Stafet.... Ungdomsfikseringen på biler....
Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-10 17:21

Takker for Stafetten.... Som kom lidt uventet.. Så som næste tema, kunne jeg
tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....

Starter her med Carpenters... Fun fun fun

http://www.youtube.com/watch?v=xePdSw_emhc

Men i kan jo nok finde nogle flere....

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-06-10 18:29

On 25-06-2010 18:21, Benny Mortensen wrote:
> Takker for Stafetten.... Som kom lidt uventet.. Så som næste tema, kunne jeg
> tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....

Lee Dorsey med "My Old Car":

http://www.youtube.com/watch?v=vcavBF1Qo_0

Brownie McGhee med "Auto Mechanics Blues":

http://www.youtube.com/watch?v=dETcsYKNflI

Henning.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-06-10 19:42

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....
>
> Starter her med Carpenters... Fun fun fun

Tjaaaa, nogle kan da graves frem

Først Jan & Dean med Dead Mans Curve:
http://www.youtube.com/watch?v=Anq4wdZc2Ow

Så bør vi heller ikke glemme denne, Bruce Springsteen med Caddilac Ranch:
http://www.youtube.com/watch?v=krWJu5bKTXs

En anden med Bruce Springsteen, Racing in the Streets:
http://www.youtube.com/watch?v=oGTkEqNx38M

--
Uffe Bærentsen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-06-10 20:21

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....
>
> Starter her med Carpenters... Fun fun fun

Muligvis på kanten af emnet men....

En ung piges kamp mod en lastbil... så'n relativt frit fortolket ;)
Pink - 18 Wheeler
http://www.youtube.com/watch?v=Clb8jCoJVqg

Jeg har en hurtig bil, så vi kan køre væk fra vores forældre :)
Tracy Chapman - Fast Car
http://www.youtube.com/watch?v=dl6yilkU1LI

Og for det nu ikke skal forsvinde helt i østrogen og teenageoprør

Mötley Crüe - Kickstart My Heart (de var unge dengang)
http://www.youtube.com/watch?v=bpM83zySsdY

/Robert

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-06-10 20:25

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse

> Takker for Stafetten.... Som kom lidt uventet.. Så som næste >tema, kunne
> jeg tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....

Åh den er svær mand

Jeg prøver at byde ind aligevel

Den Roskilde aktuelle Prince med Littel Red Corvette
http://www.youtube.com/watch?v=rWTqAaWskCo

Mustang Sally Wilson pickett
http://www.youtube.com/watch?v=gKuv5u55xzw&feature=related

I de næste tre sange går facinationen af "bilen" mere over i en slags opgør
eller en mere ironisk tilgang til bilen.
Lidt modvægt skal der jo også være
Men det er nogle gode sange, syntes de skulle med.

Janis Joplin - Mercedes Benz
http://www.youtube.com/watch?v=C-GFqhCq2HA

Donovan
Ridin'in my car
http://www.youtube.com/watch?v=HukimAg3ZMQ

Sailor's Traffic Jam
http://www.youtube.com/watch?v=cgmYwr85CKA

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-06-10 21:02

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> eller en mere ironisk tilgang til bilen.
> Lidt modvægt skal der jo også være
> Men det er nogle gode sange, syntes de skulle med.

og så lige den her

Adam Sandler - Ode To My Car
http://www.youtube.com/watch?v=pjHkIm3Z3gA :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-06-10 21:04

> [...]
> jeg tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....
>
> Starter her med Carpenters... Fun fun fun

Så skal vi sørme også have originalen:

Beach Boys-Fun Fun Fun
http://www.youtube.com/watch?v=QXif3HvtpNg&feature=related

409:
http://www.youtube.com/watch?v=xKKP_cZuk54

Little Deuce Coupe:
http://www.youtube.com/watch?v=B1LiKpv-VfE&feature=related

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-06-10 21:06

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

Chuck Berry:
http://www.youtube.com/watch?v=B1LiKpv-VfE&feature=related

og den samme med Rolling Oldefar
http://www.youtube.com/watch?v=UyhkBg8wOBo&feature=related

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-06-10 21:11

On 25-06-2010 18:21, Benny Mortensen wrote:

> tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...

