er Tdc forpligtiget til at holde hvad de l~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-06-10 01:41

er Tdc forpligtiget til at holde hvad de lover ? (Mobilt bredbånd)

http://chokmah.dk/tdc.mobil.bredbaand.html

jeg skulle have mellem 1,8 - 3,6 Mbit i området hvor jeg bor men faktum er
at det reelt kun virker om natten og når der er fuld knald på så køre det
med 0,13 Mbit

Mit spørgsmål er om Tdc er forpligtiget til at sætte udstyr op der dækker på
en måde så
de levere den lovede hastighed ?

Venligst
BMM

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-10 03:16

Den 26-06-2010 02:40, Bo M. Mogensen skrev:
> er Tdc forpligtiget til at holde hvad de lover ? (Mobilt bredbånd)

Er du sikker på, at de lover det, som du tror, de lover?
Tjek din aftale, der er ganske givet taget forbehold for
hastigheden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær noget nyt om danske ord og ordsprog:

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-06-10 09:50

Kim Ludvigsen skrev:

> Er du sikker på, at de lover det, som du tror, de lover? Tjek din aftale, der
> er ganske givet taget forbehold for hastigheden.

Personligt holder jeg mig væk fra reklamer der lover OP til
en given hastighed, og jeg formoder det er en sådan du har bidt på.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-06-10 11:07

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt holder jeg mig væk fra reklamer der lover OP til
> en given hastighed, og jeg formoder det er en sådan du har bidt på.

adgang skal man jo have ...

Fra : N_B_DK

Dato : 26-06-10 19:50

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
> Personligt holder jeg mig væk fra reklamer der lover OP til
> en given hastighed, og jeg formoder det er en sådan du har bidt på.

Dvs du har ikke selv internet?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-06-10 20:44

Følgende er skrevet af N_B_DK:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
>
> Dvs du har ikke selv internet?

Jo da, ellers kunne jeg jo ikke poste herinde, vel
Man kan faktisk få forbindelser hvor man bliver lovet et
bestemt antal Mbit, og som overholder dette (ligesom mit).
Vi har faktisk indtil for nyligt haft sådanne 2 (forskellige)
forbindelser inde i huset. Begge levede de op til den hastighed
der var blevet lovet. Fejlmargen var absolut tæt på nul, og det
var uanset tidspunkt på dagen/ugen.
Det hele bunder jo egentlig i hvormeget man vil betale, eller som
i vores tilfælde hvormeget vi kan få firmaet til at betale

Fra : N_B_DK

Dato : 26-06-10 20:49

> Jo da, ellers kunne jeg jo ikke poste herinde, vel
> Man kan faktisk få forbindelser hvor man bliver lovet et
> bestemt antal Mbit, og som overholder dette (ligesom mit).

Ja til udbyderens server.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-06-10 22:50

N_B_DK skrev den 26-06-2010:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message

> Ja til udbyderens server.

Tror nu også det er sjældent det er efterfølgende der er problemet.
Det plejer jo at være kobberet og afstanden til centralen der
er største problem. For de trådløse er det forbindelsen hen til masten
der volder de største problemer. Tror ikke at der er særlige problemer
med backbone forbindelserne i dagens DK.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-06-10 23:49

> [...]
> der volder de største problemer. Tror ikke at der er særlige problemer
> med backbone forbindelserne i dagens DK.

9/10 sider jeg benytter er ikke i DK, du får ALDRIG nogen ISP til at
garantere en minimums hastighed til andet end deres netværk.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-06-10 10:45

Følgende er skrevet af N_B_DK:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
>
> 9/10 sider jeg benytter er ikke i DK, du får ALDRIG nogen ISP til at
> garantere en minimums hastighed til andet end deres netværk.

Som jeg læser OP så er det jo også forbindelsen til ISP der klages
over. Det er da også den man måler.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-07-10 21:56

> Dvs du har ikke selv internet?

www.bredbaandnord.dk

50/50mbit, de garanterer 50/50 (og leverer iøvrigt 59/75 i
spidsbelastningstiden...)

Troels

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-06-10 03:03

On 26/06/2010 10:49, Andersen [3650] wrote:
> Personligt holder jeg mig væk fra reklamer der lover OP til
> en given hastighed, og jeg formoder det er en sådan du har bidt på.

Findes der da reklamer der lover en ikke-op-til hastighed på mobilt
bredbånd?

--
Peter Knutsen

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 10:45

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Findes der da reklamer der lover en ikke-op-til hastighed på mobilt
> bredbånd?

