Ford bilnøgler kan låse alle Ford biler ?
Fra : Per

Dato : 27-06-10 11:55

Hej NG !

Hvad er grunden til, at Ford har valgt, at alle deres bilnøgler kan låse
alle andre Ford biler ?

Min Focus kan fx. låse et familiemedslems Ford KA og omvendt.

De kan dog ikke låse "hinanden" op.

mvh. Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-06-10 12:03

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er grunden til, at Ford har valgt, at alle deres bilnøgler kan låse
> alle andre Ford biler ?

Nabohjælp

Fra : Gamle

Dato : 27-06-10 14:07

Per wrote:
> [...]
> låse alle andre Ford biler ?
>
> Min Focus kan fx. låse et familiemedslems Ford KA og omvendt.

Hvis bilen efterlades med nøgler i og motoren igang, så skulle det være mig
en fornøjelse at "hælpe" ved at låse bilen.

/Torben

Fra : oz3bto

Dato : 27-06-10 17:48

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis bilen efterlades med nøgler i og motoren igang, så skulle det være
> mig en fornøjelse at "hælpe" ved at låse bilen.
>
> /Torben

Har set nogen knægte gøre det ved en politi bil dengang de kørte i mondeo ..

Så ret sjovt ud da betjentene kom tilbage til bilen som pludselig var låst
selvom nøglen stadig sad i

Fra : Martin Bak

Dato : 27-06-10 18:00

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ..
>
> Så ret sjovt ud da betjentene kom tilbage til bilen som pludselig var låst

Det er ellers en risikabel hobby. For omkring 25 år siden boede jeg lige ved
KB-Hallen, der den dag lagde lokaler til en eller anden hypet boksekamp. Da
jeg og nogle venner vill i byen, efter at have varmet op derhjemme, var der
fyldt med biler, og selvfølgelig også politibiler foran hallen. Jørgen, som
altid rodede sig ud i sådan noget, blev nysgerrig på en politibil. Kiggede
ind ad ruden, og rørte ved dørens håndtag. En-to-tre, så lå han i førergreb
over motorhjælmen på politibilen og fik påmonteret håndjern. Derefter lempet
ind på bagsædet af bilen, som han således fik, ikke bare lejlighed til at se
indefra, men sandelig også en køretur i. Vi andre forsøg på diplomati blev i
hårde vendinger afvist, og vi blev ladet utvetydigt forstå, at hvis vi ikke
holdt kaje og bare skred, så kunne vi da få lov at komme med.

Så alt i alt nok ikke en fritidsfornøjelse det er fornuftigt at slå sig på.
Jørgen blev lukket ud fra detentionen kl. 3 om natten, men ikke sigtet for
noget.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Gamle

Dato : 27-06-10 19:45

oz3bto wrote:
> [...]

> mondeo ..
> Så ret sjovt ud da betjentene kom tilbage til bilen som pludselig var

Ah, jeg så nu mere for mig ham der bor 200 m fra bageren og tager bilen som
får lov at stå udenfor bageren med motoren igang. Det kunne være ret så
festligt at se ham gå hjem for at hente reservenøglerne.

/Torben

Fra : Martin Bak

Dato : 27-06-10 19:54

> Ah, jeg så nu mere for mig ham der bor 200 m fra bageren og tager bilen
> som får lov at stå udenfor bageren med motoren igang. Det kunne være ret
> så festligt at se ham gå hjem for at hente reservenøglerne.

Sårn Ford kan vel dirkes op med en spandauer?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henning

Dato : 27-06-10 20:15

>Hvis bilen efterlades med nøgler i og motoren igang, så skulle det være mig
>en fornøjelse at "hælpe" ved at låse bilen.

Bilen kan ikke låses med fjernbetjening mens der er tænding på

Fra : Henrik B.

Dato : 27-06-10 23:52

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Bilen kan ikke låses med fjernbetjening mens der er tænding på

Nu taler vi så om låsning via nøgle...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henning

Dato : 28-06-10 15:20

On Mon, 28 Jun 2010 00:52:29 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>Nu taler vi så om låsning via nøgle...

Ok - men det er stadig kun den den ene dør der låses. Centrallåsen
aktiveres formodentlig ikke med nøgle, når der er tænding på motoren?

Fra : Armand

Dato : 30-06-10 22:18

Henning skrev:

> Ok - men det er stadig kun den den ene dør der låses. Centrallåsen
> aktiveres formodentlig ikke med nøgle, når der er tænding på motoren?

Hvis man, som på min Pu'gøjt kan låse indefra v.h.a. en trykknap,
hvorfor skulle man så have mikset tænding og udvendig central-låsning
sammen !?

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 27-06-10 20:36

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er grunden til, at Ford har valgt, at alle deres bilnøgler kan låse
> alle andre Ford biler ?

Godt spørgsmål - jeg har læst det samme er tilfældet på f.eks BMW E46.

Jeg har dog endnu ikke prøvet, da det ofte er visse "typer" der ejer de
biler... jeg selv undtaget, naturligvis

/Brian

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-06-10 00:48

> Jeg har dog endnu ikke prøvet, da det ofte er visse "typer" der ejer de
> biler...

> /Brian

Hehe. :)

Troels