Fruens Sankt Hans-tur.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-06-10 21:45

Det er efterhånden en gammel tradition vi har her i huset med, at jeg
morgenen efter Sankt Hans aften triller lidt om på den ene side,
løfter hovedet lidt, og brummer som altid: Hva' fanden! Er du her
endnu?

I år havde jeg endda investeret i klarlak til såvel skaft som
oversiden af selve kosten. Pudset efter med sandpapir korn 360 indtil
flere gange og havde fået en af byens bedste frisører til at trimme
selve børsterne.

En billig Garmin fra El-Giganten forudindstillet på Brocken, Tyskland
havde jeg også monteret sammen med en drikkevandsflaske fra en af
Bjarne Riis' gamle havelåger, Så konen ikke skulle dehydrere
fuldstændigt på turen.

Det hjælper ikke en dyt!! Hun tuller stadig rundt ude i de frastødende
lokaler og gør sig nyttig med både det ene og det andet. )

Næste år tror jeg s'gu at jeg KØRER derned selv. Der må da være et
anseligt antal kvindfolk samlet på den knold? Og jeg må godt samle
appetit ude..........................................siger hun. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-06-10 23:18

folmer@rasmussen.dk skrev:
> Næste år tror jeg s'gu at jeg KØRER derned selv. Der må da være et
> anseligt antal kvindfolk samlet på den knold? Og jeg må godt samle
> appetit ude..........................................siger hun. ,-)

Inden du begiver dig ud på slige farter bør du nok lige overveje hvilken
geografi du vil bruge som grundlag.

Hvis du ruller afsted efter det du siger du har stillet den der stakkels
uskyldige Garmin til, skal du huske at medbringe paløren. For det der
nede i det mørke Tyskland er altså efter tysk overtro.

Holder du dig til dansk overtro ender du på noget der hedder Purhøj, på
koordinatet; 55° 48' 8" N 9° 52' 0" Ø.

Du kan selvfølgelig også vælge at være et moderne menneske og blot
skrive "Bloksbjerg" i den der Garmin. Så er jeg sikker på du ikke
behøver palør. (Du skal nok påregne et par minutters tilvænding. Men
så skulle du ikke have problemer med sproget.)