Hvilken væske kan det være?
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-06-10 07:56

Jeg har et par gange inden for de seneste dage observeret, at der er et spor
af væske efter min bil. Væsken lugter ikke, og er klar. Den er en anelse
mere klæbrig end vand, uden at det dog er voldsomt.

Hvad kan det være?

Fra : Carsten Andersen

Dato : 28-06-10 08:27

> [...]
> spor af væske efter min bil. Væsken lugter ikke, og er klar. Den er en
> anelse mere klæbrig end vand, uden at det dog er voldsomt.

Hej,

Det kunne godt være kondens fra dit aircondition- eller klima-anlæg. Det
drypper ihvertfald, og minder om det du beskriver.

mvh

Carsten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-06-10 08:36

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det kunne godt være kondens fra dit aircondition- eller klima-anlæg. Det
> drypper ihvertfald, og minder om det du beskriver.

Ok - hvad betyder det i givet fald?

Fra : Per Jensen

Dato : 28-06-10 08:38

On 28/06/10 09.35, Christian R. Larsen wrote:

> Ok - hvad betyder det i givet fald?

At dit Aircon virker efter hensigten og afløbet til fordamperen ikke er
tilstoppet

Når varm, fugtig luft møder noget koldt, kondenserer fugten og løber
fra. Det er helt naturligt.

// Per.

Fra : alexbo

Dato : 28-06-10 08:23

"Christian R. Larsen" skrev

> Jeg har et par gange inden for de seneste dage observeret, at der er et
> spor af væske efter min bil. Væsken lugter ikke, og er klar. Den er en
> anelse mere klæbrig end vand, uden at det dog er voldsomt.

Nu er "efter min bil" lidt upræcist både ang. bil og sted, men jeg vil
gætte på bremsevæske fra en utæt koblingscylinder.
Hvis det ikke bare er vand fra aircon.
Smag på det, vand smager af vand, bremsevæske bider lidt i tungen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-06-10 10:26

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis det ikke bare er vand fra aircon.
> Smag på det, vand smager af vand, bremsevæske bider lidt i tungen.

Ok, så gætter jeg på vand.

Fra : alexbo

Dato : 28-06-10 10:51

"Christian R. Larsen" skrev

> Ok, så gætter jeg på vand.

Airconnen udskiller vand på af samme grund som dit køleskab, i køleskabet
løber det bagud og fordamper, hvis ikke det er så gammelt at det ender i en
bakke man skal tømme en gang i mellem, på din bil løber det ud af et rør
nedenunder bilen.

Det skyldes at varm luft kan indeholde mere fugt end kold luft, så når
airconnen køler luften ned, falder fugten ud af luften.
Det er det samme der sker når duggen falder om aftenen, den varme sommerluft
køles ned og kan ikke holde på fugten.

mvh
Alex Christensen