Magic, gået af mode eller......???
Fra : Christian Trier

Dato : 05-08-01 21:42

Jeg har lige fundet mine gamle magic kort igen, og det er egentlig et kanon
sjovt spil, hvis man altså kan komme til at spille med nogen! For er der
stadigvæk mange der spiller magic kort eller er det helt uddødt og gået af
mode? Når jeg er inde i rollespilsbutikker er der for det meste altid kun
nogen der spiller Pokèmon =O<<<<<, og det kunne da være fedt hvis der var
nogle fler der spillede magic. Forresten findes der et DM i Magic kort? Og
hvordan skal fordelingen mellem manaer, creatures og spells være hvis man
f.eks. skal ha 60 kort?

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Christian

Dato : 05-08-01 22:05

Du kan godt finde folk som spiller Magic - Jeg har næsten altid en sæt med.
Men det er bare for dyrt i længen at købe nye kort........så det er nok
derfor at folk ikke spillere det mere !

Fra : Kuruderu

Dato : 06-08-01 03:02

Alt efter Deck typen skal du have 20-30 Basic lands med, resten kan man ikke
rigti sætte rater for da det kommer MEGET an på typen af spil du vil have:
lots of small critters, Big bang, stasis osv...
der er stadig en del magic spillere, men der er et spil på retur, det er
blevet for dyrt for folk at købe kort, og da deres publikum med tiden er
blevet yngre, 10-12 år, har de ikke råd mere. men der kommer stadig en ny
magic udgivelse hver 2. måned ca.

--
Kuruderu
ICQ# 78152492

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 06-08-01 09:41

"Christian Trier" <christiantrier@dadlnet.uni2.dk> skrev:

> Forresten findes der et DM i Magic kort?

Jeg ved ikke om der findes et egentligt VM, men Viking-Con plejer
at indeholde en Magic-turnering.

> Og hvordan skal fordelingen mellem manaer, creatures
> og spells være hvis man f.eks. skal ha 60 kort?

Som tommelfingerregel plejer jeg at have 1/3 land, 1/3 creatures
og 1/3 andet (artifacts, enchantments, sorcery, instants, etc.).
Men det kommer meget an på ideen i deck'et, jeg har fx set decks
helt uden creatures og andre der kun bestod af creatures og land.

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

He had squatted for hours in the courtyard of the philosophers,
listening to the arguments of theologians and teachers, and had
come away in a haze of bewilderment, sure of only one thing,
and that, that they were all touched in the head.
- Robert E. Howard, "The Tower of the Elephant"

Fra : Mikkel Rode

Dato : 13-08-01 09:27

Hejsa

Der findes både DM, EM og VM i Magic - der er store konkurrencer over det
hele.
Jeg tror du kan finde mere på www.midcard.com (Midgaard som distribuere
Magic i Danmark) eller på fx. www.valhalla-magic.dk - som er hjemmesiden for
landsforeningen for magic (så vidt jeg ved) eller den vist nok mest
opdaterede hjemmeside omhandlende magic, www.magiczonen.dk

Jeg besøger ikke lige siderne så tit - men jeg mener det er adresserne -
ellers eksperimenter lige med bindestreger og .dk/.com

Laterness..
Mikkel