Andagt: På et Ord fra Gud
Fra : Ole Madsen

Dato : 27-06-10 08:42

Fra dag til dag
Svend Rehling

Juni 27

PAA ET ORD AF GUD
Paa dit Ord vil jeg kaste Garnene ud. Luk. 5, 5.

Man maa sige, det var imod al Fornuft. For naar man har ligget ude med sine
Garn hele Natten og intetsomhelst faaet, er det højst usandsynligt, at man
nogle faa Timer efter skulde kunne faa Garnene fulde paa det selvsamme Sted.
Og der skal nok have været kloge Folk, som rystede paa Hovedet ad dette
Forehavende. Der var, naar alt kom til alt, kun een eneste Grund til at gøre
det alligevel, og det var den: at Jesus havde sagt det. Og saa vovede Simon
sig altsaa ud paa dette Ord alene. Og han oplevede, at det bar.

Det kan ske for enhver af os, at der kommer Tider og Øjeblikke, da vi kun
har Guds Ord at gaa ud paa. Det er mod al menneskelig Fornuft, og der er
Raadgivere nok, som søger at faa os fra det. Men inde i vor Samvittighed kan
vi mærke, at Gud har sagt det. Da gælder det, om en Kristen tør gaa paa Guds
Ord alene. Lykkelig den, som vover det! Han skal komme til at opleve, saa
han aldrig glemmer det, at dette Guds Ord vidunderligt bærer igennem. Det
kan være, han faar en streng Gang at gaa, og at noget af hans eget
smerteligt maa briste, som Garnene brast hin Dag ved Genezareth Sø. Men han
faar en rig Dræt og en kostelig Løn for sin Lydighed.

Saadan gik elleve jævne Mænd ud og kristnede Folkeslagene - paa et Ord af
Gud. Saadan stod Martin Luther ene mod en hel Verden - paa et Ord af Gud.
Har du det Troens Mod, hvis du skulde blive stillet paa den samme Prøve ?

Ole Madsen

www.danmarkforjesus.dk andagter

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 10:50

On Sun, 27 Jun 2010 09:41:59 +0200, "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>nogle faa Timer efter skulde kunne faa Garnene fulde paa det selvsamme Sted.

fiskestimer kan på et par timer ellers nå langt

>Og der skal nok have været kloge Folk, som rystede paa Hovedet ad dette
>Forehavende. Der var, naar alt kom til alt, kun een eneste Grund til at gøre
>det alligevel, og det var den: at Jesus havde sagt det.

han havde sikkert observeret at mågerne var begyndt at kredse over
området

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Kall, Mogens

Dato : 27-06-10 11:23

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse news:di7e269d6fvrnt1sm0o29cov4igf7sm08d@4ax.com...

> [...]
> . Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
> in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Hmm ... (memory on from) ...

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 20:19

On Sun, 27 Jun 2010 12:23:26 +0200, "Kall, Mogens"
<Jesus.loves.you.et@gmail.com> wrote:

>Hmm ... (memory on from) ...

var indholdet af ovenstående indlæg for svært at forholde sig til?

<klip>

Fra : Kall, Mogens

Dato : 28-06-10 05:50

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse news:ov8f261ptvp6ti3hohfvvk51t61c4nagb6@4ax.com...

> var indholdet af ovenstående indlæg for svært at forholde sig til?

Nej. Overhovedet ikke. Men det var *trivielt* (og dermed intetsigende) !

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11341