensat, sammenlignet med den
> gennemsnitlige befolkning. )

9 min senere poster du ovenstående - du fik måske "kolde fødder"

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-10 20:59

> Nu forholder jeg mig til prisklassen, Henrik

Hvad har det med noget at gøre? En RAV4 har ikke fandtes i en "kort" udgave
i mange år...

> 9 min senere poster du ovenstående - du fik måske "kolde fødder"

Nej, det var blot for at gøre opmærksom på, at når DU skriver at man ikke
sidder særlig godt/ikke go' plads, så vil det i de fleste tilfælde skyldes
højde - ikke generel mangel på plads. )

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-06-10 09:17

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Ok, så uden pap-pladerne da... )

På Toyotas hjemmeside er der kun en gulpladepris på RAV4. Men en
4-hjulstrækker er 100% udelukket i denne forbindelse.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-06-10 21:00

> På Toyotas hjemmeside er der kun en gulpladepris på RAV4. Men en
> 4-hjulstrækker er 100% udelukket i denne forbindelse.

På hvide plader - dog kun diesel og 4x4:
http://www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=11159

Fra : Mikael

Dato : 29-06-10 01:30

On 28 Jun., 10:19, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> [...]
> ydre m l. Gerne Toyota igen, men andre kvalitetsm rker kan ogs komme p

Mazda 5. Der kommer en helt ny model til efteråret, hvis du kan vente
så længe.

Mikael

Fra : Brian

Dato : 29-06-10 14:29

> [...]
> højst nødvendigt. Det er til erstatning for en Avensis der er for stor
> mht. ydre mål. Gerne Toyota igen, men andre kvalitetsmærker kan også komme

Jeg har netop prøvet den nye Opel Meriva sammen med bedsteforældrene. Man
kan sige meget skidt om Opel, men at genindføre de baghængslede døre er en
ret god idé.
Pga. den plads de giver, kan min bedstemor med gigt i det halve af kroppen,
komme ind på både for og bagsæde uden problemer.

Jeg kan så være i tvivl om de fysiske mål er større end en Avensis eller ej,
men den virker ikke stor (ala C4 Picasso) i trafikken.

/Brian

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-06-10 21:57

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message

> Jeg kan så være i tvivl om de fysiske mål er større end en Avensis eller
> ej, men den virker ikke stor (ala C4 Picasso) i trafikken.

40 cm kortere, samme bredde. Den virker interessant og får lige et check hos
forhandleren én af dagene.