Nej de lover OP til, det er ikke det samme som at love en minimums
hastighed.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-06-10 10:51

Den 27-06-2010, skrev Peter Knutsen:

> Findes der da reklamer der lover en ikke-op-til hastighed på mobilt bredbånd?

Aner det ikke. Nu må jeg jo så også erkende at jeg ikke lagde så meget
i ordet MOBILT til at starte med, men kan nu godt se det har en
afgørende betydning
Man har jo også set at der er lovet op til x antal Mbit på faste net.
Og det er dem jeg har tænkt på. Med mobile er der jo kæmpe forskel på
hvormeget man får alt efter afstand til masten. Det er lidt ligesom
tilbuds reklamer med førpris optil xx, eller spar op til xx

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-06-10 11:07

> Er du sikker på, at de lover det, som du tror, de lover? Tjek din aftale,
> der er ganske givet taget forbehold for hastigheden.

umidelbart kan jeg ikke finde noget - men det lyder af meget at der kun
bliver leveret 1 % eller der omkring af den lovede hastighed

Fra : Gamle

Dato : 26-06-10 13:15

Bo M. Mogensen wrote:

> umidelbart kan jeg ikke finde noget - men det lyder af meget at der
> kun bliver leveret 1 % eller der omkring af den lovede hastighed

Hvis du bruger USB stick som sidder vandret ud fra computeren, så prøv at
sætte den lodret på låget med et lille ekstra kabel. Det giver bedre
forbindelse.

Mvh.
Torbe

Fra : Jean

Dato : 26-06-10 16:59

"Bo M. Mogensen" skrev:
> jeg skulle have mellem 1,8 - 3,6 Mbit i området hvor jeg bor men faktum er
> at det reelt kun virker om natten og når der er fuld knald på så køre det
> med 0,13 Mbit

Har du prøvet at gøre som TDC Support ber dig om? At ta' din computer
med...

Du fanger jo, ifølge dit billede, kun EDGE i stedet for 3G eller Turbo 3G.

Så ta' PC og modem med ud i det fri.... gerne tæt på en mast, så du får
kontrolleret at modem/software kan gå på 3G-nettet.
Du kan se masterne på www.mastedatabasen.dk

Du bor meget tæt på en mast, så jeg tror dit modem eller softwaren giver
knuder.

Prøv det eventuelt på en anden PC...

> Mit spørgsmål er om Tdc er forpligtiget til at sætte udstyr op der dækker
> på en måde så
> de levere den lovede hastighed ?

Det er der helt sikkert taget forbehold for i aftalen.

Jeg synes du er brokker dig utroligt meget inden du har udelukket fejl på
modem/PC/software...

Mvh Jean.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-07-10 17:56

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> er Tdc forpligtiget til at holde hvad de lover ? (Mobilt bredbånd)

Og iøvrigt er "Bredbånd" når der er mindst 2mbit hver vej (både op og ned) -
så bredbånd er en misvisende betegnelse.

Troels

Fra : Hauge

Dato : 02-07-10 18:00

Troels [around 9000] skrev:
> Og iøvrigt er "Bredbånd" når der er mindst 2mbit hver vej (både op og
> ned) - så bredbånd er en misvisende betegnelse.

Det er vist ikke en lov der siger det. Ellers må du da lige finde den.

Mvh Hauge

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-07-10 18:05

> Det er vist ikke en lov der siger det. Ellers må du da lige finde den.

Desværre er det ikke en lov, men det ér definitionen af bredbånd.

Troels

Fra : Hauge

Dato : 02-07-10 18:38

Troels [around 9000] skrev:
> Desværre er det ikke en lov, men det ér definitionen af bredbånd.

Tjaeh, jeg kan også derfinere hvad jeg selv vil, det gør det ikke mere
rigtigt..

Mvh Hauge

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-07-10 19:55

> Tjaeh, jeg kan også derfinere hvad jeg selv vil, det gør det ikke mere
> rigtigt..

Det kommer nok fra noget Komputer for Alle, desværre.

EU-direktiv siger 144 kbit/sek. I guder.

http://bredbaand.sydenergi.dk/Sider/Hvornaarerdetegentligbredbaand.aspx

Omvendt kan man sige, at TDC ikke leverer BREDBÅND til Bo, hvorfor de ikke
kan overholde leveringen.

http://da.wikipedia.org/wiki/Bredb%C3%A5nd

Sakset fra Wiki:

"IT-styrelsen har på et tidspunkt defineret bredbånd til at være minimum 2
Mbit/sekund."

Troels