Ikke alle unge var til hurtige biler, country ungdommen havde helt andre
drømme, så dette kunne også forekomme:

Country duoen 'The Judds' med "John Deere Tractor":

http://www.youtube.com/watch?v=YbWr0-moEis

Jason Aldean med "Big Green Tractor":

http://www.youtube.com/watch?v=fUdzPy5OuCE

Kenny Chesney med "She Thinks My Tractor Is Sexy":

http://www.youtube.com/watch?v=uhkaFbO_lJ4

Jeg forventer at disse eksempler får fingeren nedad.

Henning

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-06-10 21:24

Benny Mortensen skrev:

> Takker for Stafetten.... Som kom lidt uventet.. Så som næste
> tema, kunne jeg tænke mig, Ungdommens fixering omkring
> biler... Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....

En film der passer til temaet må være George Lucas:
"American Graffiti" (1973). Jeg kan ikke finde nogen
liste over filmens musiknumre, men her er de første
8 minutter af filmen, som begynder med nummeret
"Barbara Ann":
http://www.youtube.com/watch?v=LJJ4JyeAIoE

--
Herluf :·)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-06-10 21:26

> [...]
> liste over filmens musiknumre, men her er de første
> 8 minutter af filmen, som begynder med nummeret

Stor film...ikke mindst pga. Wolfman Jacks medvirken

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-06-10 21:38

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> ... "American Graffiti" (1973). ... her er de første
> 8 minutter af filmen, som begynder med nummeret
> "Barbara Ann":
> http://www.youtube.com/watch?v=LJJ4JyeAIoE

Sludder. Men her er "Barbara Ann" med The Regents:
http://www.youtube.com/watch?v=8avM3tikxU4

--
Herluf :·)

Fra : Bo Armand

Dato : 25-06-10 21:57

> [...]
> liste over filmens musiknumre, men her er de første
> 8 minutter af filmen, som begynder med nummeret

Jeg hører nu kun Bill Haley & His Comets med Rock Around the Clock

Hilsen Bo Armand

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-10 11:07

> [...]
> liste over filmens musiknumre, men her er de første
> 8 minutter af filmen, som begynder med nummeret

Makes me a great reminder ))

Hvordan filmens Stud, ender med at sidde og kede sig,
med en, var det ikke en 12 årig pige i bilen, som nærmest
ikke var til at slippe af med igen... Så var den aften ødelagt
Og hvordan, den ellers håbløst romantiske, men også på
samme område, vel mest kiksede person, forelsker sig
håbløst i en lækker sag, i en T-Bird.... Som Wolfman Jack
så må prøve at skabe kontakt til....

Tja, jeg burde jo kunne finde ud af listen, for albummet
står her da et sted.... Men en fed film...

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-06-10 22:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....
>
> Starter her med Carpenters... Fun fun fun

Mere fikseret end Johhny Cash bliver ma nok ikke: One piece at a time:
http://www.youtube.com/watch?v=O4pAwosnIQE

John Travolta var også lidt fikseret i Grease Lightning
http://www.youtube.com/watch?v=JkPzo3RogRU

George Jones synger om sin Corvette:
http://www.youtube.com/watch?v=P_-ABV05pvw&feature=related

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 26-06-10 01:52

> [...]
> jeg tænke mig, Ungdommens fixering omkring biler...
> Måske nok mest kendt, fra lidt ældre US film....

Hej Benny.
David Lindley. Mercury Blues. http://www.youtube.com/watch?v=URm7Ze9a56o

Queen.I'm in love with my car. http://www.youtube.com/watch?v=P_zoIIhX4hk

Mange hilsener
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-06-10 07:51

On 25-06-2010 18:21, Benny Mortensen wrote:

> Ungdommens fixering omkring biler...

