VW motor i Audi??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 26-06-10 14:26

Min Audi 80 1993 har kørt 425.000 km, bruger vand, svinger i temperatur og
lægger sort oliehinde på vandet i ekspansionsbeholderen. - Den er en 1,9TDI!

Der er så godt som ingen brugte TDI motorer til Audi på markedet, men et
større udbud
af samme til VW - årgang 1998 og fremad.

Så jeg påtænker at anvende sidst nævnte, selve hoveddelen må være den
samme.

Nogen herinde der erfaring og mening? - Jeg vil blive glad for input!

Med bedste hilsen,
Palle

Fra : NHF

Dato : 26-06-10 14:58

Hej
Jeg ved ikke hvor relevant mit indlæg er, men i 1990 var jeg ejer af en
Datsun 120A, og umiddelbart var det samme motor med samme typebetegnelse som
motoren i en Datsun Cherry, og de lignede hinanden på en prik. Men det viste
sig at beslaget til motorophænget var rykket en cm. nok til at projektet
aldrig blev rigtigt godt. Mit råd er, spørg til andre som har forsøgt med
samme bil og træk på deres erfaringer. Der findes vel et Audi forum.
NHF, Århus

Fra : TGJ

Dato : 28-06-10 22:35

"NHF@privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i meddelelsen
>. Der findes vel et Audi forum.

vagcars.dk ?

/thomas

Fra : Fister

Dato : 26-06-10 19:28

After serious thinking Palle Bugtrup wrote :
> [...]
> samme.
>
> Nogen herinde der erfaring og mening? - Jeg vil blive glad for input!

Vent på et ordenligt svar! men begynd at finde den motor du vil have,
jeg er 99% sikker på at der ingen forskel er.
Kai

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-06-10 21:06

On Sat, 26 Jun 2010 20:28:03 +0200, Fister <ikke@interessant.nej>
wrote:

>Vent på et ordenligt svar! men begynd at finde den motor du vil have,
>jeg er 99% sikker på at der ingen forskel er.

Og den sidste procent kan dække over at huller/gevind til bla.
motorophæng ikke er til steder på de rigtige pladser, bundkar kan have
en udformning der gør at der ikke er plads til motoren.

Men ellers enig i at der ved VW/Audi er mange sammenfald så
operationen burde kunne falde heldigt ud hvis man lige er omhyggelig
med at undersøge donormotoren for "pasform".

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-06-10 20:19

Palle Bugtrup skriver:

> [...]
> af samme til VW - årgang 1998 og fremad.
>
> Så jeg påtænker at anvende sidst nævnte, selve hoveddelen må være den

Hvad hedder motoren?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_diesel_engines#1.9_R4_TD_55kW
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines#1.9_R4_D_44-50kW

> Nogen herinde der erfaring og mening? - Jeg vil blive glad for input!

Var der noget med at de i Audierne ikke sad på tværs i motorrummet?

Klaus

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 26-06-10 20:56

> Palle Bugtrup skriver:

> Hvad hedder motoren?

Jeg mener der kun kan være tale om '1Z'. Den bruges både i Audi 80 og
i første udgave af A4.

> [...]
>
> Var der noget med at de i Audierne ikke sad på tværs i motorrummet?

Korrekt, - som i VW Passat.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-10 06:00

"Palle Bugtrup" <burini@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> samme.
>
> Nogen herinde der erfaring og mening? - Jeg vil blive glad for input!

Mon ikke ethvert autogenbrug kan besvare dine spørgsmål?

--
Per

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 29-06-10 10:41

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> "Palle Bugtrup" <burini@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke ethvert autogenbrug kan besvare dine spørgsmål?
>
> Per

Just bestilt motor - næsten i Østrig.

Tak for alle input,

Palle