Forsikringsfolk tror på Gud
Fra : Henning Christiansen

Dato : 27-06-10 22:32

Et lille genbrug ovre fra dk.snak.vittigheder:

Lynet slog ned i kirken, som udbrændte.
Næste dag kom forsikringsmanden og sagde:
- Desværre dækker forsikringen ikke, nar det er ejeren selv, der har påsat
branden.

--
Hilsen Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-10 22:26

Henning Christiansen <Christiansen@lic-mail.dk> skrev i meddelelsen
4c27c343$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> Næste dag kom forsikringsmanden og sagde:
> - Desværre dækker forsikringen ikke, nar det er ejeren selv, der har

Henning Christiansen, den er ikke-sjov på SÅ mange niveauer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-06-10 14:04

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> declared in:
N62dnStzgdL2jrTRnZ2dnUVZ8q-dnZ2d@giganews.com :
> Henning Christiansen <Christiansen@lic-mail.dk> skrev i meddelelsen
> 4c27c343$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Henning Christiansen, den er ikke-sjov på SÅ mange niveauer.

Jeg har nu altid syntes den var sjov.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 29-06-10 23:43

Den 29-06-2010 15:04, Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Jens Bruun<bruun_jens@hotmail.com> declared in:
> N62dnStzgdL2jrTRnZ2dnUVZ8q-dnZ2d@giganews.com :

> Jeg har nu altid syntes den var sjov.

Det er ret sjovt med den slags faktisk, for det er vist kun kristne, der
er så nærtagende.

Både jøder og handicappede har selvironi nok til at være sjove og nyde
humor. Kan bl.a. anbefale "The Ultimate Book of Jewish Jokes", som kan
købes på Amazon.

<http://www.amazon.co.uk/gp/product/1861058217/ref=oss_product>

Det sjove ved det *rigtig* sjove er når det er af en vis kvalitet...

Henrik Blunck
Twitter: http://twitter.com/henrikblunck_dk
Facebook: http://www.facebook.com/henrikblunck

Fra : Henning Christiansen

Dato : 30-06-10 08:41

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <http://www.amazon.co.uk/gp/product/1861058217/ref=oss_product>
>
> Det sjove ved det *rigtig* sjove er når det er af en vis kvalitet...

Beklager, hvis jeg kommer til at ødelægge din statistik. Jeg er selv kristen
og syntes at den var ret sjov (men ikke ironisk, som du måske mener).

Ved du, at før reformationens tid, kunne munkene finde på at holde messer
for æslet, hvor de tilbad et æselbillede og råbte IÅ - IÅ i stedet for
ammen? Det kalder jeg selvironi.

Humoren forsvandt da reformationen, - og rivaliseringen - kom. Grunden var
den enkle, at man kun kunne være selvironisk i "indforstået" selskab. Når
modstanden kommer, klapper man i og er på vagt.

--
Hilsen Henning

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 30-06-10 11:24

Den 30-06-2010 09:41, Henning Christiansen skrev:
> "Henrik V Blunck"<henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse

> Beklager, hvis jeg kommer til at ødelægge din statistik. Jeg er selv kristen
> og syntes at den var ret sjov (men ikke ironisk, som du måske mener).

Jeg er kun glad for statistikken blev "knækket"...

[Ironien var kun for illustrationens skyld - og dér selvironi.]

> [...]
> den enkle, at man kun kunne være selvironisk i "indforstået" selskab. Når
> modstanden kommer, klapper man i og er på vagt.

Jeps. Forsvarsmekanisme.

Fra : Lyrik

Dato : 30-06-10 07:14

On 30 Jun., 00:43, Henrik V Blunck <hen...@blunck.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://www.amazon.co.uk/gp/product/1861058217/ref=oss_product>
>
> Det sjove ved det *rigtig* sjove er n r det er af en vis kvalitet...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja som jøden der blev stenet til døde for at samle brænde på en sabbat
sagde:"Det er ikke stenene der dræber mig! Faktisk dør jeg af grin
over den åndsvage Moselov!"

Jens

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-07-10 08:46

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> declared in:
d66af0d2-d1d7-4f43-8875-a187c8b2ed6a@5g2000yqz.googlegroups.com :

> Ja som jøden der blev stenet til døde for at samle brænde på en sabbat
> sagde:"Det er ikke stenene der dræber mig! Faktisk dør jeg af grin
> over den åndsvage Moselov!"

Rigtig underfundig :)