Richie Kavanagh med "Me Little Volkswagon":

http://www.youtube.com/watch?v=xnEAGOXlHZo&feature=related

Sonja Schmidt men "Ein Himmelblauer Trabant":

http://www.youtube.com/watch?v=3GoP408Jr2k

Jacques Brel med "La chanson des vieux amants":

http://www.youtube.com/watch?v=C_HicpvAbJU

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-10 11:41

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sonja Schmidt men "Ein Himmelblauer Trabant":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=3GoP408Jr2k
>
> Jacques Brel med "La chanson des vieux amants":

Jeg sidder og undrer mig en lille smule, over at denne F.eks
slet ikke har været nævnt....

http://www.youtube.com/watch?v=s-Z3PaDiuyo

Billie Jo Spears, 57' Chevrolet.... Og hun har sandelig ret...
They don't make cars as they used to.....
Skal man være ærlig, det foregår meget lettere i en 57 Chevrolet
end i Hennings Volkswagen..... Ryglænet vender forkert

Og selvfølgelig, også Albertes Chevy 56.... Den er nu også sød...

http://www.youtube.com/watch?v=i-3gmN8zCC8

Men vi lader den lige løbe dagen ud, så vi kan starte på en frisk i morgen.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-06-10 12:26

On 27-06-2010 12:40, Benny Mortensen wrote:

> [...]

Det ærgrer mig lidt, at du ikke 'falder for Trabant'en.
Det var enhver østtyskers drøm, for 50 år siden, og kan sammenlignes med
schlager-musiken, tysk kvalitet når det er bedst.
Prøv at høre motorlyden... prøv at høre hornet... det er ligsom at være
der selv, i Østberlin, for 40 år siden!
Desværre kan man ikke, på Internettet, fornemme lugten fra udstødningen.
Schlagerfolket burde i øvrigt søge lidt på youtube efter "Trabanter".
Der er mange gode!

Så får du i stedet denne, men så er du selvfølgelig også bedre kørende.

'Vince Taylor and his Playboys' med "Brand New Cadillac":

http://www.youtube.com/watch?v=Dc2pTC0D0j0&feature=related

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 07:35

> [...]
>
> Så får du i stedet denne, men så er du selvfølgelig også bedre kørende.
>
> 'Vince Taylor and his Playboys' med "Brand New Cadillac":

Hej Henning

Jamen det er slet ikke svært for mig at falde for Trabanten... Man kan vel
sige det sådan, at jeg mangler det gen, der skulle få mig til at se
nedladende, eller hånligt smågrinene på den.... Da min onkel havde en sådan,
gennem mange år... Han havde et problem med den... Gennem et stykke tid, var
den noget svær at få med sig omkring hjørnerne.... Men en smøring, hos en
mand der vidste noget om Trabi'en, løste dette problem... Så den igen løb,
som var den ny.... Udover dette, har jeg aldrig hørt min onkel, tale mindre
pænt om Trabanten.... Som min onkel sagde, efter han havde kørt NSU Prinz i
et par år.... Selvfølgelig er der forskel på disse, men jeg kunne altså også
få, næsten 3 Trabanter, for 1 Prinz....

Til gengæld, skulle du have haft stafetten, for My old car... Sjældent har
jeg hørt så mange undskyldninger for, ikke at komme hjem til tiden )....
Men så blev du overhalet højre om, af Jan Kronsell, af hans One piece at a
time.... Ok det er også en af mine favoritter ).... Men så er der jo
det... Du overgiver dig aldrig uden kamp.... Så du får den alligevel, for
din historie om din lille Folkevogn.... Håber ikke det er dine egne
oplevelser, for det kan jo lige som godt have en lille indvirken på "
Køreglæden " )), og hvem ved, sikkert også på ens glæde for Konen
)...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-06-10 08:25

On 28-06-2010 08:35, Benny Mortensen wrote:

> Du overgiver dig aldrig uden kamp.... Så du får den alligevel, for
> din historie om din lille Folkevogn....

Der er noget godt ved den bil.

Her læser den afdøde sit testamente op for følget ved begravelsen:

http://www.youtube.com/watch?v=9qVDejEeNMY

Jeg takker for stafetten og vender tilbage med et emne i aften.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 16:36

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9qVDejEeNMY
>
> Jeg takker for stafetten og vender tilbage med et emne i aften.

Se ham skulle jeg jo have kendt....

For jeg ville næppe have talt nedværdigende om hans Folkevogn )

Hvad gør man ikke, for bare en lille bid af 100 Mia Dollars ))...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-06-10 14:20

Hmmmm.... Jeg vil nærmere sammenligne slagermusikken med folkevognen.
Folkemusikken, folkevognen, det passer sammen.
Slagermusikken og folkevognen overlever alt. Se selv her:
http://www.youtube.com/watch?v=1qB0lb401ZU&feature=related

Popmusikken vil jeg sammenligne med de gamle Heidelberg
cylinder-trykmaskinens monotome lyd. Det ligner hinanden. Og de kan godt
larme noget.
http://www.youtube.com/watch?v=kW66IfpJaWI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-06-10 14:24

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-10 16:39

meddelelse news:4c28a17d$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Popmusikken vil jeg sammenligne med de gamle Heidelberg
> cylinder-trykmaskinens monotome lyd. Det ligner hinanden. Og de kan godt

Sådan en gammel Heidelberg, larmer da ikke...

Hør Barker of the U.F.O... Med Bee Gees...

Den starter med sådan en gammel Heidelberg...

Den er da sød musik... Men den skynder sig ikke...
Hvilket nok er grunden til, de er gået af mode...

Den kunne betjenes uden høreværn.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-06-10 18:44

> Den kunne betjenes uden høreværn.
>
> M.V.H....Benny..

Jeg havde nu høreværn på, da jeg arbejdede med dem i 5 år, indtil sidste år,
da jeg skiftede job.
Jeg holdt 6 stk. af dem igang. Nogle gange 5 stk. på samme tid. Det kræver
altså lidt "Limfjord Plus"
i høreværnet.
De er forøvrigt aldeles ikke gået af mode. Jeg tror samtlige danske
borgtrykkerie har dem. Jeg har aldrig
hørt om noget bogtrykkeri der ikke har mindst 1 stk. De er helt nødvendige
for små-ordrer. Jeg kørte næsten
udelukkende ordrer på under 1.000 stk. papir.
De fleste maskiner er fgra 50-erne og 60-erne, men de holder stort set
evigt. De går aldrig i stykker og hvis
de gør er det nemt at reparede dem.
Jo, de er sgu alle steder. Der hvor jeg er nu har de ét stk. af slagsen +
en ligeså gammel vinge-automat (fluesmækker).
De havdse de også hvor jeg kom fra. De er også på alle bogtrykkerier og
bruges den dag idag til lyn-ordrer, som
f.eks. visitkort og navnelogo på kuverter.
Hverken cylindermaskinen eller vingeautomaten er gået af mode. De bruges
dagligt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-06-10 09:07

meddelelse news:4c28df6a$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> f.eks. visitkort og navnelogo på kuverter.
> Hverken cylindermaskinen eller vingeautomaten er gået af mode. De bruges

Gået af mode, må de vel siges at være... Der er bare ikke lavet nogen
erstatning for dem... Og så har de sådan en dejlig lyd

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-06-10 14:18

> Gået af mode, må de vel siges at være... Der er bare ikke lavet nogen
> erstatning for dem... Og så har de sådan en dejlig lyd
>
> M.V.H....Benny..

Jeg ved ikke lige om man kan sige, at de er gået af mode når man
arbejder med dem dagligt,
på stort set samtlige Danmarks bogtrykkerier.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-10 10:14

meddelelse news:4c29f277$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke lige om man kan sige, at de er gået af mode når man
> arbejder med dem dagligt,
> på stort set samtlige Danmarks bogtrykkerier.

Ja men man bruger da også friture i alle grillbarer,
men de er forlængst gået af mode....

Nu er de blot et redskab...

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas Jespersen